99canka Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Hei. Har funnet ut at forsterkeren min er konstant på, også når bilen er av. Så har jeg googla litt og fant ut at jeg må trekke en kabel fra forsterkeren til spilleren som gjør at når spilleren er av så er forsterkeren. Det heter vel styringstrøm. Jeg har aldri trukket kabler i bil før, men jeg tviler på at dette kan være så vanskelig hvis jeg bare forstår det, så jeg har lyst å prøve selv først. Så det jeg lurer på om det bare er å trekke den kabelen i gjennom bilen og til spilleren? Og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Har du egen inngang på forsterkeren da? Har du det (noe du har garantert) så er det bare å legge opp en ledning derifra og inn til spilleren din ja EDIT: Du kan også lage en bryter som sender en tolvvolts spenning inn på ledningen når du vil slå på forsterkeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
99canka Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 Har du egen inngang på forsterkeren da?Har du det (noe du har garantert) så er det bare å legge opp en ledning derifra og inn til spilleren din ja EDIT: Du kan også lage en bryter som sender en tolvvolts spenning inn på ledningen når du vil slå på forsterkeren Det holder egentlig for meg hvis bare forsterkeren er av når bilen er av. Men det med bryteren, er det mye jobb? Og en annen ting, jeg har aldri kobla bil før, men dette kan vel ikke være så veldig farlig? Er vel bare å trekke ledning igjennom bilen og i spilleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Kva slags bil, spiller og forsterker er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
99canka Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 Kva slags bil, spiller og forsterker er det snakk om? Nå føler jeg meg egentlig litt dum her, men det er Audi A4 97mod, kenwood kdc-bt60u spiller og ads ab-480 800watts forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Du har jo ein ledning tilkobla remoteinngangen på forsterker. Sjekk spenningen på denne og sjekk om ledningen går ifra spilleren. (blå/kvit ledning) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
99canka Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 Ledningen går ikke fra spilleren... Skal jeg bare da dytte den fram fra forsterkeren sammen med de andre ledningene og til spilleren? litt bedre bilde: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Remote skal gå ifra spiller til forsterker. So da må du nok legge opp ein ledning ja. Hugs at ved all bilstereokobling skal anlegget væra strømløst. Det enkleste er å ta av minuspolen på batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Ledningen går ikke fra spilleren... Skal jeg bare da dytte den fram fra forsterkeren sammen med de andre ledningene og til spilleren?litt bedre bilde: Du har jo Remote koplet til forsterkeren (Den lille røde ledningen mellom pluss og minus kabelen) Denne skal koples til bilspilleren. Er egen kabel fra spilleren som er merket med Rem, sansynligvis blå/hvit eller blå. Mistenker at denne er koplet rett på strøm siden forsterkeren din er på hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
99canka Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 Nå har jeg fått to kompiser som kan dette og de prøvde, men de fant ikke ut av noen ting. Det er noe med at forrige eier har koblet veldig mye rart. Det er en blå og hvit kabel som ligger i løse lufta og er ikke festa til noe ende. Den røde kabelen på remote som kommer bakfra er festet til en gul som går inn i spilleren. Dette er fordi hvis jeg ikke gjør det så blir memorien tapt på spilleren hver gang jeg skrur av og på bilen, altså jeg må stille alle innstillinger på nytt. Det var heller ingen sikringer som var gått, så de visste ikke hva kunne være årsaken. Vi kom fram til at det beste blir å sette opp en knapp der jeg skrur på og av forsterkeren manuelt. Vet dere noe om hvordan jeg kan fikse dette, siden syns det blir litt kjedelig med knapp. Som sagt, den blåe og hvite ledningene alle snakker om ligger bare i lufta og gjør ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Nå har jeg fått to kompiser som kan dette og de prøvde, men de fant ikke ut av noen ting.Det er noe med at forrige eier har koblet veldig mye rart. Det er en blå og hvit kabel som ligger i løse lufta og er ikke festa til noe ende. Den røde kabelen på remote som kommer bakfra er festet til en gul som går inn i spilleren. Dette er fordi hvis jeg ikke gjør det så blir memorien tapt på spilleren hver gang jeg skrur av og på bilen, altså jeg må stille alle innstillinger på nytt. Det var heller ingen sikringer som var gått, så de visste ikke hva kunne være årsaken. Vi kom fram til at det beste blir å sette opp en knapp der jeg skrur på og av forsterkeren manuelt. Vet dere noe om hvordan jeg kan fikse dette, siden syns det blir litt kjedelig med knapp. Som sagt, den blåe og hvite ledningene alle snakker om ligger bare i lufta og gjør ingenting. Da kopler du den røde kabelen fra den gule (Den gule gir konstant strøm til spiller slik at man ikke mister minnet på spilleren) og setter den sammen med den blå/hvite så regner jeg med at problemet ditt er løst. Først kan du måle mellom den blå/hvite og karosseri, med tenninga på og av, er det strøm på den når tenninga er på og ikke strøm når tenninga er av så er det remote kabelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Kompisene dine har jo ikkje peiling! Gul ledning er kobla til batteriet. Her går hovedstrømmen og denne har og med minnet å gjera. Rød ledning er til tenning. (remote til spiller) Du kan koble remote til forsterker på denne, men er blå/kvit ifra spiller som er beregna til dette. Som Haug523 seier, so kobler du vekk remoteledningen ifra den gule ledningen og kobler den til den blå/kvite ledningen. Knapp på remote til forsterker er berre tull!!! Du kommer til å gløyma å skru den av og vips so har du tomt batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
99canka Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 Kompisene dine har jo ikkje peiling! Gul ledning er kobla til batteriet. Her går hovedstrømmen og denne har og med minnet å gjera. Rød ledning er til tenning. (remote til spiller) Du kan koble remote til forsterker på denne, men er blå/kvit ifra spiller som er beregna til dette. Som Haug523 seier, so kobler du vekk remoteledningen ifra den gule ledningen og kobler den til den blå/kvite ledningen. Knapp på remote til forsterker er berre tull!!! Du kommer til å gløyma å skru den av og vips so har du tomt batteri. Men hva skal jeg gjøre med den gule ledningen da? skal den bare henge løs, har den ikke noe funksjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Den gule ledningen går ifra spiller til isokontakten. Derifra går den til batteriet via ein sikring. (er iallefall sånn viss det ikkje er amatøra som har leika seg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Den gule ledningen går ifra spiller til isokontakten. Derifra går den til batteriet via ein sikring. (er iallefall sånn viss det ikkje er amatøra som har leika seg) Høres litt amatørmessig ut dette her ja Det enkleste er å ta en avbiter å klippe løs den hvite/blå ledningen så tett inntil kabelen du kan for deretter å ha elektriker teip rundt der du klippet av, på den måten kopler du ikke fra den gule ledningen. Deretter tar du den hvite/blå å kopler den i sammen med den røde fra forsterkeren, da skal det fungere slik det burde ha gjort til å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå