Hollabaloo Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 OPPDATERT 17. mars, SE MIN NEDERSTE POST. Oppvarmingen av sidespeilene på min E39 fungerer ikke. Er det en knapp et sted jeg må trykke på for å få det til å virke, eller kan det være en sikring som er gåen? Eller har jeg ikke oppvarmede sidespeil? Det er forøvrig en 1998-modell. Her er utstyrslisten min: 302 ALARM SYSTEM 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 428 WARNING TRIANGLE 438 WOOD TRIM 441 SMOKERS PACKAGE 464 SKIBAG 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 520 FOGLIGHTS 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 540 CRUISE CONTROL 666 RADIO BMW BUSINESS CD 842 COLD CLIMATE VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 888 DANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 896 DAYTIME LIGHTS FUNCTION 925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE 260 SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER 411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 550 ON-BOARD COMPUTER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jedimindtriks Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Står ikke noe i den lista der om sidespeila dine. Sikker på at du i det heletatt har det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2012 Ganske sikker ja. I det minste burde det være en del av "cold climate version". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2012 http://www.bmwdiy.info/aspheric-mirror/index.html Jeg antar jeg må gjøre følgende? 1. Ta av de gamle speilene og kontrollere at jeg har strømledninger koblet på 2. Sjekke med voltmeter at det ikke er ledningsbrudd noe sted 3. Evt. kjøpe nye speil med varmeelementer og koble på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Ta av speil glassa og sjekk at det kommer strøm og jord fram til glasset med en prøvelampe. En vanlig feil er brudd i speilglasset, det kan du ohm måle mellom kontaktene på speil glasset for å sjekke. Hvis det ikke er jord og strøm fram til speil glasset er det mest sannsynlig en sikring ell ledningsbrudd et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2012 det kan du ohm måle mellom kontaktene på speil glasset for å sjekke. En ohm-måling måler motstand i kursen hvis jeg har skjønt det riktig. Dersom alt er i orden så skal det vel være litt motstand? Hvordan vil en måling med et defekt speil se ut? Uendelig mye motstand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbj Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 Benytt diodetester på multimeteret, hvis det har denne funksjonen. Dersom alt er OK så skal det pipe når du kobler til kontaktpunktene. Symbolet for denne funksjonen ser ca sånn ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 Virker utetemperaturmåleren i bilen? Er vel sånn på e34 at når det er under ein viss temperatur, so skrus spegelvarmen seg på. Eg veit ikkje om det er sånn på e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enverl Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 På noen biler så henger det sammen med varmetrådknappen til bakruta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 På en e39 så styres dette automagisk, virker det ikke, så er det tid for feilsøking. Ref de over meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2012 Da har jeg målt spenning på ledningene som er koblet til speilet på venstre side, og det var strøm der, så da antar jeg varmetrådene i speilet er kaputt. Bestiller nye speil jeg. Er 431 kr pr stk + frakt ok pris? Fant delenr 51168250438 på http://www.schmiedmann.no Sidespeil-glass tonet/med varme vid-vinkel H.+V.-side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2012 Fikk de nye speilglassene fra Schmiedmann igår: Monterte de idag, og da kom varmen tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2012 Dersom noen mot formodning skulle få samme problem en gang og søke opp denne tråden: Her er instruksjon for hvordan speilene byttes: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/39/26 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå