Ciedre Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 På vei hjem i dag så begynte bilen brått å nekte å dra over 3000rpm. Straks den nærmer seg 3k så begynner den å rykke som en gal og merka også at det virker som jeg har mista en del kraft. Motoren har ikke gått varm, og det kommer heller ingen ulyder av noe slag fra motoren. for å være helt ærlig så vet jeg så lite om motorer at det er rimelig latterlig. Noen som har noe fornuftig forslag til hva det kan være? Mulig at det kan være noe så enkelt som bensinfilteret som har blitt småtett? Hadde glemt igjen lommeboka hjemme så fikk ikke fylt på før jeg kom hjem, og da begynte den stygt å nærme seg tom tank
MrBrum Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Om det er tom tank er det første som må elimineres. Ellers høres symptomene ut som tett katalysator. Er det grov lyd i anlegget?, uten at det er lekkasje... Kan også være andre ting, feilkoder i elektronikken bør sjekkes.
Ciedre Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Skrevet Mars 17, 2012 Tanken er ikke tom nei, så det kan ikke være det. Var litt skranglelyd i potta i dag, så er det kanskje mulig at katalysatoren har løsna og ligger og tetter?
MrBrum Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Kan være det ja, men koder bør sjekkes for å eliminere hva det kan være.
Ciedre Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Noen som kan fortelle meg hvordan man deaktiverer lambdasonden?
MrBrum Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Ta av kontakten å se om motoren oppfører seg likedan.
Ciedre Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 Måtte ut for å flytte bilen i dag, og merka at problemet hadde blitt borte av seg selv, og har nå fått en litt grommere lyd fra potta. Tyder dette på at det er innholdet i katalysatoren som har løsna?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå