xzone444 Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Har nettopp kjøpt en 523 og de første dagene gikk bilen som den skulle. pluttselig begynte motoren å fuske , kan sammenlignes med kondens/ eller diesel motor. Kjørte deretter diagnose på bilen, slettet alle feilmeldinger for så å søke på nytt,, feilene som kom opp da var kamsensor/bensinpumpe 2 ikke hovedpumpen/ abs føler venstre side. Byttet kamsensor og bilen fusker enda,, jeg kjører en ny diagnose å sletter alle feilmeldinger og samme feil kommer opp, altså kamsensor defekt. Når jeg ser i hynes boka står det at vanos solenoidn skal gli lett frem og tilbake uten noe hard press. Men den sitter helt fastrykket innover. Glemte å nevne at når den var i orden startet den på 0,001 sek,, men når jeg nå vrir om tenninga bruker bilen cr 3 til 4 sek før den tenner å starter. Har fått flere tips, selfølgelig å bytte den, men også bytte coilene. pluggene ser ut som om dem lider av overoppheting og for mye bensin, bilen bruker også en del olje. Kannsje fordi solenoid knoppen er helt inne og ventilene står helt oppe som om at bilen skulle gå på fullt skuv!???? TIPS??
Duplex Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Kanskje Veivsensoren? når du bytter en av sensorene er det like greit å bytte begge, feilmeldinger på kamsensor kan forårsakes av veivsensor vica versa.
S. Gunstad Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Hvordan fikk du sjekket stempelet på vanos solenoiden? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
xzone444 Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Skrevet Mars 11, 2012 takk for tipset! skal bytte og se om det hjelper : D Er bare å skru av solenoiden og bruke fingern til å se om selve vanosenhuset og knoppe på solenidn går lett frem og tilbake,det skal også den inne i vanoshuset gjøre. Dette skal ikke trykkes hard på det skal gli lett frem og tilbake. Hvis knoppen ikke går lett inn og ut av passe svak berøring er vanos solenoidn ødelakt. Kan også være en idee og kjøpe ny gummi pakkning til vanos solenoiden fordi dette merkes forskjellen på om du får full utnyttelse eller ikke,, trenger ikke være spesielt lekk av den før effekten blir endel dårligere. Hvis du skal bytte den kan du bruke samme solenoiden fra bmw( 520,523 og 528 e39),, 525 har magnetisk solenoid + at den har m 54 motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå