Gå til innhold

E36 M3 3,2 GT Racing prosjekt


hess
 Share

Anbefalte innlegg

Her kommer en tråd på vårt nye GT Racing prosjekt

Hentet en E36 M3 3,2 -98 mod fra England i september. Bilen var gått 160 000 km og så ut til å være i bra stand.
Planen er å stille i noen løp i GT 4 eller GT3. Hvis pengene rekker blir det også et VLN løp på Nûrburgring i løpet av sesongen. Men mest bygges bilen for å ha det gøy

I skrivende stund er bilen strippet i atomer. Det lettes og sveises inn FIA godkjent bur, samt bygges om fra høyre til venstre styring.

Her er det som er planlagt:

FIA godkjent bur fra Custom Cage http://www.customcages.co.uk/
Understell foran og bak fra PeeBee Motorsport http://www.peebeemotorsport.com/
Bremser fra Wilwood Brakes
Intrax 1K2 Coilover kit
Spoiler PTG EVO Style http://www.dtmfiberwerkz.com
Carbon panser og bakluke
Lexan rute sett fra Plastic4performance
Orginale M3 aluminiums dører
4.10 diff fra Precision Gir
Kjølesystem til diff
E36 M3 3,0 tannstang
Lettet svinghjul
Ny clutch
CAE Ultra shifter
H&R stabstag
Sparco Circuit seter
OZ ultraleggera 18` felger

Foreløpig holdes motor orginal. Før den oppjusteres skal det evt inn sekvensiell kasse, men det blir nok ikke før til neste år.

Slik ser bilen ut idag

8c54a80ajwo4lwtw46m1.jpg

Slik så bilen ut da vi hentet den i England

rpo12gq9ot1i1abf9v60.jpg

Stripping og salg av deler vi ikke skulle bruke er i gang

8oa1fhzlfkb54fq2aqrj.jpg

j75tvbvnbe51zkvf1o1y.jpg

Motor og girkasse er ute for å bygge om fra høyre til venstre styring

pyy3brjya3sxghqw6a6j.jpg

Nye hull til styringen

dozhkbuybtg1snag9o8q.jpg

Vi fikk lånt en mal fra en kompis som tidligere har bygd om E36 fra høyre til venstre. Gjorde jobben litt enklere..

rmen5edo351lgm51bhid.jpg

Så var det de helvetes asfaltmattene, skikkelig drittjobb men lettet bilen ca. 8 kg

b8btku801sc5dkk0egbk.jpg

sxrbucplhllzhm5l88gg.jpg

Her er noen av delene som skal monteres

1dqd310hfz7uxmqntwhu.jpg

Understell fra PeeBee Motorsport

vjuj9vtei7zuk7cvixql.jpg

Bremser fra Wilwood Brakes

571vtphhueolxowydmza.jpg

Coilover kit fra Intrax 1k2

jrggzx9wkr52aojoitm1.jpg

Sånn vinge skal bestilles

4jg8waaaoyg2hrngk3pp.jpg

Diff med 4.10 utveksling fra Precision Gear

pspjsggwfjjfiwkckjzb.jpg

8luwii4p5ukn6m3e9kew.jpg

Stoler fra Sparco

abpcy25vapfouq0kyfby.jpg

OZ ultraleggera

t9shabkqtq9xk3mt0ck5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

konge prosjekt.. men skal du kjøre vln så er det ikke da lurere med 3.0 siden du da kommer i klassen 2.5-3.0 og ikke 3.0-3.5 klassen..

derfor jeg gikk for 3 literen.. men er jo mere krutt i 3.2'en da.. men uansett blir det jævlig fett.. ser ut som du har en del grommdeler allerede så detta har jeg trua på.. kanskje jeg ser deg på noe trackdays.. :) selvom jeg har et mere budsjettbygg en deg da..

ser ihvertfall ikke ut som det er noe problemer med inviserings evnen her :)

mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konge prosjekt.. men skal du kjøre vln så er det ikke da lurere med 3.0 siden du da kommer i klassen 2.5-3.0 og ikke 3.0-3.5 klassen..

derfor jeg gikk for 3 literen.. men er jo mere krutt i 3.2'en da.. men uansett blir det jævlig fett.. ser ut som du har en del grommdeler allerede så detta har jeg trua på.. kanskje jeg ser deg på noe trackdays.. :) selvom jeg har et mere budsjettbygg en deg da..

ser ihvertfall ikke ut som det er noe problemer med inviserings evnen her :)

mvh Fredrik

Vi blir nok litt "motorsvake" i 3.0-3.5 klassen, men hvis vi klarer å spare penger nok til et løp på Ringen er det kun for opplevelsen sin skyld, spiller ingen rolle om vi kommer sist ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sjekka prisen for å være med på 24timers løpet mener det var ca 70 lapper + bensin og alt du trenger av deler dekk osv. MEN uansett hvor "god" du er så blir 24 timer i strekk veldig mye så man må jo ha flere sjafører så delt på 4 blir det 17500 + deler å sånn men man gjør jo aldri noe som dette her uten sponsor.. så er ikke nødt til å bli så ille si 25.000 per pers for å være med på værdens største eventyr i moderne alder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sjekka prisen for å være med på 24timers løpet mener det var ca 70 lapper + bensin og alt du trenger av deler dekk osv. MEN uansett hvor "god" du er så blir 24 timer i strekk veldig mye så man må jo ha flere sjafører så delt på 4 blir det 17500 + deler å sånn men man gjør jo aldri noe som dette her uten sponsor.. så er ikke nødt til å bli så ille si 25.000 per pers for å være med på værdens største eventyr i moderne alder ;)

Noe 24 timers løp blir det ikke med det første ;-)

VLN løpene går stort sett over 4 timer og det holder i massevis

for oss.

http://www.vln.de/rennen.gb.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt! Har vurdert å bygge tilsvarende bil for å være med på VLN jeg også, men blir vel med tanken... Lykke til videre og håper dere får til en VLN-start! :)

Takker ;-)

Etter hva jeg hører så er det en del norske som skal følge VLN racekalenderen i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare hvert inne på tanken selv.. :) å man må jo kjøre 2 vln løp for å kvalifisere til 24timersløpet :)

blir ikke noe vln på meg i år men kanskje neste år :) skal du kjøre neste år hadde det hvert gøy å nyttig om man eventuelt hadde blitt med på samme løp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et interessant prosjekt som det må følges med på :)

Vet at det var noen nordmenn som bygde en E36 M3 3,0L for VLN kjøring forrige sessong. Jeg fikk aldri med meg om de faktisk stilte til noen løp, men de var i hvert fall nede å kjørte mye TF med bilen.

De bygde dog ikke selv men satt vekk alt til en bilbygger rett utenfor Nürburg.

(Her er link til prosjekt tråd hvis det skulle være av interesse: http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php ... highlight= )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et interessant prosjekt som det må følges med på :)

Vet at det var noen nordmenn som bygde en E36 M3 3,0L for VLN kjøring forrige sessong. Jeg fikk aldri med meg om de faktisk stilte til noen løp, men de var i hvert fall nede å kjørte mye TF med bilen.

De bygde dog ikke selv men satt vekk alt til en bilbygger rett utenfor Nürburg.

(Her er link til prosjekt tråd hvis det skulle være av interesse: http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php ... highlight= )

Takk for interessant tråd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...