Gå til innhold

Problemer med m20b27 turbo! hjelp trengs :)

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Register står riktig. Sjekka det nå:) har msd tenningsboks og blastercoil. Men jeg så en ting nå. Ene øret på det adapter som rotor sitter skrudd fast i er knekt. Så ene kontakt punkt på rotor får ikke kontakt. Har dette noe å si ?

Skrevet

Register sto kanske litt feil før jeg tok det fra hverandre. Men nå står det 100% på merkene sine. Etter jeg satte det sammen nå så vil den ikke starte. Bare putrer og så etter tenner den. Når den sto en tann tidligere så startet den iallefall. Pluggene har vært en del våte, og bilen har blitt starta og stoppa en del ganger. Jeg tørka plugger på nytt, men den.vil fortsatt ikke starte :/ jeg har som sagt msd tenningsboks og msd blastercoil. Men kan tenning på sprutet være helt mongo stilt så det er derfor den er sånn ?

Skrevet

Er det ikke bare å sjekke hvor tenninga står i sprutet? Og, er sprutet progr til dysene du har? Du drukner den garantert, og det er ikke usannsynlig at pluggene er føkt nå.

Kjenner ikke sprutet ditt, men du bør skru av priming, om det er det, mens du holder på.

Skrevet

Jo, men da må jeg komme meg inn på sprutet :) Venter på svar åssen jeg gjør det. Vet ikke åssen sånn dos basert sprut fungerer. Kan pluggene være ødelagt selv om det gnister fra dem da? for alle 6 er det gnist på. Tenningsrekkefølgen er riktig. Har høy ohm dyser men aner ikke hva som er programert på sprutet. Kjøpte det brukt med et start mapp. Men uvisst åssen tenning eller noe er da.

priming? Hva vil det sì?

Skrevet

Jepp, pluggene kan være gåen selv om det gnister. Sjekk at det er god gnist og at den går dit den skal.

Priming = kjøre bensinpumpa før den starter. Den gir sannsynligvis ekstra bensin når du kjører starter også, og i de første sekundene etter den starter. Og alle de vil bidra til å drukne den hvis sprutet tror at du har feks originaldyser.

Hvis det er grunnmap til m20 er vel sannsynligvis tenninga rett, så jeg holder en knapp på fuelproblemet.

Skrevet

okei.. Så kan skru av priming og få start alikevel? Men må vel være noe feil tenning siden den ettertenner?

Men det er vel kanskje fin justering på sprutet?

Noen som her som vet hva slags bensin/tenningsverdier jeg bør ha ? Aldri vært inne på et sprut før så dette kan bli spennende :P

Skrevet

Sånn ser tenninga mi ut

IGN.jpg

Er ingen vits at den skal drive å lage trykk hver gang du skrur på tenninga mens du holder på med å plages iallefall. Vært der selv..

Apropos AFR så går min på litt over 10 når den er kald, men motoren går jo rent allikevel.

Jeg ville dobbeltsjekka at register og alt "mekanisk" står rett, og prøvd nye plugger.

Skrevet

Okei. Har sjekka register i dag. Og det står 100% på merkene sine både på veiv og kam! Får prøve nye plugger å se hva som skjer :) spruter bensin ut av plugg hulla og kommer tom ut av turboen om jeg har kjinna den lenge. Men folk her sier at når den går på 9 på tomgang så går den skikkelig fett. At den burde gå rundt 12. Tom for idéer om det.ikke hjelper å bytte plugger og stille ned bensin

Skrevet

Ta ut pluggene og sikringa til pumpa, og se om du får kjørt den tørr. Gjerne med hjelp av trykkluft.

9 er fett ja, men min gikk på litt over 10 når det var original ecu og chip så vil tro det er ca originalt.

Grunnen til at din drukner er garantert at det er map for originale dyser i sprutet ditt, og de er vel ca 1/4 av størrelsen på dine..

Skrevet

får for mye bensin, enkelt å greit, må justeres i sprutet ditt, kom deg inn på det å gi den mindre bensin før du bryr hodet med for mange andre teorier ;)

få den tørr, nye plugger, juster, evt få noen som kan det til å gjøre det, (veit om en). hvordan haltech er det?

Mvh Andreas

Skrevet

å skjønner ikke hvorfor folk dkriver at du skal ha 12 i af på tomgang? 14-15 er fint, samme på penkjøring å crusing.. da bruker den lite ;) så 12,5 på full gass så brenner den kaldt å fint.

Skrevet

Da har jeg finni feilen, eller iallefall en feil :) Dyse nr 3 åpnet ikke! Prøvde å flytte dysa til sylinder 2 og åpnet fortsatt ikke. Så den dysa er kast.

Regner med at det er den dysa som har fucka opp allting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...