BmwDieselPower Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Skrevet Mai 16, 2013 Tusentakk:) Har akkurat tatt sevice nå og elf anbefalte 5w40, men har alltid ment at gammlere biler trives best med mineral olje:) Men er det farlig og kjøre på 5w40 full syntetisk ut sommern? Har planer om og bruke den litt på bane også i sommer... Også har jeg fått lukta av brent olje inne i kupeen etter olje skiftet igår, og lurer på om det kan være oljen som gjør det siden det ikke er noen lekkasjer utvendig.
arntzen.525tdsa Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 hei du hvordan går det med tdsen da fin bil du har der forresten
BmwDieselPower Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Skrevet Mai 16, 2013 Tds'n bare står der enda:( Har planer om å få den på skilt i løpet av sommern og få sprøyta den med plastidip:) Tusentakk:)
BmwDieselPower Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Da er E28en parkert i garasjen igjenn:( Golvet fyller seg med vann:( Noen som har peiling hvor det kan komme fra? Vannet kommer fra under a-stolpen et sted, dreneringa til takluka kanskje?
BmwDieselPower Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Tror ikke det. Kommer fra dær høytaleren sitter:p
Der Barockengel Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Som et punkt nr. 3 (etter frontrutepakning) ville jeg sjekket om dreneringsåpningene på underside av kanal er åpne. Alternativ 4. er rust. Taklukedrenering høres absolutt ut som det jeg ville undersøke først.
BmwDieselPower Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Takker, men tror ikke det er frontrute pakningen. Har aldri kommet inn vann når jeg har vasket eller kjørt i regn før, men nå regner det jævla mye:p Har mere tro på dreneringa i takluka eller i kanalene:) Kommer inn vann i baggasjen også, så satser på at det er dreneringa:) Må ta ut teppet også siden det er gjennom vått:p Men det blir ikke fiksa idag, er flom i dalen så regner mye hær:p
Der Barockengel Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Lekkasje i bagasjerommet har jeg sett på flere E28 uten takluke også. Det mest nærliggende her er bagasjelokkspakningen - virker denne gammel er det ganske greit å få den byttet, ikke minst siden man får sjekket for rust eller skader under den samtidig.
BmwDieselPower Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Lista er bra den:) Virker som det kommer fra inne i bagasjerommet:p
BmwDieselPower Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Skrevet Juni 4, 2013 Nå har jeg sjekket dreneringa i takluka og den er ok, drenering i kanal er ok. Så da må jeg vell sjekke frontrute pakningen, noen tips? Kjøpe ny? ta ut og fuge med rutelim eller silicon? Hva pleier dere og gjøre med pakningene rundt baklyktene? Har også fått retta frontfangern dvs jernramma bak plastikken:p Den var jo selvsakt rusta ihjel på venstre sida så ble jo en ganske god patent der;) Så var festene i plastikk fangern ødelakte så limte på nye skruer med 2 komponent locktite lim, ene skruen løsna når jeg skulle sette det sammen igjen, men det blir fiksa etter gs-treffet:)
taxibjørn Skrevet Juni 4, 2013 Skrevet Juni 4, 2013 Pakningene på bakyktene koster ca 130 stk på BMW !
BmwDieselPower Skrevet Juli 26, 2013 Forfatter Skrevet Juli 26, 2013 Noen som har en god patent på hvordan feste basskasse i E28?? Hels en måte som ikke synes så godt;) Har basskasse nå, men er luta lei av at kassa flytter seg ved litt "aktiv" kjøring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå