Gå til innhold

Takza's E34 535i


evi
 Share

Anbefalte innlegg

Aner ikke enda. Blir nok ganske tidlig, men skal nok være der en del timer. Kanskje vi blir til søndag så vi får tatt noen pils :) Så det er bare å si ifra om noen som bor i Bergen vil ha med tre totninger ut en tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe! Senga er bra! Kom frem uten problemer ja.

Sov i bilen på en tom parkeringsplass til en Rimi rett utenfor byen, og ble nå vekket av at noen jenter ropte "DET KOMMER EN BIL!" rett utenfor ruta. Hva faen det var aner ikke jeg men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå kommet hjem fra Bergen.

Møtte TerjeA på IKEA i Åsane (av alle steder :P ) og leverte veiv til han. Veldig hyggelig kar! :)

Ser man bort ifra ett forbruk mellom Vik-Bergen-Voss på 17l/100km og kun ser på Raufoss-Vik-Raufoss så havnet jeg på 9.6l/100km! Målet om å komme under literen var nådd! :)

535'n har nå kjørt 1050km siden klokken 16 i går, og kom hjem med mindre problemer enn den reiste med. Bryteren til bremselysa er dårlig, så den ikke får med seg at jeg IKKE bremser.. Dette forekommer iblandt og jeg hadde planlagt å fikse det når jeg bygde om til manuell. Dette resulterte da i at cruisecontrollen heller ikke virket..! Før jeg la på tur hjemover røsket jeg av dekslet under rattet og bøyde til bryteren litt da jeg ikke taklet flere tunneler hvor jeg konstant måtte stirre på hastigheten da det var ett dusin fotobokser i hver enkelt tunnel.. Da var det godt med cc på vei hjem!

Beklager rotete innlegg. 105mil og 5 timers søvn.. Nå tar jeg kvelden!

(Kommer bilder i morra! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder fra turen:

Fagernes:

002cx.jpg

Lærdalstunnelen (Hallo.. Klisjé.. Måtte stoppe :lol:):

003sr.jpg

Fremme i Vik:

007sf.jpg

009tee.jpg

Tre mil kjørt siden Vik, og klatret ganske mange meter. Snittforbruk på 38l/100km opp bakkene hit:

013yws.jpg

Ulykka hvor ei dame satt fastklemt (Gikk visst bra med hun, ingen alvorlige skader):

015hn.jpg

Bergen:

027knu.jpg

Rett før Lærdalstunnelen på vei ned igjen:

031eny.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veiva :-) var med dama og ein kompis på ikea, da du kom med delene mine oket eg ikkje det der med å gå inn igjen i den der laburinten, så eg reiste heim!! Hehe

Kjekt å høyre at du kom deg heim uten problem :-)

(Trudde et lite sekund der inne på parkhuset at du ikkje kom til å få start på den!) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! :lol: Bra du kom deg hjem!

Hehe, det er noen ganger hvis jeg starter bilen, kjører i 20 sekunder og stopper igjen at jeg må kinne litt før den vil starte igjen. Kommer alltid da heldigvis! :)

Så nå at utblåsen på eksosen har blitt lilla, istedenfor blank slik den var. Vært varm ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fyllt full tank. Litt enkel regning her sier da:

123 liter på 1050km vil si ett snittforbruk på hele turen på 11.7l/100km. Men hvis vi da stoler på kjørecomputeren som har vist seg å være ganske presis før, finner vi da ut at vi kjørte Voss-Bergen-Voss med forbruk på 17l/100km. Det er 400km, noe som resulterer i 68 liter bensin.

123liter-68liter=55liter

Da er det altså igjen 55 liter til å kjøre de resterende 650kilometerene.

55l/65km: 8.5liter/100kilometer.

Hvis det stemmer så er jeg mektig imponert over den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det går så fort.. Tidligst fredag vil jeg tippe, siden det blir sendt med Bring.

Ok :) Jeg bestilte deler fra GS i ste, kommer på fredag eller mandag :) Prisen ble ikke så ille gæli heller. Jeg er trofast GS kunde! Super service og somregel kjapp leveringstid på deler de ikke har inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm.. Jeg ble overrasket over at pakken er sendt alt, jeg trodde de skulle bruke lenger tid på å skaffe sære deler.

Jeg mangler clutchpedal++++++ da, fra delebil.

Kan se når jeg har montert alt jeg trenger. Så ut som om at jeg har dobbelt opp med clutchpedaler og bremsepedaler :wink: Den skal du få hivd etter deg om du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...