Cedrikz Skrevet Mars 3, 2012 Share Skrevet Mars 3, 2012 Hei jeg holder på å bytte dempere og fjærer rundt om min e34 så lurte jeg på hva annet bør jeg bytte i samme slengen, topplagere og...? og eventuelt noen tips til steder dem har dette for en rimelig penge ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Mars 3, 2012 Share Skrevet Mars 3, 2012 Kommer jo litt ann på hva som er slitt da. Bremseskiver / bremseklosser, også kan du jo se kjapt på foringer rundtom, om noe burde skiftes.. Eventuelt også hjullagre, som sikkert har snurret noen runder. http://www.koed.no har det meste rimelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cedrikz Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2012 klosser og skiver er sett over og skiftet det meste, foringer ser okey ut men takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mars 3, 2012 Share Skrevet Mars 3, 2012 Bytt tårnlager/topplagene og støvmansjett når du først har fjærbeinet demontert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 3, 2012 Share Skrevet Mars 3, 2012 Bla opp tegninga av demperen på f.eks GSbildeler, også kjøper du alle småtingene i topp og bunn. Gummi over/under fjær, bumstops, og om jeg husker rett, er det vel ei metallhette helt oppi toppen ved tårnlageret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cedrikz Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2012 okei takk for svar mens jeg først har dere her så sliter jeg litt med å få av bakdemperen, har lest en del om det på forumet her, men ingen av de tipsene har hjulpet noe, har prøvd å slå den ut, spett, varmet den, jekkestropp og div andre ting, ingen ting har funket, noen som har noe andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 3, 2012 Share Skrevet Mars 3, 2012 Du mener der bakdemper er boltet inn ved hjulnavet? Siden du skal bytte demperen ville jeg bare tatt frem vinkelsliperen og kappet vekk stålet rundt foringa. Da blir demperen løs, og du kan kappe vekk resten av gummien for å få tak i tappen med rørtang. Gjorde det på min, gikk veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Mars 3, 2012 Share Skrevet Mars 3, 2012 Jeg gjorde dette for ett par uker siden. Slet med det samme. Til bare en stor vannpumpetang rundt demperen og kirker den frem og tilbake. Tilslutt ble de med ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cedrikz Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2012 har prøvd vannpumpetang også, det som er litt dumt nå er at jeg prøvde å kappe av i bånn av selve demperen, så kun den ringen sitter igjen på den ene sia, trur det var et dumt trekk av meg, men ingen vei tilbake nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Mars 3, 2012 Share Skrevet Mars 3, 2012 hei. fasiten på å få av bakre demper er å bruke slegge. bank på kanten av demperen etter du har skrudd ut bolten. demperen vil til slutt dette ut. gjort dette på 4 biler. ikke bruk vinkelsliper.. du vil aldri få ut tappen som sitter igjen i navet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cedrikz Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2012 Har alt brukt vinkelsliper etter at folk rådet om det i en annen tråd på den ene siden bak , tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 3, 2012 Share Skrevet Mars 3, 2012 mente ikke du skulle kappe av tappen altså, håper ikke du har gjort det. Jeg kappet rett under der demperen slutter og foringa begynner, altså slik at man splitter hylsa rundt gummien. Deretter dro jeg av resten av hylsa med ei rørtang, slik at det var bare gummi igjen på tappen. da var det veldig lett å få den løs med rørtang. bruker kanskje tot. 30 min pr. demper på denne måten. Edit: Her kappet jeg på begge sider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cedrikz Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 Har gjort det samme som deg, kappet demperen i bånn sånn at jeg sitter igjen med den hylsa, men jeg får ikke av det rundt foringa heller, må jeg skjære opp gummien på begge sider? Og hva hjelper det egentlig om jeg tar av den ringen? Foringa sitter jo like dønn fast for det vil jeg tru? Takk for tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 vet ikke helt hva du sitter igjen med nå. men vis du setter i bolten igjen bare ett par runder så setter du en ters på der du strammer til sånn at foringen nesten hopper ut då har du hele veien press utover. så varmer du opp der demperen går inni(bærearmen) lenge så tar du noe hurtigrusløser(fryseffekt) der bolten går inni tilslutt vil den komme ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cedrikz Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 Ters mener du avdrager? Og har du noen bra forslag til hvordan ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå