328CIA Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Ja, har da kjøpt meg en BMW 328 CIA, 2000 modell, som jeg har fått et lite problem og to med. Så tenkte jeg skulle registrere meg her å høre. Når motoren er kald bakker den seg ned til 5-600 rpm, så høres det ut som at like før den stopper, ruser den seg opp til 1000-1100 rpm å begynner og bakke seg ned igjen. Dette skjer ikke bestandig når den er kald, men virker som om det spesielt skjer når det regner ute. Når motoren er varm bakker den helt fint, men av og til når den har bakket lenge begynner motorlampa å lyse, og den "hoster" mellom 5-700 rpm. Høres ikke ut som om den går på alle seks, og draget er dårlig. Hva kan problemet være? Er det enkelt å feilsøke på disse bilene eller må man ha obdII diagnoseleser? Det som slår meg er kanskje lambda som er dårlig, 170k på telleren så det er vel ikke umulig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Du bør nok få lest av feilkoder i elektronikken. Vanskelig å gjette her. Hvis jeg skal tippe, så må det bli en av turtalls følerne, veiv, eller kam aksel.... Kan være irring på en kontakt et sted, ettersom det skjer i regnvær. Mye gjetting her nå, best å lese av koder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Er det enkelt å feilsøke på disse bilene eller må man ha obdII diagnoseleser?Det som slår meg er kanskje lambda som er dårlig, 170k på telleren så det er vel ikke umulig? Du må ha et system som leser obd2 ja. Enten software på en pc, eller en skanner beregnet for BMW. Har du rund kontakt i motor rommet, eller firkantet kontakt under ved rattet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
328CIA Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2012 Det er jeg ikke sikker på, hvor i motorrommet finner jeg den om den ligger der? Vet at kamakselsensor har blitt byttet to ganger før på bilen, fulgte med fullt servicehefte med kvittering og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå