Gå til innhold

Bmw e91 320D M-sport 2007mod felg og dekk dimensjon?


mrroy76
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på ett par ting angående valg av felger og dekk. Bilen var utrustet med 225/35-17 foran og 255/30-17 på orginale Bmw felger. Når jeg byttet til vinterdekk så oppdaget jeg noe som ikke var fullt så bra, og det var at nedre støtdemper feste bak hadde høvlet ett kilespor i dekket på innsiden slik at korden hadde kommet frem der.

Eneste forklaringen må da være at innpress på felgene ikke var riktig, så de har i realiteten tilhørt annen Bmw. Nok om det, jeg skal nå ha nye felger og dekk.

Hvilke dimensjoner passer på min bil, tenkte på 19" eller 18", er ikke så dreven på dette med dekk og felger. jeg har tenkt meg ett budsjett på 20k eller mindre. Jeg har veldig lyst på Vertini fairlady, regner med at jeg kan bruke 8.5" foran og 9,5" bak ?

En annen ting, jeg likte virkelig kjøre egenskapene med de dekkene som jeg hadde siste sessong, sykt hvor den lå i svingene, rekner med at dette blir dårligere om man kjører lik dimensjon bak og foran?

Om noen vil så kan de få kjøpe de orginale 17" felgene for en billig penge

Mvh

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp at det var en egen tråd for hvilke felger dekk som passer de ulige modellene, men det var veldig lite på E91, og dette faller vel kanskje ikke under samme tråd, får legge inn eventuellt dekk/felg data som kommer frem her i den andre tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at dekkene har den profilen? Skal være 45 og 40 på 17".

Orginal e9x dekkdim på 18 er 225/40/18 + 255/35/18, og på 19" er det 225/35/19 + 255/30/19.

Men mange bruker 235/35 og 265/30 på 19" for å få litt mer bredde.

8.5 og 9.5 er mest vanlig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at dekkene har den profilen? Skal være 45 og 40 på 17".

Orginal e9x dekkdim på 18 er 225/40/18 + 255/35/18, og på 19" er det 225/35/19 + 255/30/19.

Men mange bruker 235/35 og 365/30 på 19" for å få litt mer bredde.

8.5 og 9.5 er mest vanlig ja.

Du har så rett, jeg som blingsa med profil.

Så om man ikke bruker run flat så skal det ikke være noe problemer?

365? fy flate, da må man vel valse? er vel sikkert hyggelig pris på slike størrelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaller ikke vertini felger, nesten alle vertini felgene jeg har sett har hatt problemer med at klarlakken på eikene slipper og de ser møllspise ut. Inkludert mine egne.

som jeg hadde på E91. Det var 8,5*20" og 10*20". Vertini riviera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror dere hvite felger med chrome kant blir på en graphite grå e91 da? ser de her http://qwt.no/barracuda_voltec_t6/P_12020

Eventuellt svart med chrome kant. Funker det med 10*19 ET18 med 265/30/19 bak på bilen min og 8,5*19 ET18 Foran med 235/35 eller må jeg gå for 8*19 ET 38 og 9*19 ET 38? ønsker ikke at skjermer blir spist opp eller at dekka blir spist opp.

Har lagt ved bilde av bilen

Har bytta ut angel eyes lysene med isblå farge nå, er det veldig vanskelig og bytte grøftelysene med samme farge?

91nne749hgha27w1ce9u.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mrroy, du finner guide her på forumet.

Du bør prøve å finne ut hvilken kelvin angel eyesa har(f.eks. 6000k) og bestille samme styrke for grøftelysene. Grøftelyse-pærene bør helst være gode LED slik at du slipper å skifte så ofte, for det er en litt kronglete jobb.

Når det gjelder felgene vet jeg ikke helt, jeg tror ikke svarte felger slår helt ann, jeg ville nok gått for noen som er lysegrå, ihvertfall lysere enn bilens farge. Liker tanken på hvite felger, men vet ikke hvor praktisk det er..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...