Gå til innhold

Takza's E34 535i


evi
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Da blir det utsatt enda litt lenger da jeg trenger deler, og selgern jeg hadde avtalt med kan ikke likevel fordi han hadde drøyd det til han skulle på reise..

Nå trenger jeg pedalsett, noen rør til sylinderene, og deler til giroverføring iallefall.. og noe småtteri. Noen som har noe liggende for en billig penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bilen har begynt å bruke en del kjølevæske. Har kun kjørt turer på 2mil, og da er det Akkuratt plass til å fylle på 1.5 liter hver gang. Virker nesten ikke som den lekker noe når det står parkert.

Heller ingen hvit røyk eller vann i olja.. Noen ideer?

Ikke lett veldig godt enda, men har ikke funnet noen lekkasjer i motorrommet. Motivasjonen er ikke helt topp om dagen så derfor må jeg spørre her først.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst litt trøtt når jeg skreiv det.. Hehe :P

Lukter ingenting så tror ikke det er varmeregisteret.

Kan være så mye, så vil ha noen teorier å gå etter før jeg kaster meg på det..

Når dette er fikset SKAL manuell kassa inn, uansett hvor mye jeg må improvisere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå fått bilen inn i garasjen og det tok under to minutter før jeg fant lekkasjen. Tror det var ett spørsmål om innsats.. :P

Var sprekk i slangen som går fra mellom termostat og radiator. Den som også går til varmeregisteret.. (?)

Sjekket priser på ny slange og GS skal ha 300,- mer enn sulland. Vurderer å ta den av og se om det kan limes/tettes på en annen måte, eller om jeg må punge ut de 900 Sulland skal ha for den. Kjett å være uten fast inntekt kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fungere like bra. Kan hende jeg ikke trenger å skjøte engang, da det er ved slangeklemma den er sprukket.

Bare klippe av 3-4 cm og strekke den litt. Er jo ikke spenn i den fra før så det burde virke greit.

Alt av servoslanger svetter, så de skal også skiftes når jeg.. Gidder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet alle servoslanger og det var deilig! Skikkelig motorvask skal bli gjennomført i løpet av helga.

Ble litt nervøs på vei hjem fra skolen i dag da bilen begynte å rykke veldig iblandt. Klarte heller ikke over 90 i en oppoverbakke.

Fant fort årsaken da. Plugghette som satt løst! Glad det bare var noe så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har problemer med varmgang i høyre bakhjul. Har vært noe jævlig forkjøla siste uka så har ikke fått sett på det ennå. Har slakket vaiern maks i midtkonsollen da, og det har hjulpet litt. Samt at det skriker litt, så tror nok det er brekket som kuker. Skal få sett på det i morra.

Har også planer om å gå på girkasseskifte enten denne eller neste helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken, men synes da det var pussig det hjalp med å løsne opp brekket en del? Jeg ga også kalipperene en mini-overhaling for under 6 måneder siden, med sandblåsing, pussing og smørning av glideflater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...