Gå til innhold

hvilken er best , 2x 10"


2x 10"  

14 stemmer

  1. 1. 2x 10"

    • ROCKFORD FOSGATE P2D4-10 PUNCH STAGE 2 300w rms
      1
    • ROCKFORD FOSGATE P3D4-10 DUAL 4 OHM 500w rms
      5
    • Orion XTRPRO10-4 XTR PRO 500w rms
      0
    • Alpine SWR-1043D Dual 4 ohm Type-R 300-600 rms
      8


Anbefalte innlegg

hehe ingen ground zero. ..har en boss 2200w monoblokk som ska gi 750w på 4 omh og 2200w på 2 ohm.. men boss er jo ikke akkurat kjent for å ha troverdi rms output.. men den får duge intil vidre ,nå er det sub som skal kjøpes.. så får jeg se ossen den driver de 10" før jeg kjøper et bedre merke amp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kun bassrøret inn i kupeen vil du bare få en slapp og ubehagelig "bass". Er lyden fra elementene du skal høre inn i kupeen, porten er der for å tune kassa til en hz som passer til det du skal spille. Med en slik montering er det samme om du kjøper euopris-vare eller det dyreste og beste. Du burde også mye heller gå for en 15" enn 2x10". Send gjerne PM for tips til montering/valg av element.

Ps angående forsterkeren din burde denne kastes på havet :P Den kan max levere 500 watt rms, dette ved 14,4v. Den har 2stk 60A sikringer, og som du sier er ikke Boss akkurat kjent for å lage de råeste sakene. Heller tvert i mot. Watt er ikke det som er viktig når det gjelder komponenter, men dette er jo et eksempel på hvor useriøse Boss er som produsenter :) Ikke ta dette som hakking eller et "jeg har bedre anlegg enn deg"-innlegg, det er bare for å hjelpe at jeg kommer med slik info. Er jo skummelt mange som tror på det som "infoen" og tallene med rød og fancy skrift over hele esken sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bygde først en tett kass med en 12" som sto vendt inn igjenom ski luka. kassa ble bygd etter specsa,og me riktig vinkling og ramme for å få tett. . lyden ble ikke som forventa. så bygde jeg meg en kasse me 2 10" som beskrevet over med 2 porter på ca 8 cm hver inn i ski luka, og det var me to gamle -United- høytelere jeg har hatt i sikkert 15 år .lol. skikkelig dritt høytalere,men bare for å teste ut nye kassa. og jeg ble overrasket hvor bra bassen ble uten å ha stilt inn forsterkern.fikk dyp fyldig bass som fulgte musikken\kontra tett kasse me element inni luka.(ifølge meg selv)

15 " kommer ikke påtale :)men du skriver som du vet hva du snakker om, og jeg er gla for konstuktiv kritikk\tilbakemelding\info :)

helt enig me boss, men det hadde vel mest me prisen og gjøreogså.

så angående de elementene så fins det jo tusenvis og velge mellom ,så jeg valgte de jeg troddeskulle være ok.

skal ikke ha no jævel bygg eller konkuranse bygg..

ahr en alpine cd speller (liker alpine) og rockford fgate p152 coax bak og ska sette inn et RF 152-S comp sett i kick og tweet i dash.

så det for bli som det blir ,det vill vertfall bli bedre en det som er.. :)

så da gjenstår vilket element alpine orion eller rock :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg gått for en 13" K2 Power 400/800W 2+2 ohm resampler.aspx?type=big&src=33kx.jpg

Kanskje den mest utrolige sub jeg har hørt i noen bil

WX2 er så klart enda bedre, men også en del dyrere, og kanskje ikke verd den prisforskjellen som er mellom de to.

Og vist du i tillegg skaffer deg en audison forsterker har du virkelig noe som er i stand til å produsere nydelig lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var det detta me pris.har bestemt meg for 2x10 :). jeg har hørt mye bra om focal,men prisen er som regel i veien. titta litt på

Ground Zero GZRW 10XD-AL 2x2 ohm

Ground Zero GZRW10S-AL

FOCAL 25A1

disse tre var veldi billige,kosta like mye som en boss 10" . ble litt i tvil da.

Ground Zero GZHW 25X 600W RMS 2 x 2 ohm måtte det tilfelle blitt denna. til ca 1500 x2 10" noen som har vert borti denne? http://www.bestbilstereo.no/index.php?n ... ame=Ground" onclick="window.open(this.href);return false; Zero GZHW 25X 600W RMS 2 x 2 ohm&startrow=15

den Orion XTRPRO10-4 XTR PRO 500w rms som jeg har me i voten er jo lille broren til orion HCCA ,rart ingen har nevnt den? http://www.bestbilstereo.no/index.php?n ... name=ORION" onclick="window.open(this.href);return false; XTRPro 104 10" SUBWOOFER&startrow=75

slenger med en Rockford Fosgate Power T0 Series T0D410 1100 Watts 10" Dual 4 Ohm. erfaringer?

T0 ser jo jævli kraftig ut.koster litt mer og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble 2x10" Alpine SWR-1043D på meg å. de var hakket bedre en RFp3 ifølge speksa. husker ikke helt i farta men var vel 1-2 mer i desiB, og litt lavere<-->høyere freq område en p3.+ litt større excursion. ikke at jeg er no racer på sub specs ,og det har sikkert ikke så mye å si for meg uansett med en desibel her å en desibel der., men liker alpine og vurderer og bytte ut rockford høytalerne og kjøre alpine comp sett i resten av bilen på alpine cd spillern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du hoste opp en Alpine Type X 10er så har jeg en liggende som jeg nesten ikke har brukt som jeg skal selge for 2000,-

Edit:

Kanskje lese innleggene litt bedre neste gang ja.... Du har kjøpt ser jeg :P Og valgt riktig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du hoste opp en Alpine Type X 10er så har jeg en liggende som jeg nesten ikke har brukt som jeg skal selge for 2000,-

Edit:

Kanskje lese innleggene litt bedre neste gang ja.... Du har kjøpt ser jeg :P Og valgt riktig :wink:

Er det den nye typen du har eller gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...