RemiA Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Denne bilen har det vært mye historikk i. Tøft at det er godkjent med turbo. Var jo en 500hk ish når denne gikk her i dalen. +1 Stemmer dette. Godt å se at noen tar tak i bilen igjen. Min gamle stefar som bygde denne. Var vel en 600hk +- ja. Og som få, godkjent med turbo! Følger med denne her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torfinn91 Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 Skal prøve å få ut veiven i morgen. Også er det en god del ting som må bestilles. (pakninger, simringer, bolter etc... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aslex Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 tøft prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torfinn91 Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2012 Det var virkelig på tide å bytte lager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Se her ja en kamerat av meg hadde denna for 10-15 år sida, cirka 1999 om jeg ikke tar feil. Har hørt mye gode historier om den gitt, var 500hk i den da. Har nok lagt igjen mye svarte spor her på hønefoss engang i tida, og kjørt fletta av dessa med saftblander på taket gang på gang. Tippa 300km/t på motorveien i mellom drammen og sandefjord, da tørte ikke eieren mere med den gamle e12'n. Blei seinere solgt videre til kristiansand. Han huska ikke så mye fakta om bilen lengere, bare at den var bygd for 500hk og godkjent med ca 289hk. Mellomakslingen skulle vist være spesialaget ifra en lastebil..og kosta flesk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torfinn91 Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Så morro Nå er motoren i deler, og på full overhaling Kjøpt h-profilråder sm4-datasprut Nye stempelringer veiv ALLE pakninger MLS toppakning ARP bolter alle lager +++ og turboen skal inn til overhaling nå snart Håper den blir fin i formen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 spennende bil.. kan bli gromt detta! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530dE39 Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Tøfft prosjekt dette her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Såså Den gikk bra, men husk at det er MANGE år siden, så hk antagelsene her er noe på jordet.. Da Jan Erik bygde den, var det en 745 motor, med porta KKK26/27 i den , porta topp (usikker på kam) og electromotive tec2, mappet på gata. 535 drivverk såvidt jeg husker. Skal ikke bomme voldsomt iallefall. 400-450hk max, ble aldri bremset skikkelig. Men nå er vi tilbake til ca 1995, så det var sinnsykt til å være den gangen Sto et voldsomt blaupunkt anlegg i den også.. Den gikk naturlig nok brutalt sammenlignet med da tidens biler og motorsykler. Har vært med mange turer i denne bilen, så dette var rett morsomt å se at den fortsatt er i live! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torfinn91 Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Det blir morro å bli ferdig med den Nå er det en ny topp. M30b35 topp. ble byttet for en del år siden, men har stått siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 følger med her, moro med godkjent turbo i en slik bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 denne så spennende ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torfinn91 Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2012 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Blir bra dette! Hva stammer den snurra i fra da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torfinn91 Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2012 Har ikke peiling.. Det eneste jeg vet er at det er en Holset turbo.. skulle vist koste 17k. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken type det er tro?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå