Gå til innhold

Lav bil på ferge over boknafjorden

JTS77
 Share

Anbefalte innlegg

Skal med min e39 over boknafjorden. Fergene der er ganske nye og store, muligens like som de som går haljem-sandvikvåg. Bilen har på montert strassentech leppe som stikker noe fram, senket slik at eg har 32cm fra hjulnav til hjulbue. I og med at det ikke finnes så mange som har denne leppa er vel hamann leppa noe som kan sammenlignes.

Så finnes det noen som har kjørt ombord på en slik ferge med tilsvarende bil? evt vet sånn noenlunde grader på fergelem/kai..

Erfaringer taes godt imot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ombord og kan kjøre ned med min E30M3. Jeg måler 8cm fra garasjegulv til fronten. Men bare pass på at du ikke tar den helt nye ferja, den er mye verre enn de andre. Den nye heter Boknafjord.

Alle de andre er like de som går Halhjem-Sandvikvåg, bare de har brovenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du stiller deg i felt to er sannsynligheten for å havne i kjelleren veldig liten, det hjelper litt på.

Kjører du rolig ombord og utav bør det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ombord og kan kjøre ned med min E30M3. Jeg måler 8cm fra garasjegulv til fronten. Men bare pass på at du ikke tar den helt nye ferja, den er mye verre enn de andre. Den nye heter Boknafjord.

Alle de andre er like de som går Halhjem-Sandvikvåg, bare de har brovenger.

Da øyner eg håp :) Kjører du rett fram ombord eller litt på skrå? Og hvor langt ut stikker fronten din fra hjulet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamman-leppene bygger mye ned i forhold til fangeren. Strassentech bygger jo kun fram, så du får lenger overheng. Min var lavere enn din når jeg kjørte ferge. Kjørte ikke Bokna eller over Halhjem, men det er ikke slemme fergekaier i det hele tatt, i forhold til mange av de små fergestrekkene. Skal ikke være problem i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det likedan med kaiene på den ferjestrekningen som det er på den jeg jobber på en del her oppe, så får man en stygg knekk på lemmen når det er høy flo fordi kaia var bygd til eldre lavere ferjer! Så man bør kjøre inn litt på skrå som sagt her hvis du har lav bil, så du ikke legger igjen eksosanlegget på fallemmen også! :P Hvis det er lav sjø så er det vel da man bør passe på framfangeren for da får man en negativ vinkel ned mot ferja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...