Evenol Skrevet Mars 3, 2012 Share Skrevet Mars 3, 2012 Ser ut som om det blir en E46 eller E39 når jeg har fått solgt E92'n. Planen er å kjøpe en sein årsmodell (nyest mulig, så godt det lar seg gjøre). Hvordan er disse to mot hverandre mtp. rust? Har hatt en E39 før som jeg var veldig fornøyd med, men den hadde noe rust i hjulbuer bak, samt bakluke. ('01 mod). Takk for alle innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Begge er rustbomber... ...Neida, hehe. E46 og E39 sine standardrust: -Dør -Bakluke -Panser Ellers er kaross ganske like mtp rust, de skal jo visstnok være galvanisert? Beste for deg er å se gjennom hvem av bilene du liker best ved å prøvekjøre begge og flere da mange bruktbiler har helt forskjellige karakteristikk avhengig av vedlikehold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2012 Ok. Takk for svar. Har ikke kjørt E46 før(så vidt jeg kan huske), så må nesten få kjørt det før jeg bestemmer meg. Har fortsatt god tid... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madde Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Det kan være mye rust nederst på dørene som ikke er synlig fra utsiden.. det er det på min bil og på bilene til vennene mine som har e46. lite man kan gjøre med sånn rust og :S Men så lenge det ikke er hull i døren så er jeg ikke plaget av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Kjøper du 2004 mod eller nyere så har du vel 12 års rust garanti. Har selv en 2005 e46 coupe og den er det ikke rust på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Med tanke på hvordan bilene er å kjøre så er det jo to vidt forskjellige biler... Stor og liten.. Så prøv noen forskjellige e46 først, med forskjellige motorer... Og for all del ikkekjøp 3-serie med 4-er diesel. Makan til kakleverk har jeg ikke vært borti på lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2012 Takk for svar igjen. Planen er å kjøpe noe som er forholdsvis "nytt", men samtidig til en fornuftig pris. Med tanke på hvordan bilene er å kjøre så er det jo to vidt forskjellige biler... Stor og liten.. Så prøv noen forskjellige e46 først, med forskjellige motorer...Og for all del ikkekjøp 3-serie med 4-er diesel. Makan til kakleverk har jeg ikke vært borti på lenge... 4'er er helt uaktuelt. Er ikke så veldig hypp på diesel heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 alle biler ruster, det er bare om å gjøre å finne en som har lite rust. At bilen er galvanisert er null verdt. Kanskje du er heldig at det gir deg et par år ekstra før det kommer, men i de fleste tilfeller ruster galvaniserte biler fordi galvaniseringen flasser. Jeg mener at e39 skal være ganske bra, men det spørs selvfølgelig hvordan den er tatt vare på. Har et par kompiser som har e46 og de har hatt rust i bakluke, panser, og dører. Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd å finne meg en bil som er mercasolbehandlet helst så tidlig som mulig, og gjerne fulgt opp. Dette er kanskje sjeldent da Bmw enda ikke har "godkjent" mercasol mtp deres rustgaranti, som forøvrig gjelder rust fra hulrom og UT. Hvor mange biler ruster fra hulrom og ut? ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå