Gå til innhold

Bil kjøp 316, 318 eller 320 ?

Gulbrandsen95
 Share

Hvem av E36 modellene  

35 stemmer

1. 1. Hvem av E36 modellene

• 316
      2
    • 318
      9
    • 320
      24

Anbefalte innlegg

Alt dette kommer jo litt an på hva du trenger. Er du ungdom ville jeg sjekket forsikringen på alle disse bilene før du gjør noe mer, det kan være du finner svaret ditt allerede der.

320 er jo den raskest, den med finest lyd og den som vel gjerne er kjent som den mest skuddsikre. Den bruker dog mer bensin enn 4erne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ungdom jeg vett, trenger en førstebil som kan tåle en bulk og som kan jalles opp uten at det koster så alt for mye.. :P

320 er altså 6sylindra, mens 316/318 er 4sylindra..

hva er den store forskjellen på 316 og 18 ? :D

316 har 1.6 og 318 har 1.8. Skiller vel ikke så veldig mye her, men som e24 sa før i tråden, prøv å styr unna M40 motorene og finn en M43. M40 har såvidt jeg husker store problemer med kamakslinger og reg.reim må skiftes hver 40.000km.

Utenom dette vil jeg bare råde deg igjen til å sjekke forsikring. Kan regnes ut på sidene til forsikringsselskapene. Det hadde ikke forundret meg om det er snakk om et BETYDELIG beløp i forskjell mellom en 316 og en 320.

316 M43B16 - 0-100km/t på ca 12.7sek.

318 M43B18 - 0-100km/t på ca 11.3sek

320 M50B20 - 0-100km/t på ca 10 sek

De gikk vel vekk fra M40 motorene i 1993, så finner du en 94 eller nyere skal det være M43 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ungdom jeg vett, trenger en førstebil som kan tåle en bulk og som kan jalles opp uten at det koster så alt for mye.. :P

320 er altså 6sylindra, mens 316/318 er 4sylindra..

hva er den store forskjellen på 316 og 18 ? :D

316 har 1.6 og 318 har 1.8. Skiller vel ikke så veldig mye her, men som e24 sa før i tråden, prøv å styr unna M40 motorene og finn en M43. M40 har såvidt jeg husker store problemer med kamakslinger og reg.reim må skiftes hver 40.000km.

Utenom dette vil jeg bare råde deg igjen til å sjekke forsikring. Kan regnes ut på sidene til forsikringsselskapene. Det hadde ikke forundret meg om det er snakk om et BETYDELIG beløp i forskjell mellom en 316 og en 320.

316 M43B16 - 0-100km/t på ca 12.7sek.

318 M43B18 - 0-100km/t på ca 11.3sek

320 M50B20 - 0-100km/t på ca 10 sek

De gikk vel vekk fra M40 motorene i 1993, så finner du en 94 eller nyere skal det være M43 :)

Tusen takk for et kjempe godt svar, dette ga meg kunnskap som jeg trenger ved valg av bil ! ;)

Skal sjekke opp priser på forsikring før jeg handler meg bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som bor i mitt miljø sier at BMW er dyre biler, med kjempe dyre deler osv..

(is this true? eller fins det nettsider/skraphandlere som driver med BMW)

bmw e36 er ikke lengre dyre biler men dyrere enn volvo kanskje.. naturlig nok..

er vel ikke noe som er lettere enn å få tak i brukte billige bmw deler til disse modellene ved søking på nett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe så er det vel faktisk BMW som har noe av de billigste delene, takket være GS-Bildeler og Koed.no som fører nye og brukte deler mye billigere enn originalt.

GS: Dyser til 1300 kr/stk og dynamo til over 5000; dyrere priser har jeg ikke sett før.

Mye billige brukte deler å få tak i heldigvis, ellers kan man handle på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe så er det vel faktisk BMW som har noe av de billigste delene, takket være GS-Bildeler og Koed.no som fører nye og brukte deler mye billigere enn originalt.

GS: Dyser til 1300 kr/stk og dynamo til over 5000; dyrere priser har jeg ikke sett før.

Mye billige brukte deler å få tak i heldigvis, ellers kan man handle på ebay.

Sjekket Koed? Kan nevne at en ny dynamo til min Mazda 626 kostet 4000,- så dynamo er ikke alltid billigvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS bildeler var faktisk dyrer på radiatorslange en BMW I Tønsberg,så GS bildeler har blitt alt for dyr,men godt mulig man sparer litt ved kjøp av andre ting.+ at man får 15% rabbat på BMW hvis man er medlem i bmwccn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...