Gå til innhold

Feil senkesett, butikk krever mer penger. Lovlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Angående mer penger.

Butikken kan IKKE kreve mer penger om de har gjort feilen, sålenge du betalte den prisen som var avtalt på kjøpstidspunktet... Det er kanskje mulig at de kan kreve produktet byttet til det du kjøpte, men det tviler jeg på.

Så egentlig er det opp til deg om du ønsker å opprettholde et godt forhold med butikken eller om du viser dem figeren, som nevnt i min post over ville jeg tatt en vurdering utifra min erfaring med butikken, hvis du er fornøyd og de er hyggelig og flinke hadde jeg nok vært kompis nok til å hjelpe til med å rette opp i feilen.

Skrevet

Drit nå bare i den moralpreken. Du har fått utlevert en vare, om det er 500kr i differanse eller 2000kr. Så er ikke det ditt problem. Finst flust av butikker/forretninger du kan handle fra.

• 4 months later...
Skrevet

Betalte 1500kr ekstra. Jeg fikk det billigere og jeg er velkommen igjen, det må jo være best for alle :)

Skrevet

Forhandler har rettigheter de også.Tv2 tar nok kun saker hvor de er sikker i sin sak.

Du kan sikkert bare gi faen og kjøre på men jeg ville heller blitt enig om et mellomlegg som alle kan leve med eller så må jo forhandler ta kostnadene med å bytte .

Å være vanskelig gir stortsett kortsiktig gevinst.

Skrevet
Bestiller du deg en folkevogn og får en Mercedes, og du som kunde bare reiser med bilen, og forventer at du ikke må betale mellomlegg. Da er du passe dum. Enten må du da levere tilbake eller betale for en annen vare enn det du bestilte. Men du kan jo ikke komme og si at du skal ha dekket drivstoffet du brukte så lenge du hadde den.

At du som kunde skal dekke utgiften ved å demontere settet, uten tvil, det skal du !

Jeg håper virkelig at du spøker?!

Skrevet

Har butikken gitt fra seg feil er det de som har gjort feilen å må lide for det. Ja man kunne sagt noe om man så dette når man fikk delen men er butikken som gjorde en feil! Har jobbet i butikk selv å er slik det alltid har blitt i slike tilfeller. Syntes det er frekt at butikken ringer etterpå å krever mellomlegg jeg, greit å høre med kunden om det er montert, og hvis ikke spørre om han vil komme å bytte i riktig.

Skrevet

Blir nesten som i budbilbransjen... Om en kunde ringer og bestiller "billigste" budet vårt; "Henting og levering innen 4 timer" og vi kjører den på totalt 57min, så kan vi ikke fakturere dem for ett dyrere bud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...