Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en 89 model bmw 5 serie 520 besin som ikke går helt som den skal.

Jeg var ute og handla mat. Når jeg skulle hjem igjen starta jeg den opp og den gikk ikke som den skulle. Harket på tomgang og den var ikke villig på rus. Den ruset seg opp litt før turtallet falt helt og motoren slo seg av.

Jeg ble tauet hjem hvor jeg byttet plugger. Etter dette gikk den bedre men ikke bra.

Rar tomgang med masse motor vibrasjon. På dette tidspunktet ville den ruse seg helt ut uten at den døde, men det var ikke noe fart i den. Kjennes ut som at det er en cylinder som mangler.

Noen dager etter skulle jeg kjøre den ned på verkstedet men når jeg startet den igjen da var den som i begynnelsen, helt ubrukelig. Rar tomgang og tålte ikke rus, nytta ikke å kjøre med den.

Bmw`en ble tauet ned på verkstedet hvor de tok kompresjons test. Den var helt grei.

Alle pluggene ble målt og fuktighet inne i fordelerlokket ble fjernet.

Nå gikk den som tidligere når jeg hadde byttet plugger. Altså tålte rus men rar tomgang og ikke særlig sprek. Orker ikke mer enn 65 i oppover bakke når jeg har full rus på 3 gir (normalt går den myyyye fortere)

Det lukter også surt som en kamerat fortalte meg, som lå bak meg når jeg prøvde min den.

I det man ruser den hopp så harker den hele veien opp til red line.

Tenkte jeg kunne høre med dere på bimmers hva dette kan være, før regningen på verkstedet blir dyr.

Jeg poster også en video av bmw`en slik at dere kan høre lyden på den, da er det litt lettere å skjønne hva jeg mener.

Hva kan dette være?

Jan

Skrevet

Har du sjekket "standard-tingene" som f.eks vakuumlekkasje, prøvd og kople ut luftmengdemåler, rense tomgangsregulator ?

Skrevet
ville testa coilene.

Nå har vel denne motoren en coil, men har du mulighet til å prøve en annen er det greit å eliminere.

• 2 months later...
Skrevet
ville testa coilene.

Nå har vel denne motoren en coil, men har du mulighet til å prøve en annen er det greit å eliminere.

står ingen plass at detta er m20 og ikke m50?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...