Gå til innhold

Problemer med m20b27 turbo! hjelp trengs :)

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

SKudde ikke opp å sjekka. Men regner med at den var tørr siden 3èrn ikke åpna? jeg fikk starte med nye plugger, men gikk vondt (5sylindre) så derfor tok jeg av railen og sjekka dysene.

Skrevet

Jeg ville absolutt ordnet PC med tilgang til sprutet, så du kan se over oppsettet. Der kan det evt komme opp feilmeldinger hvis det er noe slikt.

Kanskje ikke noe konkret hjelp, men før eller senere kommer du til å trenge å ha tilgang til sprutet. :)

Skrevet

Ja, skal prøve å komme meg online i helga :) men når det var ei dyse som var ødelagt så vil den gå veldig vondt eller? Håpa liksom på at det var den ødelagte dysa som gjorde det :P

Skrevet
9,7 er FET. still ned bensintrykk til 2.5 bar

på tomgang er afr rundt 12.15 bra, samme gjelder småkjøring, mens på full pupp skal den ligge under 12 ca. 11.5 og.. men ikke for lavt. jo lavere afr er, jo fetere går den, for mye bensin

hva er AR? min m50b25 går jævla fet, men har ikke fått feilsøkt noe..

Skrevet

afr er Air Fuel Ratio, altså blandingsforhold mellom luft og bensin

hva er gjort med din motor? helt orginal? tipper lambda sensor deffekt

Skrevet
afr er Air Fuel Ratio, altså blandingsforhold mellom luft og bensin

hva er gjort med din motor? helt orginal? tipper lambda sensor deffekt

m50b25 non vanos 92 mod. porta og chippa. gikk rent hos tidligere eier ( kjøpte motoren å satt den i min bil ) kan det være at kammen står feil? er justerbart kamdrev på den.. ( jeg bytta topp pakkning på den, før jeg satt den i min bil ) har sjekket lamda og lmm, men begge fungerer.

Skrevet

sjekk kam timingen du :) om du har rørt på greiene.

er veldig kjekt å sette seg noen referanse merker når man demonterer registeret.

Skrevet

Ett par opplagte spørsmål bare, ser ikke d er skrevet noe om d her(tror jeg)....

Har du lagt opp nytt elnett? 100% sikkert at alle dysene er kobla rett? Sjekka at TPS føler teller riktig vei(så den ikke starer på 100% og går nedover)?

Skrevet

Bruker org dysenettet. Så det er riktig. Men når jeg.får bytta ut den ødelagte dysa vil vel motoren bli litt mer normal ? Den slapp jo ikke ut noe. Tps har jeg kobla som det stå i instruksen:)

Skrevet

Åssen kan jeg evt sjekke hvordan den teller? Har m50 tps, monterte den slik at akslingen fra gasspjeld går fritt uten å butte noen form i tps når jeg vrir på gassen. det er riktig ikke sant?:)

Skrevet

Hvis du kobler ledningene motsatt vil verdiene komme ut motsatt.

Men, hmm.. tpsen må vel kalibreres i sprutet vil jeg tro? Må det i mitt iallefall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...