Jås Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 Har gjort litt idag også, er ferdigsveist for denne omgang. Neste vinter blir det å ta oppigjen noe dårlig arbeid på kanaler og diverse, og forhåpentlig hellakkering.. Har også tatt ned fjærbein og holder på å montere bilstein og HR fjærer. Noen som vet hva som må demonteres for å få ut demper bak?? Må hele bakseteryggen ut, eller er det noe lureri under dekslene i hattehylla?
mrtn Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 Fin bil og bra arbeid! Støtdemperne bak er vel festa innerst, øverst i bagasjerommet. Der anbefales det definitivt å bruke fastnøkkel med skrallefunksjon!
Jås Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Skrevet Mars 27, 2012 Fin bil og bra arbeid!Støtdemperne bak er vel festa innerst, øverst i bagasjerommet. Der anbefales det definitivt å bruke fastnøkkel med skrallefunksjon! Ja går visst å komme til der også, er vant til å ta ut bakseteryggen jeg så kommer en enklere til.. Men en av de forrige eierne hadde gjort det enkelt for meg, de hadde ikke gidda å hatt på de bakerste mutterne... må følge med her også
Jås Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Skrevet Mars 27, 2012 Har gjort litt idag også... Mala med hammerlakk i dørken, det skal være tett og holdbart, så krysser fingrene..: Skal gå over med tetningsstoff under når lakken har tørka skikkelig. Har også bytta dempere/ fjærer og fått på plass disse..: Glemte å ta bilder underveis, men er bilstein sportdempere. De bak var selvfølgelig ikke på lager, så får bruke de jeg har så lenge.. Handla også ny radiator og nye slanger, det var brukt noen universalslanger, og ser ikke vitsen med det når det finns originale... Har også bytta bremseslanger rundt om, og litt bremserør skal byttest bak. Måtte også bytte "brillene" bak, da de var dårlige..: Ser bildene blir jæ... dårlige, skal prøve å ta med bedre kamera neste gang!
BMWM Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Blir nok ikke like gjennomført som e21´en enda, men det kommer! Tror det ikke før jeg får se det;) Blir spennende å følge med her, blir kult med litt oppfrisket E24. Stemmer for skrudde hartge felger!
Jås Skrevet April 1, 2012 Forfatter Skrevet April 1, 2012 Jobber litt nå og da med denne, skal bli kjørbar til 1.mai er planen,så kan ikke ligge på latsiden.. Har nå fuga og laga ferdig dørken, og tatt 2 små rusthull i hjulhus bak. Det som står igjen av rust er noe i kanaler og hjulbuer bak, men dette skal få være til neste vinter da jeg satser på hellakkering da. Har levert inn frontfanger og en framskjerm til lakkerer, pluss bestilt ny frontspoiler som også skal lakkerest. Alt i understell skal nå være tipp topp, har skifta alle bremseslanger og noe bremserør. Har tatt ned bunnpanna da den svetta endel fra noen sprekker som var forsøkt reparert, om jeg får tak i ei bra brukt bytter jeg den, om ikke så får jeg den sveist oppigjen av noen som kan det.. Hadde ikke lys i instrumentet heller, og fant til slutt ut hvor feilen var: Printplata var knekt rett ved ene pæra. Skrapa reint og lodda dette, og da ble det lys.. Er etpar ting til som ikke virker, men har kontroll på alt unntatt tåkelysbryter. Må lese litt koblingskjema og finne ut hva de forskjellige ledningene går til. Ellers hadde vi full vårfølelse forrige uke, men så kom denne dritten igjen....
Jås Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Har begynt å få sammen bilen innvendig igjen...deilig med nyvaska teppe som lukter godt og ikke vått... Isolerte først, den isolasjonen som var der var ikke original og ekstremt fuktig/sur, så bytta den med noe annet uoriginalt... Fått inn teppet: Og en stol : Har også bytta ruta på førerdøra til rette sort, den som sto der var klar mens alle andre har bronzetoning. Døra på den sida er også ca innjustert, plagdes litt med å få ene hengsla langt nok inn, men skal kikke litt til på det. På passasjerdøra må jeg bytte ei hengsle før det er noen vits i å justere, har bestilt ny, og blir å skifte begge tenker jeg. Bunnpanna var også et kapittel for seg, den var "reparert" på 3 steder tidligere, pirka litt med en kniv og vips hadde jeg hull.... Den er hos en kar som skal sveise den, får den forhåpentligvis igjen iløpet av påsken.
///MoePower Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Kjedelig at det skal dukke opp så mye dårlig arbeid da.. Virker som de som har hatt den før deg har unnlatt å fortelle om alle disse tingene?
Jås Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Kjedelig at det skal dukke opp så mye dårlig arbeid da..Virker som de som har hatt den før deg har unnlatt å fortelle om alle disse tingene? Ja det hadde vært enklere om det ikke var forsøkt fikset så halveis... Jeg visste ikke om brøkdelen av det jeg har funnet nei, og mesteparten var ikke mulig å se før en pirka litt i karossen... Om det er forrige eier eller han før det som har gjort jobben vet jeg ikke...men det spiller ingen rolle nå, bilen er kjøpt og skal nok få fiksa den noenlunde...
ESveen Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Kjedelig at det skal dukke opp så mye dårlig arbeid da..Virker som de som har hatt den før deg har unnlatt å fortelle om alle disse tingene? Ja det hadde vært enklere om det ikke var forsøkt fikset så halveis... Jeg visste ikke om brøkdelen av det jeg har funnet nei, og mesteparten var ikke mulig å se før en pirka litt i karossen... Om det er forrige eier eller han før det som har gjort jobben vet jeg ikke...men det spiller ingen rolle nå, bilen er kjøpt og skal nok få fiksa den noenlunde... Fin innstilling Blir du å få bilen på veien til sommeren?
Jås Skrevet April 6, 2012 Forfatter Skrevet April 6, 2012 Ja planen er at den skal bli med på treff i år.. Bunnpanna var utrolig vanskelig å fikse, når en fikk vaska den skikkelig og starta på sveisinga så var der mye småsprekker og det var vanskelig å få den tett. Men har mest sannsynlig fått tak i ei bedre panne, så da ordner det seg.. Ellers venter jeg på deler fra lakkerer, når disse er på plass skal bilen på eu-kontroll der den forhåpentlig går glatt gjennom...
Jås Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 Trenger veldig sårt ei bunnpanne til denne, noen som vet om eller har liggendes??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå