Gå til innhold

Fjerne superlim fra dashbord


EspenÅ
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld bimmers folk :)

lurte på om dere har noen erfaringer å dele med fjerning av superlim på plastik dashbord. er snakk om en vell 2 mm høy og 30-40mm i diameter.

har hørt aceton men veldig skeptisk til om dette ødelegger plastikken og, noe jeg tror.

lese og at skal hjelpe å fukte limen med vann og såpe i flere timer for å ta av litt og litt av det som blir fuktet. (innbiller meg det kan ta sin tid)

fant også denne på biltema.. men aldri hørt om eller brukt før..

http://biltema.no/no/Kontor---Teknikk/K ... Off-36590/

noen som har noe å si? vill bare ikke skade dashbordet, ved falming o.l

Mvh Espen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva slags lim det er, men den Label Off greia fra Biltema tar ikke så godt.

Kan anbefale rødsprit - det tar det meste. Det falmer nok ikke plastikken heller, men vask godt etterpå for å være sikker.

Har ingen peiling på noe annet en super lim. er brukt for å holde en mobil holder før.

henter bilen i morgen vist alt går etter planen vell å merke. og har veldig lite lyst på en falmet flekk der.

whitesprit samme effekt, har ikke rødsprit liggende tror eg, og økonomien er ikke akuratt på topp vist eg kjøper bilen, hehe.

Smurfen: har lest sitrus skrubb ikke tar det så bra, vet du eventuelt hvor det kan kjøpes?

kan nevne limen har vært der noen år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Label Off greia fra Biltema er citrus-rens.

Ville ha prøvd rødsprit, koster ikke veldig mye akkurat. Rødsprit er jo lagd for å fjerne limrester o.l. Hvis du er redd for falming så kan du bare prøve et annet sted på dash'en som ikke er synlig, slik at du er sikker på at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då e bilen hentet :D storfornøyd så langt, har bare fått tid til å støvsuge den litt bedre enn forje eier gjorde.. morgen e det jobb, så søndag skal den poleres og prøve å få vekke den lim flekken, var mindre enn eg husket :)

kjøpte label off fra biltema som en test nr1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en runde i dag i forsøk om å få vekk limen, og jammen gikk det :P

kan fortelle ka eg gjorde for andre som har samme problem.

tok på søndag og sprayet noen ganger med "label off" fra biltema, lot det virke og tørket godt av med en varm klut med zalo på (viktig for å få vekk alt rester av label off som minsker sjansen for falming av dash)

så tok jeg i dag, varmet opp limen med hårføner, og "knuste" eg limen, så limen "sprakk" fikk "porer" i seg. deretter en ny runde med label off så det skulle trekke inn i limen.

vasket deretter godt av med varmt vann, varmet opp på nytt, og sprayet på label off og begynte med et lite flatt jern og skrape forsiktig men bestemt av(dashet tåler mer enn du tror)

så gjentok eg siste repitison med varmining og spraying og tørke av. helt til alt var vekke.

ligger med før/etter bilder

4vd56zodqa8udyswtos8.jpg

før

15n7a8wmcji8pfjkzltz.jpg

etter, ble litt merke igjen med blitzen hjalp godt med å forsterke det :P ser mye mildere ut irl.

Bare å spørre om dåkkar lurer på noe så kan eg prøve å svare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...