Gå til innhold

Ombygging BMW E39 523ia -> M5 [Nye bilder]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det frisket opp interiøret. Eneste er at jeg kan se for meg at det sterke blå lyset blir irriterende når man kjører i mørket. Får vel kanskje dimmet det ned såpass at det går fint.

Må jo være mye jobb å bytte ut alle lampene i hele dashen?

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja vi får se hva det blir til... Jobber litt med papirer nå, er visst litt krøll mtp. vekt - men håper at noen på BT kan svare meg på det jeg spør om. TUV har sagt at de godkjenner bilen basert på de opplysningene jeg har gitt om den gamle bilen og donorbilen. Mulig jeg må finne meg en 5-serie som er litt tyngre enn den jeg har nå. Er ikke noe krise det, men håper at BT kan ta TUV sin dokumentasjon for god fisk..

Skrevet
Syntes det frisket opp interiøret. Eneste er at jeg kan se for meg at det sterke blå lyset blir irriterende når man kjører i mørket. Får vel kanskje dimmet det ned såpass at det går fint.

Må jo være mye jobb å bytte ut alle lampene i hele dashen?

Det tar 20 timer å bytte alle lampene i hele bilen, og da er det en som har gjort det en del ganger kan du si. Men tror uansett ikke det blir blått. Syns rødt og hvitt var det beste.

Skrevet

Rødt og hvitt var penere ja. Du får dokumentere med 100 bilder når du gjør jobben, så skal jeg vurdere å herme etter deg. ;)

Det er ganske irriterende at BT ikke er nødt til å godkjenne til Tüv godkjenner..

Skrevet

Det er fryktelig irriterende at BT ikke er nødt til å godkjenne TUV. Men tror det er viktig å lage en ryddig prosess rundt ombyggingen med mye bilder, info, etc. God dokumentasjon pleier å være overbevisende. Ser også at det er flere M5`er som har egenvekt på 1410kg som er godkjent - så da MÅ de godkjenne min MED tuv-papirer og dokumentasjon på ombygging fra en M5 spesialist.. Min har egenvekt på 1495kg - M5 har vel 1695kg. Uansett spennende å se om dette går i orden, for da kan det hende det blir flere M5`er fremover. Kan ordne ombyggingen til en helt annen pris enn hva andre her til lands klarer.

Ser at noen nevnte SS tidligere i tråden.. De sier bare at de kan godkjenne "hva som helst" så lenge du betaler.. hehe.. og det er ikke billig akkurat

Skrevet

Da har jeg snakket med BT Ålesund og de var ganske positive til ombyggingen og mente at det ikke burde by på noe problemer i forhold til den dokumentasjonen jeg presenterte for de. Godt nytt!

Ellers så sliter jeg med bilen. Planen var å dra til Tyskland i går men har ikke varmeapp. som fungerer og nå røk viskermotoren også. Må få dette på plass før jeg kan dra nedover. Mulig det er et stag som er knekt mht. den viskeren - må sjekke dette.

Bilder kommer!:)

• 1 month later...
Skrevet

her får man følge med! det skal ikke være noe problem å få dette godkjent i norge heller, man må bare spare på vekt der det går ann, så glir den lett igjennom ;) å få godkjent søknad er ikke noe problem heller, trenger ikke å dokumentere for annerledes chassi eller noe ;)

Skrevet

Liten update her.

Har stått litt stille prosjektet siste mnd grunnet delvis havari på bilen. Dermed får jeg ikke kjørt den ned til tyskland helt ennå. Mer bilder, info og detaljert oppskrift på hvordan bilen skal bli kommer snart;)

(I tillegg har vi et E60 M5 prosjekt som er i planleggingsfasen, men som vi igrunn ikke hadde tenkt å ta før til neste år. Nå ser det ut som det også kan bli noe av i sommer)

Kan legge ut noen bilder av bilen hvordan den ser ut nå

ypzipoqtd52mfkdxe4ml.jpg

f6rtbi711jzqy2yizmvd.jpg

8irdeq6aia9p1awz5vgc.jpg

Bilen har grønt interiør.. Herlig det:) Bare noen kjappe bilder.. har ikke rydda engang!

Skrevet

Holder på med oppsett av utstyrsliste og valg av farge. Kom gjerne med innspill her, er det noe dere mener MÅ være med på en E39 M5?

- Sort sportskinn stoler fra E39 eller Nappa M5 interiør

- PDC foran og bak

- Takluke i glass

- 4x el. vindu

- Servotronic

- 16:9 Navigasjon

- Største lydpakken.. Er vel muligens med sub bak?

- Originale 18" M5 felger på sommer og vinter

- Hella angel eyes fra facelift M5 og facelift optikk rundt hele bilen

- Sort taktrekk og gulv + dashbord

- DSC og Sport knappen kommer selvfølgelig på plass

Noe annet gøy utstyr vi kommer på i farten?

Angående fargevalg så frister det veldig med noe grått, men har ikke bestemt meg ennå. Er også litt fristende å holde på originalfargen som er titanstilber metallic, selv om det er en litt kjedelig farge. Bilen skal uansett hellakkeres, så kan like gjerne skifte farge.

Innvendig så lander vi på det røde og hvite instrumentlyset som vi ser på første siden i tråden. Tror det blir ganske så flott:)

Skrevet

Yes! Da håper vi på avreise til tyskland neste uke! Brenner etter å komme i gang nå! Har falt litt bort fra gråfargene jeg tenkte på først og tenker kanskje estorilblå, men er litt usikker på E39. Synes den er veldig tøff på E36 feks, men har samtidig lyst å lage en bil som skiller seg litt ut fra mengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...