Gå til innhold

kjøp av e90 325d lci - hvilken?

Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

ser nå på biler på mobile.de, men sliter med å velge.

de bilene jeg har funnet er like, men akk så ulike, den ene med automat (85k km), den andre med manuell (47k km).

den med automat har keyless go, navipro, adaptive kjørelys og 12 mnd bruktbilgaranti. mens den med manuelt gir har navi business, og mangler det andre utstyret som er lista opp. ellers er bilene generelt godt utstyrt etter mitt syn.

spørsmålet for min del blir jo, hvilken er det smartest å gå for? man skal heller ikke se bort ifra at bilen vil komme til å bli chippa, men skjønner det slik at 325 og 330d har samme kassa, så den tåler det vel rimelig bra. hvordan er disse bilene med automatkasse, forsvinner mye av kjøregleden?

legger ved linker:

automat: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

manuell: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg deg så ville jeg nok valgt bilen med Automat ja, særlig da denne også har mer utstyr. Har manuell selv i min 325d og jeg må si at det er artig med manuell, men i daglig kjøring så savner jeg automat. Manuell versjonen har en nydelig farge og gått mindre men jeg ser også at den mangler stor sterio. Det forundrer meg forøvrig at du ikke ser etter en bil med skinn, det sies jo at en BMW med Automat og skinn vil det aldri være vanskelig å få solgt igjen.

Flotte biler begge to så du får ha lykke til med valget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den med automat frister mest, jeg skal ærlig innrømme det, det blir litt følelser VS fornuft (til en viss grad).

behovet for skinn er ikke tilstede hos meg, har alcantara interiøret i min nåværende 2008 mod og er fornøyd med det, selv om skinn kan gi et mer eksklusivt preg over bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer og på hvordan det er mtp servicene, slitedeler som bremser, foringer, lager etc. når bilen har gått 85k km? den med automatgir frister mest, selv om jeg egentlig har lyst på manuellkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for automaten, og finn deg heller en billig herjebil om du virkelig trenger å få lekt med manuell gir :)

ja, men så er det jo snakk om plass, kostnader etc. ved å eie 2 biler.. ønsker en bil som kan brukes hver dag men fortsatt gi meg mye kjøreglede. men automatkassa, tåler den en chip bra? har lest meg til at det er samme kasse på 325 og 330d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller mer og mer over mot den automatgira bilen nå, har vært i kontakt med selger og fått tilsendt utstyrslista, lurer på å laste den opp her så dere kan komme med innspill om dere vil, hvordan gjør jeg det? :)

sendte også en forespørsel til importhjelpen på mobile.de. noen som har vært borti de, eller kjenner noen som har vært? må da være en rimelig seriøs aktør. http://zapffe.de/no/home

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn hvis du skal se mer etter bil så vil jeg anbefale denne siden: http://www.mobile24.no/

Den regner ut 99% nøyaktig pris ferdig på skilter i Norge, utenom transportkostnader så klart. Står litt forskjellig på Norsk også samtidig som man kan oversette en del innpå der.

Dette er alle bilene som ligger på Mobile.de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de har vært litt vanskelige på å gi en konkret pris defleste jeg har hørt med, men fikk prisanslag fra zappfe.de, via mobile24.no på 21.000 - 25.000,- nok. det inkluderer importhjelp, bruktbiltest, frakt og registrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de har vært litt vanskelige på å gi en konkret pris defleste jeg har hørt med, men fikk prisanslag fra zappfe.de, via mobile24.no på 21.000 - 25.000,- nok. det inkluderer importhjelp, bruktbiltest, frakt og registrering.

Litt stivt syns jeg, men er vel prisen man må betale. Lyst å gjøre det selv med er redd for å gjøre noe feil. Spesielt det med momsfradrag og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er helt enig med deg der. fordelen er jo at man ofte kan slippe unna å betale momsen i det hele tatt om man finner tak i en seriøs importør, noe man må gjøre om man gjør det selv. det er slik jeg har forstått det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale moms uansett, men hvis du finner en bil som har vært brukt som firmabil eller hos en bedrift (et overraskende høyt antall), så slipper du tysk moms. Ergo du kan trekke fra momsen i prisen i annonsen. På den nettsiden jeg sendte deg regner kalkulatoren inn dette i regnestykket.

Ergo det blir som å slippe moms, bare du slipper ikke moms i Norge men i Tyskland, og det er akkurat dette jeg er usikker på hvordan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...