Bjørn Kjetil Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Hei Er inne på tanken av en e30 turbo, har ikke kjøpt bilen enda, men frister men må bare ha noen ting klart først Lurer litt på hva slags sprut som er brukervennelig og som faktisk fungerer? Er snakk om m20b27 i en e30 Mvh Bjørn Kjetil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Budsjett ? Blant annet megasquirt har kommet med en PnP sprut til disse motorene nå (?) BMW: Part Number MSPNP2-B8793 1987-92 E30 325 M20 -- 1989-90 525 M20 -- 1989-93 535 M30 -- 1991-93 M5 S38 -- 1988-1992 735 M30 Vet ikke helt om motoren din går under dette? . Dette er et mye-for-penga-sprut, men skal visstnok være enklere med f.eks. Haltech, Autronic eller Motronic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 kjør DIYPnP om du har 55-pins ecu-kontakt. da trenger du ikke gjøre noe som helst mer enn å trekke en vakumslange fra innsuget og til MAPsensoren. Da beholder du også tomgangsregulator. Funker fjell.. Noen får trøbbel med trigger over et visst turtall, men da lodder du inn en 8kOhms pull up motstand på triggerleder inni boksen for å forsterke signalet og gir gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode G Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Jeg har ikke vært i tvil. http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w ... 7903b4d5e6 Og drit oppi alt som har med Megasquirt og gjøre.. bare et godt råd.. Frode G Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Jeg har ikke vært i tvil.http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w ... 7903b4d5e6 Og drit oppi alt som har med Megasquirt og gjøre.. bare et godt råd.. Frode G Var vell til E30 motorer dette skulle passe til , og ikke M50 m/ VANOS? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode G Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Jeg har ikke vært i tvil.http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w ... 7903b4d5e6 Og drit oppi alt som har med Megasquirt og gjøre.. bare et godt råd.. Frode G Var vell til E30 motorer dette skulle passe til , og ikke M50 m/ VANOS? Dem fikser til M20 også.. Frode G Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Kjetil Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 kjør DIYPnP om du har 55-pins ecu-kontakt. da trenger du ikke gjøre noe som helst mer enn å trekke en vakumslange fra innsuget og til MAPsensoren. Da beholder du også tomgangsregulator. Funker fjell.. Noen får trøbbel med trigger over et visst turtall, men da lodder du inn en 8kOhms pull up motstand på triggerleder inni boksen for å forsterke signalet og gir gass. Hørtes jo enkelt ut, men er litt i tvil om det orginale ledningsnettet er der Hva er greit da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Kjøp Vipec. Har det selv på en S50B32 og er kjempe fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Om du inte siktar på allt för hög effekt och nöjer dig med att ladda runt 1 - 1,2 bar. Alltså runt 320 - 360 hk, så fungerar det bra med original sprut! Med större dyser tex 380 cc. Jag tillhandahåller anpassade turbochip med backad tändning och mappade bränslemappar för de effekterna, så du behöver bara byta ut chipet. Driver med chiptuning i sverige, så är inga problem för mig att skicka chip till Norge. Går bra skicka PM för mer info Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Går fint å lage Pnp med Vipec til E30 m20 også. Eller legge opp nytt nett alt etter som. De fleste typer sprut gjør jobben, det som teller når man er ny i gamet er support, support og support. Når man får trigger problem på MS lodder man en motstand i serie på signalet for å dempe det. Man lager ikke til pullup på en VR sensor.. (slipper slikt med Vipec feks ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Kjetil Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Om du inte siktar på allt för hög effekt och nöjer dig med att ladda runt 1 - 1,2 bar. Alltså runt 320 - 360 hk, så fungerar det bra med original sprut! Med större dyser tex 380 cc.Jag tillhandahåller anpassade turbochip med backad tändning och mappade bränslemappar för de effekterna, så du behöver bara byta ut chipet. Driver med chiptuning i sverige, så är inga problem för mig att skicka chip till Norge. Går bra skicka PM för mer info Mvh// A.Fekzen Planen var litt mer en 360hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Kjetil Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Går fint å lage Pnp med Vipec til E30 m20 også. Eller legge opp nytt nett alt etter som. De fleste typer sprut gjør jobben, det som teller når man er ny i gamet er support, support og support.Når man får trigger problem på MS lodder man en motstand i serie på signalet for å dempe det. Man lager ikke til pullup på en VR sensor.. (slipper slikt med Vipec feks ) Har hvertfall hørt mye rart om haltech, så det blir det ikke Men det du sier at vipec spruta er bra? har du link, pris ell lignende? så jeg får titta litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Om du inte siktar på allt för hög effekt och nöjer dig med att ladda runt 1 - 1,2 bar. Alltså runt 320 - 360 hk, så fungerar det bra med original sprut! Med större dyser tex 380 cc.Jag tillhandahåller anpassade turbochip med backad tändning och mappade bränslemappar för de effekterna, så du behöver bara byta ut chipet. Driver med chiptuning i sverige, så är inga problem för mig att skicka chip till Norge. Går bra skicka PM för mer info Mvh// A.Fekzen Planen var litt mer en 360hk Okej 360 hk är i och för sig ingen gräns , men de flesta jag gör Turbochip till ligger där omkring. Har tex gjort ett program till en med M50 Vanos Turbo @ 1,6 bar => 407 bhp på hjulen http://www.fekzen.se/dyno_thell_E30M50B25_16bar.pdf Lycka till med bygget! Vipec tycker många fungerar bra för höga effektuttag, men kostar ju mer såklart Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Går fint å lage Pnp med Vipec til E30 m20 også. Eller legge opp nytt nett alt etter som. De fleste typer sprut gjør jobben, det som teller når man er ny i gamet er support, support og support.Når man får trigger problem på MS lodder man en motstand i serie på signalet for å dempe det. Man lager ikke til pullup på en VR sensor.. (slipper slikt med Vipec feks ) Har hvertfall hørt mye rart om haltech, så det blir det ikke Men det du sier at vipec spruta er bra? har du link, pris ell lignende? så jeg får titta litt? Vipec funker veldig bra det, stabilt og enkelt å bruke med tanke på mapping/innstillinger . Sender deg en PM med priser da Vipec har policy med å ikke legge de ut offentlig på nett. Men info finner du her: http://www.vi-pec.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå