rublings Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Noen som vet om noen konkrete forskjeller bortsett fra skjermstørrelse? Sitter å ser på biler i tyskland og ser at det er langt mellom Professional Navi. Det er snakk om den som kom rundt 2008. Er det "verdt" å velge en med professional eller holder det i massevis med den litt mindre Buissnes-utgaven? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Du skriver ikke hvilken bil dette er til, men om det er snakk om 5-serie har også biler uten navigasjon skjerm. På 3-serie og 1-serie har alle biler med navigasjon skjerm. Business har kun en CD-slot, så man kan ikke ha kart-DVD og musikk-CD i samtidig. Ellers kan det være verdt å nevne at det kan være billigere å kjøpe en bil med navigasjon business for å deretter montere navigasjon professional (gjerne CIC som kom i 2009) enn å kjøpe en som har navigasjon professional. Om man ønsker dette såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 Ja så klart, er snakk om 1-serie. Det med CDen er ikke et stort tap, men er jo kjekt å ha. Når du snakker om å bygge om, hva pris er det snakk om da? Snakker vi bare skjerm og software eller alt sammen med dvd-slot og hele pakken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Du må bytte skjerm og computeren. Skal du ha CIC-versjonen er det greit å bytte iDrive-hjul også. Jeg er litt usikker på hva prisen ligger på når det gjelder å oppgradere til samme versjon som du har, men CIC-versjonen ligger på rundt 10-15K. Denne har også ny (og større) skjerm som alltid "står oppe" kontra den gamle som på vippes opp. Det gamle systemet vil nok være noe billigere, men utvalget på eBay var ikke rare greiene på det akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 Den med vippeskjerm er professional før facelift. Facelift buissnes har ikke vippeskjerm, og den har samme hjul som professional. Du tenker nok på navihjulet fra preface med bare en knapp ved hjulet, eller? Og hva er CIC? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Både business og professional har vippeskjerm (som er like store fant jeg ut) frem til 2009 en gang, mens faceliften var vel i 2007? Etter denne datoen i 2009 kom et nytt navigasjonssystem med fast skjerm (stor for professional og liten for business (business har fortsatt den gamle programvaren)) og nytt iDrive-hjul med flere knapper, dette heter CIC. Det gamle het CCC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 Både business og professional har vippeskjerm (som er like store fant jeg ut) frem til 2009 en gang, mens faceliften var vel i 2007?Etter denne datoen i 2009 kom et nytt navigasjonssystem med fast skjerm (stor for professional og liten for business (business har fortsatt den gamle programvaren)) og nytt iDrive-hjul med flere knapper, dette heter CIC. Det gamle het CCC. Da er det CIC jeg tenker på. Altså fra liten CIC til stor CIC Spørsmåler er om dette er verdt så mye penger. Om det bare er Cd-slotten, skjermen og litt mindre ting, så kan man jo leve uten den store i en 1-serie. Eller er det noe som taler veldig for stor CIC? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Det er kun navigasjon professional som har CIC, navigasjon business har fortsatt CCC, men med fast skjerm. CIC har skjerm med høyere oppløsning, helt nytt grensesnitt, 3D-kart, mulighet for å lagre musikk på HDD og sikkert andre ting. Det hele ser litt freshere og mer moderne ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
507 Skrevet Mars 16, 2012 Share Skrevet Mars 16, 2012 Har business i min, og er fornøyd med det. Kartet er finere i proff ja, men er null problem å skjønne min. GPSen er også veldig bra og veldig presis, det er rett og slett grisegromt med GPS med antenne på taket av bilen. Musikk på HD savner ikke jeg personlig. 8GB er rett og slett for lite. Selv har jeg en iphone jeg legger i dock i midtkonsollen (den som lukkes, så her ser ingenting jalla ut) med musikk på... dette er greitt for meg for da får jeg lading samtidig. Vil du ikke ha det, så kan man vel alltids bare slenge en ipod elns nedi der isteden. Mangel på ekstra CD-drev gir jeg pokker i... musikk på CDer har jeg ikke hatt siden 90-tallet. Business-navien har oppdateringer på DVD som ikke krever dongle eller verifisering hos verksted. Det har sine fordeler, uten at man skal gå mer inn på den saken. Nå er det ikke slik at jeg nødvendigvis anbefaler deg business navien - du må nesten se på behovet og hva du trives med. Om du veit at du ikke vil like en litt kjipere skjerm og litt mer blocky kart-grafikk... så kjøp den store. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå