Gå til innhold

Døende E34? Med video/lyd

kliffen
 Share

Anbefalte innlegg

Min var konstant rådebank i sjølv om motoren var kald, og oljelampen lyste ikkje. I min rauk veiva og på grunn av den blei starta for mange ganger med rådebank.

No skal det og nevnes at den var byttet rådelager i fleire ganger før. S50B30 motor!

Her er film av lyden i min:

th_MOV01334.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løp ut og ta av toppdekselet no. fort gjort og da ser du om det er vippene iaff. er du heldig så er det det. koster sikkert ikke mange kr

Å skru av toppdekselet var lurere enn jeg trodde, denne lurte under.

e0ts04ah8notcfztsjdw.jpg

Hva heter denne delen? Og er den mulig å bytte uten at det koster mer enn bilen? Alle andre var fine, men dette var litt lei seg...

Kan forøvrig legge til at kamakslingen virker hel, og bilen startet jo tidligere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That's your problem right there. ;)

Du finner sikker ny vippearm på GS sin nettbutikk.

Må hele rekka med 6 byttes, eller kan de byttes en og en?

Er så fantastisk grønn på biler, er flaut :(

Du kan jo berre bytte den som er gåen, det burde gå fint. Men er vel den fremste du har bilde av? Då greie du vel å bytte den uten å ta av alle, er ikkje heilt sikker men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That's your problem right there. ;)

Du finner sikker ny vippearm på GS sin nettbutikk.

Må hele rekka med 6 byttes, eller kan de byttes en og en?

Er så fantastisk grønn på biler, er flaut :(

Du kan jo berre bytte den som er gåen, det burde gå fint. Men er vel den fremste du har bilde av? Då greie du vel å bytte den uten å ta av alle, er ikkje heilt sikker men :)

Helt fremste ja, på eksos-sida. Må ikke av med regreim og tull for å komme til? Føler det er litt skrekken om vi må ut med motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min kjøper ny vippearm seinere i dag, så blir vel byttet iløpet av dagen.

Noen som kan gi meg en grei forklaring på hvordan man skal gå frem med å bytte den? Man må vel stille ventilene etterpå? Kunne evt betalt noen hundrelapper om noen i området her med litt peiling kunne tatt en titt iløpet av uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akselen trekkes ut mot viften. Så den som er knekt er den siste som du får løs. Register må av på kammen og kamhjul må av. Veiv turnes slik at ventiler ikke kan gå i stempel. Motoren må løftes litt så vippearmsakslingen går klar av radiator. Om du føler deg usikker på dette, som du sier. Så ikke gjør det. hehe.. Og bruke slegge/hammer på dette, det er forbudt. Klaring mellom vippearm og ventilstamme må justeres med bladsøker når jobben er ferdig. Og bytte alle på eksos siden er en føre var strategi som kan lønne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akselen trekkes ut mot viften. Så den som er knekt er den siste som du får løs. Register må av på kammen og kamhjul må av. Veiv turnes slik at ventiler ikke kan gå i stempel. Motoren må løftes litt så vippearmsakslingen går klar av radiator. Om du føler deg usikker på dette, som du sier. Så ikke gjør det. hehe.. Og bruke slegge/hammer på dette, det er forbudt. Klaring mellom vippearm og ventilstamme må justeres med bladsøker når jobben er ferdig. Og bytte alle på eksos siden er en føre var strategi som kan lønne seg.

Ja nei, når du sier det sånn så...

Mye koster det å få dette gjort på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...