Hazzy Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Først, hallo alle sammen! Har i dag endelig fått hentet min 2001 E39 520 touring, og prosjektet er startet! Bilen har gått respektable 244k km, og er overraskende strøken. Noen småting må fikses men forrige eier var så snill å legge ved nesten alle delene som trengs. Liste over mangler: Vindusvisker bak fungerer ikke (spyler fungerer fint) Liten kosmetisk feil på speil venstre side Lite deksel på bakfanger mangler Motorlampe lyser (Har blitt sjekket, er kun en gammel feilkode som ikke har blitt slettet.) Automat En ledning som må byttes (vet ikke hvor denne skal, fikk den bare med ) [bilder kommer] Dette er ett langtidsprosjekt, og kan ikke starte "storprosjektet" før mer midler er blitt samlet inn, men skal startes før inngang til 2013. Korttidsprosjekt "check-list": Omprogrammere girkasse hos Schmiedmann for raskere clutching, høyere turtall for giring og fjerning av auto giring i triptronic modus. Nytt luftfilter/innsug Angel eye lykter i front, sotete baklys (usikker på stil) Nye vinterfelger (enten compmotive eller M5 felger) Langtidsprosjektet: Importere en E39 M5 fra England eller Tyskland, total ombygg med motor, drivverk, oppheng, interiør etc ESS kompressorkit Bilstein B18 (?) justerbare coilovers Eisenmann eksos Quaife Diffsperre M5 Frontfanger (Kan vel taes rett fra M5 delebil?) M5 look bakfanger Omlakkering til hvit (shade er usikkert, mest sannsynlig samme farge som Ring-taxiene) Totale planen er å ha en gateregistrert M5 touring, tilsynelatlig ganske normal utenom da å være ett monster under overflaten! Innvendinger eller tips taes imot med stor takk, bare å poste! Bilder kommer i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Gratulerer med bil og velkommen til forumet. Ser frem til å se bilder og følge fremgangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Gratulerer med bil og velkommen til forumet.Ser frem til å se bilder og følge fremgangen takk takk beklager at jeg ikke har lagt ut bilder enda, men vil ta bilder med noe annet enn mobilen, siden jeg vil ha litt gode bilder. Var hos Schmiedmann i dag og skaffa priser på nye frontlykter, original BMW bakspoiler og de skulle skaffe en god pris på omprogrammering av girkassa fra ESS tuning, får svar på dette i morgen. På fredag skal jeg ta en liten dugnad på bilen, og få sett hva som er gæærnt med vindusvisker og åpneren til bakvinduet, samt få sletta feilkoden på bilen. Skal også få skaffa litt trimdeler den 13. håper jeg, så den blir litt nærmere 525 i ytelse. Fant også ut først nå at denne har luftfjæring bak, og dette begrenser senkesett veldig, så må få kobla til ett diagnoseverktøy og få senka denne derifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet April 4, 2012 Forfatter Share Skrevet April 4, 2012 Jøss, hadde helt glemt denne tråden Vedlagt ligger bilder av gliset Som dere sikkert ser på noen av bildene, så er det noe rust ved bakluke, i tillegg til en liten kant på førerdør og i de fine parkeringsripene forrige eier så snilt ga meg med bilen Felgene er 245/35R19 Larzon Panamera felger, som heldigvis ikke har en skramme på seg! Fikk forøvrig ett par med facelift frontlykter i dag gratis av en kunde av schmiedmann som hadde hatt problemer med dem, og orket ikke stresse mer med dem. Simota Racing luftfilteret kommer sannsynligvis ca midt i måneden, og når dette kommer skal jeg også få bestilt opp eisenmann potte og ett kompressorsett, eventuelt få tak i en 528 motor og manuell kasse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet April 4, 2012 Share Skrevet April 4, 2012 Du har virkelig planer fremover, høres bra ut! Men jeg kan ikke se noen bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet April 5, 2012 Forfatter Share Skrevet April 5, 2012 av en eller annen grunn så vil ikke vedleggsfunksjonen på forumet virke :S her er dem: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet April 7, 2012 Forfatter Share Skrevet April 7, 2012 da var det dags å sette på de nye facelift lyktene jeg fikk her om dagen, så kasta meg over prosjektet og utnytta det fine været mens det varer. Boksen med det rare i! Sette over