Gå til innhold

Døende E34? Med video/lyd

kliffen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjørte akuratt hjem fra faren min. Skal være ærlig å si at jeg grisekjørte litt, men på ca 4.5K rpm så kom det en fryktelig lyd fra motoren, med det utfallet at motoren nå lager en ugrei lyd. Fikk den såvidt hjem (var heldigvis ikke så langt hjemmefra). Det virker til at den totalt har mistet effekt, nesten som om den ikke går på alle sylinderne?

Jeg kan lite til ingenting om biler og mekanikk, så jeg filmet bilen under oppstart så dere kunne få ett intrykk av hvordan den hørtes ut. Er sent på kveld, så ser ikke noe særlig, men er vel lyden jeg gikk for:)

Er en BMW E34 med en M20B20 motor, om det skulle ha noe å si. Runda nylig 256.000KM.

http://www.youtube.com/watch?v=z0bWXla1svA&feature

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka akuratt plugghettene i vintermørket, virket som om hettene på sylinder 1 og 6 satt forferdelig dårlig. Den ene hadde det korrodert bort mesteparten av godset i hetta, den andre var umulig å feste til pluggen nesten. Tok ut begge to og lyden var den samme, og turtallet var også den samme. Verdt ett forsøk å bytte de hettene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut plugger og sjekk gnist, men synes lyden høres mekanisk ut da, kan bli slik av dårlig eller lite oljetrykk, og da blir det slik med EN gang, så det er verdt å sjekke. For om det er oljepumpa, kan du bare bytte den og lydene forsvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes nå det høres ut som en knekt vippearm. Stemmer bra med turtallet du beskriver og effekttapet. Skrur du av toppdekselet så får du bekfreftet/avkreftet det

Uavhengig av dette, så er du selvfølgelig alltid avhengig av å ha gode pluggledninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok si meg enig med dere om vippearm/ventil havari ja. Rådebank i seg selv gir ikke plutselig effekttap og bortfall av en sylinder, men skikkelig rådebank der motoren fremdeles orker og henge med kan gi haltende gange og mer eller mindre totalt bortfall av en sylinder. Men da banker det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noen timer i vintermørket i dag også.

Sjekka alt elektriske, og virker ikke til å være noe galt. Rensa fordelerlokk og bytta rotor (hadde ny liggende), men bilen er ikke villig til å starte lenger :( Får sjekke vippearm i morgen.

Om denne er gåen, hvor mye arbeid er det å bytte? Må motor og alt ut eller kan det gjøres uten å partere hele bilen? Har åpenbart begrensede mekaniske ferdigheter, men har klart det meste bilen har kastet mot meg hittil!

BTW, det med oljetrykk hadde jeg ikke tenkt på. Lampa lyser ikke, men skal sjekke det ut i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...