Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte den av en her på forumet,men de selger den blant andre på ireland engineering. Passer e28 også.

Skrevet
Flott bil dere har her, mye godt arbeid ser jeg:-) Håper du finner ut av lakken.

Ja blir ikke arbeidsledig når en handler gammel bmw i oppussingsstand...:)

Så litt bedre ut din da ja, flott vogn!...:D

Skrevet

Här är nylackerad skärm och huv:

LFandHoodbothrepainted.jpg

Här är nylackerad skärm och dörr med gammal lack.

nylackerad_skarm.jpg

Bilen i helhet. Ser mörkare ut här:

IMG_9483-2.jpg

...Än här, vilket är typiskt för Diamansvart. Ser lila ut på kvällen och kan se väldigt ljus ut på dagen. =):

number_022_1.jpg

Sorry för alla bilder. Hoppas att det ger lite att jämföra med. Bara säg till om jag ska ta bort dem!

Tror mer och mer att det är Graphite Met du har original men att det blivit Graphite Met II. Sök på Google på dem så ser du skillnaden. Här är en länk till en sida med olika färger på E24. http://www.e-24.ru/eng/theory/colors/gallery/

Mvh Michael

Skrevet

Bare la bildene stå, den bilen din er et smykke..:D

Kikka på den linken du la ved, syntes den i graphit der ligner fælt på den fargen som er på vår bil jeg?... Men hvorfor blir fargen så forskjellig når lakkerer har lagt inn 087 graphit på dataen sin?? Han bruker glasurit lakk, om det skal ha noe å si?

Er det den som heter dark graphite II du mener?

Skrevet

Haha! Takk!

Japp, Graphite liknar din originalfärg, definitivt. Det finns en händelse i bakhuvudet mitt och det är när en spektrometer hade fått en färgflaga (bit färg) i "sensorn" och därvid gav fel färg men det är väldigt långsökt men jag såg något liknande för 15 år sedan(!). Jag kan dock tänka mig att dessa mätinstrument kräver kalibrering. Jag ska hämta min bil på fredag hos lackeraren och kan passa på att fråga vad som kan ge en så stor skillnad. Ska se om jag kan skriva ut en bild på din bil och skillnaden.

Mvh Michael

Skrevet
Haha! Takk!

Japp, Graphite liknar din originalfärg, definitivt. Det finns en händelse i bakhuvudet mitt och det är när en spektrometer hade fått en färgflaga (bit färg) i "sensorn" och därvid gav fel färg men det är väldigt långsökt men jag såg något liknande för 15 år sedan(!). Jag kan dock tänka mig att dessa mätinstrument kräver kalibrering. Jag ska hämta min bil på fredag hos lackeraren och kan passa på att fråga vad som kan ge en så stor skillnad. Ska se om jag kan skriva ut en bild på din bil och skillnaden.

Mvh Michael

Flott..:D Han ga opp og scanne lakken, for det fant ikke noe som ligna på den fargen en gang. Derfor gikk han rett på kode, og årsmodell. Det var to nyanser å velge mellom, fikk lakkprøve på den andre nå, og den er ikke noe bedre.

Skrevet

Voldsomt som du skulle glane i speilet da :P

Måtte bare legge meg bak å titte litt. Så flott ut! Ikke hver dag man ser e24 her i bygda :)

Og ikke minst en flott farge!

Skrevet

Hehe,var det du ja....;) nei er ikke mange slike i bygdene her! Første skikkelige prøveturen dette,nydelig å kjøre til å være 30 år...:)

Skrevet

Den så nesten majestetisk ut i sola der! :)

Vet bare om en E24 til i bygda, men den vet du vel sikkert om du også (glomnes).

Gleder meg som en gris selv til å få E28'n på veien, noe annet å kjøre enn den stakkarslige E36'n :P

Skrevet

Vet bare om en E24 til i bygda, men den vet du vel sikkert om du også (glomnes).

Gleder meg som en gris selv til å få E28'n på veien, noe annet å kjøre enn den stakkarslige E36'n :P

Ja det er fine linjer på dette karosseriet...:) Ja vet om den andre, men har ikke sett den bli kjørt...bruker han den mye?

Blir noe annet med e28 ja! Hva motor er det i den? E36 kan ikke måle seg med en gammel 5´er...;)

Skrevet

Da er første prøvetur unnagjort,og det var fint ja!..:)

Gutta klare til tur:

guttaptur.jpg

Ser tydelig fargeforskjell, men skal klare å leve med det til neste vinter. Da satser vi på hellakkering i samme farge som skjerm og fanger foran. Mangler grøftelys så er fronten komplett.

montert.jpg

Skrevet

Ja det er fine linjer på dette karosseriet...:) Ja vet om den andre, men har ikke sett den bli kjørt...bruker han den mye?

Blir noe annet med e28 ja! Hva motor er det i den? E36 kan ikke måle seg med en gammel 5´er...;)

Mye brukt blir den nok ikke så vidt jeg vet. Koser seg vel mer med andre leketøy om dagen (M coupé). Trooor faktisk den er til salgs e24'n hans. I den forstand at "om det kommer et godt nok bud så selges den" :roll:

Er nok bare 525i e28'n min, men det er da bedre enn 318 og slapp firrer :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...