hess Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Her kommer en tråd på vårt nye GT Racing prosjektHentet en E36 M3 3,2 -98 mod fra England i september. Bilen var gått 160 000 km og så ut til å være i bra stand.Planen er å stille i noen løp i GT 4 eller GT3. Hvis pengene rekker blir det også et VLN løp på Nûrburgring i løpet av sesongen. Men mest bygges bilen for å ha det gøyI skrivende stund er bilen strippet i atomer. Det lettes og sveises inn FIA godkjent bur, samt bygges om fra høyre til venstre styring.Her er det som er planlagt:FIA godkjent bur fra Custom Cage http://www.customcages.co.uk/" Understell foran og bak fra PeeBee Motorsport http://www.peebeemotorsport.com/" Bremser fra Wilwood BrakesIntrax 1K2 Coilover kitSpoiler PTG EVO Style http://www.dtmfiberwerkz.com" Carbon panser og baklukeLexan rute sett fra Plastic4performanceOrginale M3 aluminiums dører4.10 diff fra Precision GirKjølesystem til diffE36 M3 3,0 tannstangLettet svinghjulNy clutchCAE Ultra shifterH&R stabstagSparco Circuit seterOZ ultraleggera 18` felgerForeløpig holdes motor orginal. Før den oppjusteres skal det evt inn sekvensiell kasse, men det blir nok ikke før til neste år.Slik ser bilen ut idagSlik så bilen ut da vi hentet den i EnglandStripping og salg av deler vi ikke skulle bruke er i gangMotor og girkasse er ute for å bygge om fra høyre til venstre styringNye hull til styringenVi fikk lånt en mal fra en kompis som tidligere har bygd om E36 fra høyre til venstre. Gjorde jobben litt enklere..Så var det de helvetes asfaltmattene, skikkelig drittjobb men lettet bilen ca. 8 kgHer er noen av delene som skal monteresUnderstell fra PeeBee MotorsportBremser fra Wilwood BrakesCoilover kit fra Intrax 1k2Sånn vinge skal bestillesDiff med 4.10 utveksling fra Precision GearStoler fra SparcoOZ ultraleggera
Papperboy Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 konge prosjekt.. men skal du kjøre vln så er det ikke da lurere med 3.0 siden du da kommer i klassen 2.5-3.0 og ikke 3.0-3.5 klassen.. derfor jeg gikk for 3 literen.. men er jo mere krutt i 3.2'en da.. men uansett blir det jævlig fett.. ser ut som du har en del grommdeler allerede så detta har jeg trua på.. kanskje jeg ser deg på noe trackdays.. selvom jeg har et mere budsjettbygg en deg da.. ser ihvertfall ikke ut som det er noe problemer med inviserings evnen her mvh Fredrik
hess Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Skrevet Mars 11, 2012 konge prosjekt.. men skal du kjøre vln så er det ikke da lurere med 3.0 siden du da kommer i klassen 2.5-3.0 og ikke 3.0-3.5 klassen..derfor jeg gikk for 3 literen.. men er jo mere krutt i 3.2'en da.. men uansett blir det jævlig fett.. ser ut som du har en del grommdeler allerede så detta har jeg trua på.. kanskje jeg ser deg på noe trackdays.. selvom jeg har et mere budsjettbygg en deg da.. ser ihvertfall ikke ut som det er noe problemer med inviserings evnen her mvh Fredrik Vi blir nok litt "motorsvake" i 3.0-3.5 klassen, men hvis vi klarer å spare penger nok til et løp på Ringen er det kun for opplevelsen sin skyld, spiller ingen rolle om vi kommer sist
R Andersen Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Spennende prosjekt! Har vurdert å bygge tilsvarende bil for å være med på VLN jeg også, men blir vel med tanken... Lykke til videre og håper dere får til en VLN-start!
Papperboy Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 jeg sjekka prisen for å være med på 24timers løpet mener det var ca 70 lapper + bensin og alt du trenger av deler dekk osv. MEN uansett hvor "god" du er så blir 24 timer i strekk veldig mye så man må jo ha flere sjafører så delt på 4 blir det 17500 + deler å sånn men man gjør jo aldri noe som dette her uten sponsor.. så er ikke nødt til å bli så ille si 25.000 per pers for å være med på værdens største eventyr i moderne alder
hess Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Skrevet Mars 12, 2012 jeg sjekka prisen for å være med på 24timers løpet mener det var ca 70 lapper + bensin og alt du trenger av deler dekk osv. MEN uansett hvor "god" du er så blir 24 timer i strekk veldig mye så man må jo ha flere sjafører så delt på 4 blir det 17500 + deler å sånn men man gjør jo aldri noe som dette her uten sponsor.. så er ikke nødt til å bli så ille si 25.000 per pers for å være med på værdens største eventyr i moderne alder Noe 24 timers løp blir det ikke med det første VLN løpene går stort sett over 4 timer og det holder i massevis for oss. http://www.vln.de/rennen.gb.php
hess Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Skrevet Mars 12, 2012 Spennende prosjekt! Har vurdert å bygge tilsvarende bil for å være med på VLN jeg også, men blir vel med tanken... Lykke til videre og håper dere får til en VLN-start! Takker Etter hva jeg hører så er det en del norske som skal følge VLN racekalenderen i år...
Papperboy Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 jeg har bare hvert inne på tanken selv.. å man må jo kjøre 2 vln løp for å kvalifisere til 24timersløpet blir ikke noe vln på meg i år men kanskje neste år skal du kjøre neste år hadde det hvert gøy å nyttig om man eventuelt hadde blitt med på samme løp
hess Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 Da var fullt Lexan kit bestilt fra Plastic4performance Hørt mye bra om produktene deres så vi er spent på hvordan det passer. De har forøvrig fått ny fresh webside http://lexan-windows.com/
MagnusA Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Dette var et interessant prosjekt som det må følges med på Vet at det var noen nordmenn som bygde en E36 M3 3,0L for VLN kjøring forrige sessong. Jeg fikk aldri med meg om de faktisk stilte til noen løp, men de var i hvert fall nede å kjørte mye TF med bilen. De bygde dog ikke selv men satt vekk alt til en bilbygger rett utenfor Nürburg. (Her er link til prosjekt tråd hvis det skulle være av interesse: http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php ... highlight= )
hess Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 Dette var et interessant prosjekt som det må følges med på Vet at det var noen nordmenn som bygde en E36 M3 3,0L for VLN kjøring forrige sessong. Jeg fikk aldri med meg om de faktisk stilte til noen løp, men de var i hvert fall nede å kjørte mye TF med bilen. De bygde dog ikke selv men satt vekk alt til en bilbygger rett utenfor Nürburg. (Her er link til prosjekt tråd hvis det skulle være av interesse: http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php ... highlight= ) Takk for interessant tråd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå