Jump to content

Tips til sprut?


Bjørn Kjetil
 Share

Recommended Posts

Hei

Er inne på tanken av en e30 turbo, har ikke kjøpt bilen enda, men frister men må bare ha noen ting klart først :)

Lurer litt på hva slags sprut som er brukervennelig og som faktisk fungerer?

Er snakk om m20b27 i en e30 :)

Mvh

Bjørn Kjetil

Link to comment
Share on other sites

Budsjett ? Blant annet megasquirt har kommet med en PnP sprut til disse motorene nå (?)

BMW: Part Number MSPNP2-B8793 1987-92 E30 325 M20 -- 1989-90 525 M20 -- 1989-93 535 M30 -- 1991-93 M5 S38 -- 1988-1992 735 M30

Vet ikke helt om motoren din går under dette?

. Dette er et mye-for-penga-sprut, men skal visstnok være enklere med f.eks. Haltech, Autronic eller Motronic.

Link to comment
Share on other sites

kjør DIYPnP om du har 55-pins ecu-kontakt. da trenger du ikke gjøre noe som helst mer enn å trekke en vakumslange fra innsuget og til MAPsensoren. Da beholder du også tomgangsregulator. Funker fjell.. Noen får trøbbel med trigger over et visst turtall, men da lodder du inn en 8kOhms pull up motstand på triggerleder inni boksen for å forsterke signalet og gir gass.

Link to comment
Share on other sites

kjør DIYPnP om du har 55-pins ecu-kontakt. da trenger du ikke gjøre noe som helst mer enn å trekke en vakumslange fra innsuget og til MAPsensoren. Da beholder du også tomgangsregulator. Funker fjell.. Noen får trøbbel med trigger over et visst turtall, men da lodder du inn en 8kOhms pull up motstand på triggerleder inni boksen for å forsterke signalet og gir gass.

Hørtes jo enkelt ut, men er litt i tvil om det orginale ledningsnettet er der :o Hva er greit da?

Link to comment
Share on other sites

Om du inte siktar på allt för hög effekt och nöjer dig med att ladda runt 1 - 1,2 bar. Alltså runt 320 - 360 hk, så fungerar det bra med original sprut! Med större dyser tex 380 cc.

Jag tillhandahåller anpassade turbochip med backad tändning och mappade bränslemappar för de effekterna, så du behöver bara byta ut chipet.

Driver med chiptuning i sverige, så är inga problem för mig att skicka chip till Norge.

Går bra skicka PM för mer info :)

Mvh//

A.Fekzen

Link to comment
Share on other sites

Går fint å lage Pnp med Vipec til E30 m20 også. Eller legge opp nytt nett alt etter som. De fleste typer sprut gjør jobben, det som teller når man er ny i gamet er support, support og support.

Når man får trigger problem på MS lodder man en motstand i serie på signalet for å dempe det. Man lager ikke til pullup på en VR sensor.. (slipper slikt med Vipec feks ;) )

Link to comment
Share on other sites

Om du inte siktar på allt för hög effekt och nöjer dig med att ladda runt 1 - 1,2 bar. Alltså runt 320 - 360 hk, så fungerar det bra med original sprut! Med större dyser tex 380 cc.

Jag tillhandahåller anpassade turbochip med backad tändning och mappade bränslemappar för de effekterna, så du behöver bara byta ut chipet.

Driver med chiptuning i sverige, så är inga problem för mig att skicka chip till Norge.

Går bra skicka PM för mer info :)

Mvh//

A.Fekzen

Planen var litt mer en 360hk ;)

Link to comment
Share on other sites

Går fint å lage Pnp med Vipec til E30 m20 også. Eller legge opp nytt nett alt etter som. De fleste typer sprut gjør jobben, det som teller når man er ny i gamet er support, support og support.

Når man får trigger problem på MS lodder man en motstand i serie på signalet for å dempe det. Man lager ikke til pullup på en VR sensor.. (slipper slikt med Vipec feks ;) )

Har hvertfall hørt mye rart om haltech, så det blir det ikke :P

Men det du sier at vipec spruta er bra?

har du link, pris ell lignende? så jeg får titta litt?

Link to comment
Share on other sites

Om du inte siktar på allt för hög effekt och nöjer dig med att ladda runt 1 - 1,2 bar. Alltså runt 320 - 360 hk, så fungerar det bra med original sprut! Med större dyser tex 380 cc.

Jag tillhandahåller anpassade turbochip med backad tändning och mappade bränslemappar för de effekterna, så du behöver bara byta ut chipet.

Driver med chiptuning i sverige, så är inga problem för mig att skicka chip till Norge.

Går bra skicka PM för mer info :)

Mvh//

A.Fekzen

Planen var litt mer en 360hk ;)

Okej :)

360 hk är i och för sig ingen gräns , men de flesta jag gör Turbochip till ligger där omkring. Har tex gjort ett program till en med M50 Vanos Turbo @ 1,6 bar => 407 bhp på hjulen :)

http://www.fekzen.se/dyno_thell_E30M50B25_16bar.pdf

Lycka till med bygget! Vipec tycker många fungerar bra för höga effektuttag, men kostar ju mer såklart :)

Mvh//

A.Fekzen

Link to comment
Share on other sites

Går fint å lage Pnp med Vipec til E30 m20 også. Eller legge opp nytt nett alt etter som. De fleste typer sprut gjør jobben, det som teller når man er ny i gamet er support, support og support.

Når man får trigger problem på MS lodder man en motstand i serie på signalet for å dempe det. Man lager ikke til pullup på en VR sensor.. (slipper slikt med Vipec feks ;) )

Har hvertfall hørt mye rart om haltech, så det blir det ikke :P

Men det du sier at vipec spruta er bra?

har du link, pris ell lignende? så jeg får titta litt?

Vipec funker veldig bra det, stabilt og enkelt å bruke med tanke på mapping/innstillinger .

Sender deg en PM med priser da Vipec har policy med å ikke legge de ut offentlig på nett. Men info finner du her: http://www.vi-pec.com/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...