Gå til innhold

Bmw E46 330ci, svakheter?


hamansen
 Share

Anbefalte innlegg

Om det är Cab du tänker på så har jag precis en sån. Facelift kom på sommaren 03 så du bör ju iaf se till att hitta en facelift modell då. Om det är Coupé (för båda heter väl ci?) så kom faceliften tidigare...

Mvh//

A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det är Cab du tänker på så har jag precis en sån. Facelift kom på sommaren 03 så du bör ju iaf se till att hitta en facelift modell då. Om det är Coupé (för båda heter väl ci?) så kom faceliften tidigare...

Mvh//

A.Fekzen

Er Cabriolet ja, facelift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tycker det värsta är om Cabben inte fungerar som det ska, det är väl det som blir dyrast. Prova att dra upp och ner den och kolla noga. Om du vill kolla utifrån, så kan du ställa dig utanför bilen och hålla kvar nyckeln i öppet läge på låset, då går rutorna och cabben ner, så ser du lättare om allt är som det ska.

Typiskt med 330 motorn också är att dem kan börja dra lite olja efter 150k+ km så du kan ju fråga om det.

Annars är det väl som vanligt, gå igenom alla karosslinjer noga för det sista man vill är att det ska ha varit krockat. Kolla även felkoder om du har med dig en felkodsavläsare.

Vet inte vilka regler ni har för import i Norge, men i tyskland finns det mycket att välja på och dem är ofta i fint skick tack vare att det inte finns salt på vägarna där. Går att hitta för lite över 110k NOK i tyskland.

Mvh//

A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tycker det värsta är om Cabben inte fungerar som det ska, det är väl det som blir dyrast. Prova att dra upp och ner den och kolla noga. Om du vill kolla utifrån, så kan du ställa dig utanför bilen och hålla kvar nyckeln i öppet läge på låset, då går rutorna och cabben ner, så ser du lättare om allt är som det ska.

Typiskt med 330 motorn också är att dem kan börja dra lite olja efter 150k+ km så du kan ju fråga om det.

Annars är det väl som vanligt, gå igenom alla karosslinjer noga för det sista man vill är att det ska ha varit krockat. Kolla även felkoder om du har med dig en felkodsavläsare.

Vet inte vilka regler ni har för import i Norge, men i tyskland finns det mycket att välja på och dem är ofta i fint skick tack vare att det inte finns salt på vägarna där. Går att hitta för lite över 110k NOK i tyskland.

Mvh//

A.Fekzen

Oki, takk:) Send meg gjerne en PM om du har mer info om hav jeg burde se nærmere på og slikt :-)

Takk:)

Men sto ikke noe om automatkassen her..?

Nei så det,,,,men var nå litt generelt om denne type bil..

Lykke til med både kjøp og salg av bil :wink:

Nyttig uansett:-) Takk for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamansen skriver: " Oki, takk:) Send meg gjerne en PM om du har mer info om hva jeg burde se nærmere på og slikt"

Vær vennlig å heller legge erfaringer/kunnskap om biler her i trådene slik at vi andre også kan lære noe. Synd om nyttig kunnskap bare går til en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...