Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic hvilke kammer kan brukes? Passer de fra s50b30 eller s52b32? Lest at de fra s50b30 skal være litt kvassere? Dette blir da i tillegg til m50 innsug med chip. Tenkte å ikke gjøre noe med motorstyring etter evt kambytte. Hvilken effekt er reel her?

Edit: legger til brukererfaringer og problemer/goder lenger ut i tråden :D

Skrevet
Du må bruke M3 US kammer, som kommer fra m50 3literen, s50 passer ikke

Takk for svar :D vet ikke hva motorkoden er i usa, men det var 3 literen eg mente. Men det finnes vel usa m3 3.2 også?

Har du noen formening om effekt?

Skrevet

De beste kammene er de fra s52b32 som er 3,2l m3 verisjonen. Mener bestemt at både 3l og 3,2l kammene passer 328-motoren men at 3,2l er å foretrekke.

S50 euro kammene passer ikke i det heletatt.

Denne 328ien har M50 manifold, bbtb, s52b32 kammer, Cold Air Intake og tilpasset software mot en helt stock e36 m3 3,2l

Men disse har samme restrikterende manifold som 328i, derfor oppnår de samme toppeffekt men 3,2l har naturligvis et fetere register opp til 5700rpm:

http://www.eurosporthighperformance.com ... ock_M3.pdf

S52 cam intake specs- 252 duration 10.2 lift

S52 cam exhaust specs- 244 duration 10.2 lift

Skrevet
De beste kammene er de fra s52b32 som er 3,2l m3 verisjonen. Mener bestemt at både 3l og 3,2l kammene passer 328-motoren men at 3,2l er å foretrekke.

S50 euro kammene passer ikke i det heletatt.

Denne 328ien har M50 manifold, bbtb, s52b32 kammer, Cold Air Intake og tilpasset software mot en helt stock e36 m3 3,2l

Men disse har samme restrikterende manifold som 328i, derfor oppnår de samme toppeffekt men 3,2l har naturligvis et fetere register opp til 5700rpm:

http://www.eurosporthighperformance.com ... ock_M3.pdf

S52 cam intake specs- 252 duration 10.2 lift

S52 cam exhaust specs- 244 duration 10.2 lift

Vet du hvorfor de 3,2 kammene er å foretrekke? Har lest det motsatte... Og ang den effektkurva så ser det jo lovende ut :D Kansje eg reelt kan få 240-250hk i motoren? Det vil iallefall merkes bra med ett kambytte ser det ut for.

Har mer info om den som er bremset?

Skrevet

Vet egentlig ikke hva som er forskjellen på 3l og 3,2l kammene, men har hørt det motsatte av deg at 3,2l er bedre, mer vet jeg egentlig ikke.

Den store forskjellen er det nok ikke uansett.

Ja jeg trur s52 kammene med 325 innsuget utegjør litt forskjell, med alt det nevnte pluss gromme grenrør burde du vel komme opp i rundt 250hk ja :)

Har ikke noe mer info, kun noe jeg snappet opp fra et forum i farten.

Skrevet

Har inne ett bud på noen 3liter us kammer, så får vi se hva det blir til. Neste blir vel å finne en bananmanifold. Har du forresten en link til det forumet du fant bremsepapira fra?

Skrevet
M3 kammer på 328 er ganske kostbart og omfattende, men når du er ferdig - regn med 240+ hester.

Vil tørre å påstå at det er en "billig" Affære om du kjøper brukte kammer. Krona er meget sterk i forhold til dollar og nå.. Tar jo bare litt tid å montere, men ikke mer enn en liten ettermiddag. Får jo bra med hk ut av "lite" penger :D Brukte kammer ligger jo rundt 4-500Dollar..

En chip koster jo ca det doble uten noe spesielt å hente, med mindre enn har M50 innsug. Eg synes iallfall det er verdt det :wink:

Skrevet
M3 kammer på 328 er ganske kostbart og omfattende, men når du er ferdig - regn med 240+ hester.

Vil tørre å påstå at det er en "billig" Affære om du kjøper brukte kammer. Krona er meget sterk i forhold til dollar og nå.. Tar jo bare litt tid å montere, men ikke mer enn en liten ettermiddag. Får jo bra med hk ut av "lite" penger :D Brukte kammer ligger jo rundt 4-500Dollar..

En chip koster jo ca det doble uten noe spesielt å hente, med mindre enn har M50 innsug. Eg synes iallfall det er verdt det :wink:

Årevis siden jeg undersøkte dette sist, med daværende 328 Ci E46.

Regnestykket slik du fremstiller det, virker som en No-brainer :)

Skrevet

Kan nevne at kambyttet er gjort på 6 timer ca fra du begynner til alt er montert igjen :) Visst du ikke har gjort det før, og har kaffepauser.

Skrevet

Årevis siden jeg undersøkte dette sist, med daværende 328 Ci E46.

Regnestykket slik du fremstiller det, virker som en No-brainer :)

Passer det i det hele tatt på en Dobbelvanos motor? M52B28TU, som E46 har..

Prøvde og søke på det å fant lite om det

Skrevet

I og med at m52tu motoren har dobbeltvanos passer dette ikke. Som sagt før her i tråden kan man benytte både kammer fra 3l og 3,2l da disse begge er singelvanos.

Kjører du med slike kammer CrZyWiz?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...