tenner for xenon og alt blir bra vett! Montere kabler. Og det endelige sluttresultat! Må bare få bytta grøftelyspærer til enten gule eller hvite (usikker på hvordan bilen blir seendes ut med gule tåkelys, men det er vel bare å teste det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet April 15, 2012 Forfatter Share Skrevet April 15, 2012 Da har jeg tatt en liten dugnad på Touringen, og har fiksa speilhuset som var ødelagt. Skal i morgen gyve løs på det som er enten ledningsbrudd i bakluke eller igjennomføringen ved bakvisker. Etter dette er gjordt, så skal jeg kvitte meg med den lille rusta som er på bilen, har allerede kjøpt en spesialrustfjerner fra Gundersen Motorsport, og original BMW lakk og klarlakk fra Schmiedmann. Vil også fikse slitasjen på førerstol og ratt, men er litt usikker på hva jeg skal bruke. Ellers så vil bilen dukke opp på BMWCCN sitt treff på gardermoen raceway, og jeg vil prøve den på banen hvis jeg har mulighet for å få en "benchmark" før kompressor, innsug og senkesett kommer på. Skal også skaffe noen semi slicks for banebruk bare for å se hva den klarer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet April 16, 2012 Forfatter Share Skrevet April 16, 2012 Bilder innkommende! Har da tatt all rust unntatt det som er under bakvindu på bilden, samt lakka opp speilhus førerside opp igjen, siden den hadde noen riper. Her har dere angrepsvåpen! Etter en rask pussing over problemområdene så spruta jeg på denne rustfjerneren Så var det maskering Så etter to lag med lakk og klarlakk (Original BMW stæsj, kjøpt fra Schmiedmann) så ble det seendes sånn ut: Må la det tørke litt til, og kanskje kasta på ett lag klarlakk til i tillegg til å ta en sista vask for å fjerne lim fra maskeringa og generelt drit på bilen. Må nesten si meg fornøyd med tanke på at jeg ALDRI har flekka før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lommelom Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 For meg så ser det ut som du har lakka rett over rusta.Uten og pusset helt ned til stålet.Men lykke til med ditt prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet April 17, 2012 Forfatter Share Skrevet April 17, 2012 Jeg pussa faktisk ned til stålet. Det man ser der er ujevnheter i lakken fra boksen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikingen Skrevet April 21, 2012 Share Skrevet April 21, 2012 følger med litt her bra du har gått over tell bimmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Kanskje på tide å oppdatere denna tråden litt Det som er oppdatert per dags dato: Nye baklykter Bytta ut spiller med en ny (satt inn adapterplate) Simota luftfilter med karbonhus (gir en gromlyd når du passerer 5k omdreininger) Byttet høyttalere i frontdører og satt inn subber Det som er bestilt/i hus men ikke montert: Schmiedmann grenrør og sportscat: M-tech kit (venter fortsatt på leveringsdato) Eisenmann bakpotte (skal komme denne uka) Ellers så var jeg på BMWCCN sitt møte på Våler i fjor høst, og fikk prøvd bilen litt på bane. Den var litt "båt", men klarte seg greit, helt til den ene vannslangen fikk ett hull på grunn av dårlig festing av ekspansjonstank. Nå så står desverre bilen IGJEN, da reima til vifte/servo/dynamo røyk på vei til alnabru i helga. Har kjøpt ny, men må nesten få lånt spesialverktøy for å få holdt igjen hjulet til vifta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Dette ser ikke dumt ut! ville prøvd å få til m5-interiør i bilen, da det er og blir helt fantastisk å kjøre med men siden du har planer om å legge så enorme summer i bilen(virker det som) så går det ann å titte litt på bmw performance-seter eller liknende også, de er visstnok ganske så fantastiske, og når du skal lage et monster av en touring så går det jo ann å trekke opp interiørmessig litt, uten at det blir helt racing-overdrevet Uansett så skal jeg følge med på dette prosjektet, da det blir dødsrått!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikingen Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 du drøya lenge mellom updata ja:P haha, fra spøk tell revolver, skar du å kjøre på vurrusjøn i vinter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå