Gå til innhold

Vibrasjoner ved gasspådrag E34 520


spruddel
 Share

Anbefalte innlegg

Har lagt ut bilen for salg nå og var to stykker og så på den på torsdag kveld. Da virket bilen helt som den skulle, men fredag morgen var det skikkelig vibrasjoner fra bakdelen av bilen hvis jeg ga litt mye gass og lavt turtall. Hvis den kom opp på 3000 rpm, så forsvant ulyden og vibrasjonen. Høres nesten ut som et helikopter.. :P

Skjer på alle gir, ikke vibrasjon i girstanga. Skjer ikke hvis jeg bare triller eller hvis jeg ruser med klutsjen inne. Når det vibrerer så drar bilen ujavnt, kjennes ut som den holdes litt igjen også drar den, så holdes den igjen også drar den igjen liksom.

Tenker mellomaksel/oppheng/diff? Noen som har tips? Må prøve å få fikse det imorgen siden jeg skal selge bilen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er frekvensen på lyden? Mellomakselen går temmelig mye fortere rundt en det hjulene gjør. Bare sånn tips mht. feilsøk.

Da jeg hadde lignende symptomer på min bil var det opplagringen til mellomakselen som var gåent.

Koster ikke mange kronene, ganske rett fram skruing!, du tar rett og slett ut framre del av mellomakselen :) Presser av lageret og presser på nytt.

Da jeg byttet byttet jeg hele sulamitten og byttet også ut alle deler rundt. Det er strengt tatt ikke nødvendig.

3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett litt under og testa litt mer. Mellomakselen virker tight og fin, hardykoblingen så det ut til å være noen sprekker i. Tok noen bilder og filmer av den, så legger ut det etterpå. Prøvde bilen en liten tur og da var det borte et lite øyeblikk før det kom tilbake igjen. Merker også vibrasjon i girstangen. Lugger litt og vibrerer opp til 3000 rmp, så slipper den liksom helt og drar godt og alt blir borte.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at bilen kom hjem fikk vi sett litt på dette problemet. Viste seg å være veldig mye enklere enn først antatt.

Det var rett og slett at ikke alle 6 tennpluggene tente. Bilen dro godt, fritt for vibrasjoner, så fort alle var byttet.

Det er derimot mulig at vi fant et annet, litt større problem. Det var nemlig olje rundt et par av tennpluggene, noe som ofte tyder på gåen toppakning. Det skal vi få bekreftet senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derimot mulig at vi fant et annet, litt større problem. Det var nemlig olje rundt et par av tennpluggene, noe som ofte tyder på gåen toppakning.

Toppdeksel-pakning. Ikke topp-pakning [-X

Heller ikke så omfattende :D

Del 3

260.- kr som alternativ del hos gsbildeler.no

http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 4&type=new

09767 (Alternativ vare for 11120034107)

Toppdekselpakning M50/52 09/92-09/95 (Febi)

Pris 261,50 kr. (inkl mva)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...