hess Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 Rått, rått å litt til rått!! Takker og bukker
knracing Skrevet April 4, 2013 Skrevet April 4, 2013 Måtte finne på noe når jeg venter på deler! Så da fikk jeg lagd en ondeboks til veivhus ventilasjonen. Er ikke helt ferdig kommer et filter og to innganger til slangene fra motoren på toppen. Måtte bare lage den i aluminium, mye artigere og jobbe med en stål.
knracing Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 Fikk gjort lit til morgenen før jeg måtte jobbe Dreide termostat erstatter så det blir max fløde til olje kjøleren. Fikk montert denne og ny race termostat nå i kveld+ fremre del av eksos.
hess Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Kyrres oljedampboks har blitt et lite smykke! Han er ihverfall veldig fornøyd selv I dag fikk vi endelig sjekket ut den endelige kjørestillingen. Vi ville ha rattet litt nærmere og med ny "hubb" ble det perfekt Stabbstag og tårnavstiver ferdig fra eloksering
Nupen1 Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Blei jo meeget bra!! hvor får du gjort eloks'en?
PM.Hagadøkken Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Flott bil kan jeg spørre hvor snap-Of"n er kjøpt?
hess Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Blei jo meeget bra!! hvor får du vjort eloks'en? Vestby Galvaniske i Østfold. Veldig kjappe og rimelige!
hess Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Flott bil kan jeg spørre hvor snap-Of"n er kjøpt? Vi kjøpte den og ratt fra Demon Tweeks i England http://www.demon-tweeks.co.uk/
hess Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Man får vell ikke eloksert stål? "Elektrolytisk forsinking" er vel det rette ordet. Og du har nok rett der. Får vel bare eloksert aluminium..
///Mr.X Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Stemmer, er på jakt etter noen som kan det i Vestfold traktene- til deler vi lager på NordicMotorsport
hess Skrevet April 11, 2013 Forfatter Skrevet April 11, 2013 Litt fra kveldens økt. Fikk gjort ferdig ekstra lufting til oljedampen
hess Skrevet April 13, 2013 Forfatter Skrevet April 13, 2013 Etter en hel dag i garasjen kunne vi ikke se noen fremskritt på bilen, bare masse smått som tar masse tid og ikke synes! Litt irriterende så vi fant ut at vi måtte flocke dashbordet før vi sprettet pilsen. Vi kjøpte et kit fra USA med sprøyte og beholder + fiber. Ifølge oppskriften er det bare til å sprøyte på 2 komp. klarlakk og deretter sprøyte på flockepulver. Vi brukte 3 dl klarlakk men likevel var det enkelte steder det var vanskelig å få pulveret til å feste, spesielt rundt kantene. Vi brukte først 1 bars trykk på pistolen, prøvde å justere opp men det endret ikke resultatet. Til slutt ble det til å gni flockepulveret forsiktig inn på de stedene hvor det ikke hadde festet og da ble det meget bra. Skal nå tørke i 12-15 timer og så skal det overflødige pulveret børstes vekk, Da får vi se det endelig resultatet Vasket og klart til klarlakk. Planen var egentlig å lakke dahbord helt sort før vi gikk på med flockingen, men vi fikk plutselig litt for dårlig tid 3 dl klarlakk med herder Vi la på et godt lag På med flocke pulver. Dette er et fint fint fiberstøv Dahbord står nå til tørk så får vi sjekke det endelige resultatet i morgen
Nupen1 Skrevet April 13, 2013 Skrevet April 13, 2013 Blir bra dette Ang trykk, så har eg hatt vest effekt på dei eg har tatt ved å bruke 0,5 bar på flocke sprøyta og å ta kantene først Bruker og under halvparten av normal mengde herder..
hess Skrevet April 13, 2013 Forfatter Skrevet April 13, 2013 Blir bra dette Ang trykk, så har eg hatt vest effekt på dei eg har tatt ved å bruke 0,5 bar på flocke sprøyta og å ta kantene først Bruker og under halvparten av normal mengde herder.. Takk for info, Torstein! Vi diskuterte dette med herdermengden og det du sier stemmer bra Øvelse gjør mester!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå