tjofsen90 Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Hei! skal legge phono kabler fra spiller til en monoblock (boss) som da splittes ved forsterker å går inn i forsterker..men så skal jeg ha en forsterker nr 2 for å drive 6x9ere baki hatthylla og lurer på hvordan jeg skal praktisere phono kablene? noen tips? eller må jeg bare bruke dobbel split? slik at de blir 8 phono plugs? Noen som aner hvor tungvindt det skal være å legge phono kabel fra bagasjerom til spiller i en orginal 523i e39? 96 mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Har ikkje du nok utganger på spilleren? Viss ikkje ein av forsterkerene har utgang for lyd, må du splitte kabelen. Forøvrigt blir det ikkje bra lyd med 6x9 i hattehylla. du bør prioritera høgtalere framme + sub i bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjofsen90 Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2012 har ikke vært bak spilleren en gang, skal bare legge en ny, men har bare "2 phonoer" på denne kabelen, kan selvfølgelig kjøpe med fler men.. men monoblocken kan stå som master eller slave og de er da dette kommer inn om jeg kan bruke to phonoer til den slik at den forsterkeren driver den andre? hva mener du med å prioritere høytalere framme? da evt bytte ut og drive disse med forsterker? driver 2 stk 6x9 i hatt hylla, bytter ikke ut noe (bygde egen kasse) slik at jeg har fullt orginalt 523i e39 96 mod anlegg + 6x9 på forsterker 1 og 2x12 på monoblocka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Kva meiner du med master - slave? Er ikkje det eg prater om. Er det lydutgang på eine forsterkeren, so kan du dra ein ledning til den andre forsterkeren. Da slipper du å splitte ledningen. Dette har ingenting med master - slave å gjere. Må du splitte signalkabelen, so får du mindre signalstyrke til forsterkerene. Dette er jo ikkje akkurat noken fordel. Ser du på alle som bygger skikkelig lyd i biler, so har ikkje dei 6x9 i hattehylla. Dei prioriterer lyd framme + sub. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Nei, ikke gå for 6x9 blir ikke noe bra lyd. Å trekker kabler i E39 er lett, det er en egen kabelgate på føresiden under dørlistene der kan du trekke kabelen også fjerner du baksetet så legger du kablene under der og gjennom hullet i bakseteryggen. Skal du ha en Phono kabel fra orginalspiller? tror ikke den har utganger for det, men skal du ha 2 forsterkere baki der så bør du ha 4 Phonoplugger, bruker du 2 kan du ikke justere 6x9'ene uavhengig av sub. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå