JTS77 Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 Skal med min e39 over boknafjorden. Fergene der er ganske nye og store, muligens like som de som går haljem-sandvikvåg. Bilen har på montert strassentech leppe som stikker noe fram, senket slik at eg har 32cm fra hjulnav til hjulbue. I og med at det ikke finnes så mange som har denne leppa er vel hamann leppa noe som kan sammenlignes. Så finnes det noen som har kjørt ombord på en slik ferge med tilsvarende bil? evt vet sånn noenlunde grader på fergelem/kai.. Erfaringer taes godt imot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 Har aldri kjørt ombord i en ferge med min bil, så har egentlig ikke peiling i det heletatt, men om du tar med deg no plank på turen, så ordner det seg nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 Vent til det er flo, egner seg dårlig å kjøre på ferge med lav bil når det er fjære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 Du kan jo be besetningen og følge med på leppa. Anbefaler deg også å rygge av og på ferge viss det er mye flo/fjære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2012 Ingen som har tilnærmet bil og har kjørt lign fergesamband? Den aktuelle fergen er lik denne http://www.h-avis.no/nyheter/bilen-skad ... -1.6749659 Passende emne... Mulig det hjelper å kjøre når det er flo ja, takk for tipset Har coilovers da, så lurer på å bare skru den opp 2cm framme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 Jeg kommer ombord og kan kjøre ned med min E30M3. Jeg måler 8cm fra garasjegulv til fronten. Men bare pass på at du ikke tar den helt nye ferja, den er mye verre enn de andre. Den nye heter Boknafjord. Alle de andre er like de som går Halhjem-Sandvikvåg, bare de har brovenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 25, 2012 Share Skrevet Mars 25, 2012 Om du stiller deg i felt to er sannsynligheten for å havne i kjelleren veldig liten, det hjelper litt på. Kjører du rolig ombord og utav bør det ikke være noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 25, 2012 Share Skrevet Mars 25, 2012 Kommer du ombord i de fergene så kommer du også ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2012 Jeg kommer ombord og kan kjøre ned med min E30M3. Jeg måler 8cm fra garasjegulv til fronten. Men bare pass på at du ikke tar den helt nye ferja, den er mye verre enn de andre. Den nye heter Boknafjord.Alle de andre er like de som går Halhjem-Sandvikvåg, bare de har brovenger. Da øyner eg håp Kjører du rett fram ombord eller litt på skrå? Og hvor langt ut stikker fronten din fra hjulet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mars 25, 2012 Share Skrevet Mars 25, 2012 Hamman-leppene bygger mye ned i forhold til fangeren. Strassentech bygger jo kun fram, så du får lenger overheng. Min var lavere enn din når jeg kjørte ferge. Kjørte ikke Bokna eller over Halhjem, men det er ikke slemme fergekaier i det hele tatt, i forhold til mange av de små fergestrekkene. Skal ikke være problem i det hele tatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2012 Fint at du deler erfaringer, blir nok til å kjøre rett ombord nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-mann Skrevet Mars 25, 2012 Share Skrevet Mars 25, 2012 Er det likedan med kaiene på den ferjestrekningen som det er på den jeg jobber på en del her oppe, så får man en stygg knekk på lemmen når det er høy flo fordi kaia var bygd til eldre lavere ferjer! Så man bør kjøre inn litt på skrå som sagt her hvis du har lav bil, så du ikke legger igjen eksosanlegget på fallemmen også! Hvis det er lav sjø så er det vel da man bør passe på framfangeren for da får man en negativ vinkel ned mot ferja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 25, 2012 Share Skrevet Mars 25, 2012 Her er ferjeleiene bygd nye til disse ferjene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-mann Skrevet Mars 25, 2012 Share Skrevet Mars 25, 2012 Da skulle man tro at det er noe bedre i allefall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå