Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt ny på dette med bimmer, men fikk nyss om att 528i motor skulle passe bolt on på i en 520 i touring, bolt on???? stemmer dette?

hva er så motor kode jeg må lete etter?

mvh

morten

Skrevet
Skulle visst årsmodell men regner med at du leter etter en M52TUB28 1998-2001 i E39

Hvorfor akkurat TU?

Hvis bilen din er '98 modell, skal du leite etter M52B28. Den passer rett i bilen din, men LMM og hjerne skal matche motor. Deretter må EWS kodes om for at bilen skal starte med ny hjerne, det gjøres på BMW verksted. Event. kan bilen startes med den den originale 520 hjernen, men motoren vil ikke gå optimalt.

Når det gjelder godkjenning av motoren i bilen din, er det ingen problem, da understell og bremser er helt likt på 520 og 528 Touring.

Skrevet
Skulle visst årsmodell men regner med at du leter etter en M52TUB28 1998-2001 i E39

Hvorfor akkurat TU?

Hvis det er det som står i fra før kan han bruke hjerne og ledningsnett som er i bilen

Regnet med det ble verre komplikasjoner hvis det ikke var samme?

Men det er ikke sikkert han har TU fra før. Det er vel akkurat i skifte

Skrevet
M52-B20/M52-TUB20 fikk jeg f

:?:

Forstår ikke hva du mener.

Hvilke av de 2 bilder i linken til Haug523 stemmer med din motor da?

Skrevet

Mange databaser viser at du har både M52B20 og M52TUB20...

Enkleste er som regel å se på bildene som ble lagt og hvilken som passer overens.

Som jeg har sagt før, så har du M52B20 når det er '98 modell. Skillet er 9/1998. Biler registrert etter dette er '99 modeller.

Skrevet

M52B20 har jeg etter bilde å se ....... vanosen min føler som den lekker som en sil :( så da kan jeg vell bytte motor istede hehe elelr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...