Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk greit på ACR i helgen, men savnet litt sterkere motor. Kjørte litt over 30 mil på banen og er fornøyd med det. Ikke større problemer; måtte noe overraskende bytte bremsevæske for å få godkjent teknisk, fikk noe vann i plugghull 5 og 6 men blåste det ut og til slutt merket jeg at diffen spyttet ut olje.

Fant noen bilder av bilen hos Gabby Photography

jedsfb230gnkpd2iog6b.jpg

ze9wgmzfxlh7qn8i5b9w.jpg

Har begynt å se på noe av materialet fra helgens filming av banekjøringen. HD-film kommer etter hvert.

6z6spqq2osezqgfx6bch.jpg

sjb32er29kowzgbzc7o6.jpg

s85xyo6b7ml0tka08kv0.jpg

y2xy2t1wssn5rxnjta9p.jpg

i7fu2ycyl4jj8itl8e43.jpg

otaz3z10u8osb7nm5gi8.jpg

0h6rhtvpraxtfu1eg6dj.jpg

r21z8jhs3zx97pfdv2q9.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Har begynt å se litt på oppkobling av V8'n. Kommenter gjerne bilder med hva det er og hvordan dette bør kobles opp hvis dere vet det.

Motorstyring

nseamq84999o3rk6qyl9.jpg

Denne kan jeg vel bare klippe bort: styring for automatgir

z6m8umjmaay985d8blzy.jpg

Diverse releer og sikringsholder (må se på hva som er hva)

7yxkwmu81dgzqil0thyz.jpg

Kontakter til instrumentpanelet?

nygf899sxpcvugzwoen9.jpg

Diagnosekontakt og kontakt til triggersensor

3su2kw7xzzsis39qf5p1.jpg

Kontakter mot bilens el-nett? (må det på hvilke pinner som skal kobles mot hvilke i bilen)

kg8232nmmewez2w4ndg8.jpg

Kontakter til Lambdasonder? (4 pins) Kan en bruke universale lambdasonder?

orrt83jb0r0t2m4nf858.jpg

Kontakt til startmotor

qu8c77nyah3sy9o56jrz.jpg

Oljetrykk- eller oljetemp-sensor?

0xh623p4f630vckyr0ef.jpg

El. gass og ?

5hzx7rkdgn6k9cdvx5b3.jpg

Oljenivåsensor under bunnpannen?

1eneslmzlciwszh1niqk.jpg

qarzbg3f8ocxyk5ua1d5.jpg

2v0xsi64g34oztacfpla.jpg

Tenker litt på hvordan jeg skal gjøre det med bunnpanne og oljepumpen.

041s1g9jz14cs8rt7afd.jpg

sij4kymw7y5b18k0vjq4.jpg

Skrevet

Hadde sånn motor i min bil, uten å fullføre prosjektet dog, men du får problemer med bunnpanne vs travers mener jeg. VAC motorsport selger tørrsump panner til disse motorene. Du kan også gå for Alpina bunnpanne med det som kreves i tillegg.

Er vel flere som har bygd sånne motorer i E36 på forumet, ( Og fullført :-) ) Så bør vel gå an å få litt bedre tips :-)

Skrevet

Så foresten du kjørte mye på Vårtreffet, sammen med den bråkete Volvoen ;-)

Var frisk satsing i svingen før langsletta under photoshooten med de jentene så jeg ;-)

Skrevet
Hadde sånn motor i min bil, uten å fullføre prosjektet dog, men du får problemer med bunnpanne vs travers mener jeg. VAC motorsport selger tørrsump panner til disse motorene. Du kan også gå for Alpina bunnpanne med det som kreves i tillegg.

Er vel flere som har bygd sånne motorer i E36 på forumet, ( Og fullført :-) ) Så bør vel gå an å få litt bedre tips :-)

Har lest en del på forskjellige forum og det meste faller tilbake på bunnpannen og oljepumpen ser jeg. Dette er jo en framtidig driftebil så jeg tenker litt på om jeg kan flytte motoren lengre bak, slik at den orginale bunnpannen kommer bak traversen. Må prøve den i bilen og ta noen mål tror jeg. Alternativt må jeg bygge om eller se på f.eks. VAC motorsport sin løsning. Alpina er nok ikke aktuelt da det er svindyrt og jeg ikke bygger om for å få skilt på bilen.

Så foresten du kjørte mye på Vårtreffet, sammen med den bråkete Volvoen ;-)

Var frisk satsing i svingen før langsletta under photoshooten med de jentene så jeg ;-)

Kjørte drøyt 30 mil på banen i løpet av helgen. Ja, men neste år skal den ikke bråke så mye. Blir ny eksos på den Volvon i vinter og forhåpentligvis turbomotor.

Hadde med passasjer som ville ha bedre utsikt så jeg måtte satse litt på å få grei vinkel under fotoshooten... :D -Måtte jo satse litt så jeg kanskje kom med på noen bilder. ;) Ble en snurring når de sto der, men ellers en del sladder jeg er fornøyd med. Hadde fullt rattutslag et par ganger.

Skrevet
Så vidt jeg husker tar sumpen hvor oljepumpen er borti traversen i forkant. Du må dermed flytte motor meget langt bak for å gå klar. Men du får se :-)

Må se i teknisk reglement for drifting hvor langt bak jeg kan flytte torpedoveggen. Fasiten sier 380mm og da må jeg måle om dette blir nok, slik at jeg ved behov kan senke en orginal V8 uten modifiseringer rett inn. (Tviler på at det går, men da må jeg bare modifisere det som trengs.)

Torpedovegg kan modifiseres og flyttes for å gi plass til motor og gearkasse, teller som en

enhet. Max. 380 mm i bilens lengderetning, målt fra torpedoveggens øvre hjørnets originale

innfestning.

Skrevet
veit gutta i østblokklanda med v8 i alt som er bruker bunnpanne og sump fra x5. veit ikke om det kan funker her jeg.

Takk, dette må jeg se nærmere på. Har hørt om det at de bruker en del X5 deler tidligere også.

Finner i farten to bunnpanner til X5:

tv2g0vhwpjqonohew1fb.jpg

bqdvxf3n638ogvfx8sky.jpg

Denne kan kanskje være et alternativ hvis den passer og oljepumpen får plass på en eller annen måte.

• 2 months later...
Skrevet

Har ikke skjedd stort da jeg har hatt fokus på huset.

Men har omsider kappet av clutch-huset fra den originale girkassen. Nå kan den forenes med en manuell kasse og vi er et steg nærmere E36 med V8.

Skrevet

Såg biln din en dag når i kjaurte Langlia. :)

I kan eventuellt sveise om bunnpannå fær d hvis du ikkje fiksa slikt sjøl.

:)

Må sikkert be om litt hjelp til å sveise den og girkassen. Må kanskje stikke innom CoffeeShopRacing en dag og snakke med deg.

Har noen mål og beregninger å gjøre før jeg vet helt hvordan jeg vil gjøre det med bunnpannen mtp. bl.a. oljepumpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...