Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha kjøpt et svært hus med sterkt behov for renovering så følte jeg Coupe`n ble litt liten til å frakte materialer med.. Så behovet for noe større kom ganske raskt.

Kikka lenge å fant til slutt en E39 528iat. Liker veldig godt linjene og komforten i denne. I og med at det er ganske tunge biler så kunne jeg ikke unne meg med noe mindre enn en 2.8l.

Planene er mange, så får ta litt om gangen ihvertfall. Her er en foreløpig liste:

Hellakkere bilen i Azur blå metallic

///M fanger foran

///M fanger bak m/ Duplex

///M speil

///M lister

///M innstegs. lister

///M ratt

///M interiør

///M Pedaler (carbon)

Sorte nyrer

Nye emblemer

Carbonpanser ?

Faceliftlykter front

Faceliftlykter bak

Soting

19" felger GS Hyper Track

H&R fjører

Dynavin e39-spiller med D99 base

Sorte velour gulvmatter

M50B25 innsug med tunet hjerne fra EirikViste

Schmiedmann manifold komp m/ racekat og duplex uttak

Simota luftfilter

Carbonfolie på alle innv lister

Grønn = gjort

Blå = Kjøpt inn, kommer snart på plass

Deler vil komme ut for salg så fort ting begynner å skje. Disse delene vil stå i listen under her. Skal prøve å holde den oppdatert:

Komplett strøkent svart skinninteriør med dørpaneler

Frontlykter m/Xenon

Baklykter

Sideblinklys

Utv. Lister

Innstegs lister

Frontfanger

Bakfanger

Kommer for salg = svart

Til salgs = Rød

Alt salg og spørsmål vedrørende deler til salgs bes kontakte meg via PM for en ryddig tråd.

Skrevet

Startet idag å putle litt med spilleren.

6hbcogtj77vn8lo2ni3s.jpg

Det største problemet er vel at radio kanalene som jeg lagrer forsvinner mens jeg kjører, mens selve signalet når kanalen er inne lever sitt eget liv. På toppen av det hele så hopper lyden fra front høtalerne til bakhøytalerne..

Så etter litt fikling fant jeg ut av signal kabelen til Radio`n ikke var skikkelig i, i tillegg så tror jeg nok at antennen på taket må byttes ut da jeg klarte knekke den :oops:

I tillegg til dette fant jeg en sikring som var røken.. 2amp, typisk så hadde jeg ikke det, heller ikke den lokale Statoilen.. Så det får bli på mandag!

Så får vi se om resten av problemene forsvinner med det..

Skrevet

hvorfor ikke ha de originale fangerene og heller senke den mye eller så blir bilen din lik alle andre sine her inn, er snart mer m fronter en originale. kjøpe justerbart senkesett og lykter fra 2000/2001. tror det kan ble veldig bra :)

Skrevet
hvorfor ikke ha de originale fangerene og heller senke den mye eller så blir bilen din lik alle andre sine her inn, er snart mer m fronter en originale. kjøpe justerbart senkesett og lykter fra 2000/2001. tror det kan ble veldig bra :)

Den skal få noe senk, usikker på hvor mye da jeg vil beholde komforten på langturer samt at jeg bor i et område med ujevn vei og masse fartshumper, så da trengs litt bakkeklaring.

Når det gjelder den orginale fronten så liker jeg ikke formen på den. Er vel derfor så mange har M fronten, sikker vinner :D

Skrevet

Off nei, forferdelig her oppe.. Coupen min liker seg ikke godt her og foringer og stabstag røk på touringen ved overgangen fra normal vei til denne humpete veien!

Skrevet

En bitte liten update i prosjektet! Deler har ankommet :D

Nye bærearmer

Caster stag fra Meyle

Simota luftfilter

sql6ldqusi5jt1k16u12.jpg

pw5drntz00xtu758mdnr.jpeg

x167qunzmfqnk9kx6apf.jpeg

Venter fortsatt på litt flere deler:

Stab.stang h+v fra Meyle

Hjullager foran og bak

Bremseskiver foran

klosser foran

Stab. ledd bak

Kuleledd til bakhjulsoppheng

Skal bli bedre å kjøre når det kommer på plass :D

Skrevet
vil ikke bytte ut foringene i kasterstag og bærearmene med powerflex?

Foringene i Caster stagene er lik om ikke bedre kvalitet - Meyle. Disse er forsterket og noe stivere slik som Powerflex. Med tiden så skal jeg nok bytte foringene i bære armene men de kom med foringer, så gjør det ikke med en gang..

• 2 weeks later...
Skrevet

Facelift lyktene er hentet. Sotet den ene lykta, var egentlig ikke så lett. Litt små bobler. Så lurer på hva dere synes. Hva ser best ut ? En liten soting eller keep it original ? :)

kldmboqw8fn1aqbts472.jpg

Ellers har jo flere deler kommet. Her er alt unntatt Defa kit montert. Powerflex foringer til Girkasse opphenget måtte jeg ta av igjen da de laget noen heftige vibrasjoner i bilen..

3tnraw697mbbx9bzdw30.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...