Gå til innhold

Problemer med E39


conan12
 Share

Anbefalte innlegg

Ja får ta en sjekk, bestilt ny muffe til tomgregul i dag,men lambasondene er borte,de er tatt vekk. men den ble liksom ikke helt i orden etter at jeg byttet de følerene,den var helt fin før det startet, kan det være noe m solenoidventilen ? den ble jo tatt av når jeg byttet kamføleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var den veivakselføleren som gjorde det!!den er bra nå, takker for tipsene,har et spørsmål til som jeg lurer på,får ikke slokket abs/asc lampa og de virker heller ikke(ABS/ASC) selv om jeg har byttet følere foran å bak,slukker ikke m carsoftprogrammet heller?? mulig at det er noe annet tro?

Eventuellt kan det være styreenheten/sentralen.

Også ganske vanlig feil på e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Noen som kan hjelpe?,bilen fusker ved gasspådrag,belastning når bilen blir varm. går som en klokke på tomgang og rusing når den står stille,har tidligere byttet veivsensor,kamsensor,pakning innsug,tomgangsregulator pakning,veivhusvent regulatoren,temp sensor i topp,prøvd å bytte coiler uten hell,nye plugger.... Ideer mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja da var det problemet løst :-) det viste seg at den nye kamakselføleren ikke var helt identisk m den gamle,målte den med skyvelære og var litt mindre enn den gamle,så byttet tilbake til den gamle og vips var prob løst. Bestilte denne hos schiedmann sammen med veivsensor og veivsensor virker bra. De er heller dårlig til å svare på mailer hos schiedman til opplysn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hopper på denne tråden. Jeg har lignende problem med min e39 99" 523ia. Av og til når jeg skal til å starte den må jeg kjinne i noen sekunder før den starter, og når den først starter går den veldig dårlig. Virker som om noe går tett eller noe, kan dette være en ødelakt kamsensor eller noe lignende? Prøvde med diagnose på bilen uten hell, for da var den helt fin. Den blir somregel fint etter at jeg har kjørt en halvtimes tid og starter den på nytt. Det er to kamsensore på motoren, så det er vanskelig å vite hvilken som fusker i tilfellet..

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...