rolf.bremnes@4h.no Skrevet Mars 24, 2012 Skrevet Mars 24, 2012 Hei på dere! Har nettopp kjøpt bilen som nevnt over. Bilen er utstyrt med motoriserte frontlykter, som justerer seg inn ved start av bilen. Men den har ikke xenon - hvilket jeg ønsker meg. Så vidt jeg har forstått, er disse lyktene forberedt for xenon?? Hva er mest økonomisk forsvarlig - å kjøpe til xenonkit til eksistende lykter, eller evt. prøve å få kjøpt originale xenonlykter? Og vet noen om hva jeg evt går på av kostnader ved den ene, eller den andre løsningen? Og til slutt - er det mange arbeidstimer knyttet til skifte, og kan jeg klare det selv? Er ikke mekaniker, men relativt hendig - og har bra med verktøy. Takker for innspill! Rolf:-)
LK Skrevet Mars 24, 2012 Skrevet Mars 24, 2012 Har samme lykter som deg på min 97mod. Kjøpte 2 sett xenonkit, et 35w med feilmld. fjernere til nærlys og et 55w kit til fulltlys. Gir bra lys og er kjapt å montere. Du må ha nye pæreholdere for å få montert pærene i lyktene.
Robin L Skrevet Mars 24, 2012 Skrevet Mars 24, 2012 er flere forutsetninger enn motor i lyktene som må fylles for å få xeon. du må ha lyktespyling, og følere på understellet som styrer motorene i lyktene, etter hvordan bilen er lastet. reflektorene må være godkjente for xeon også. på biler med xeon så har man ikke det hjulet inni bilen som man justerer lyktene med. dette skjer automatisk.
kossmaster Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 har du ikke xenon originalt så blir det beste du gjør og bare montere i lang lys, mener pæren i langlysene på disse het hb3 ? om du har stor kjøre komputer : http://www.vvme.com/hid-headlights/single-beam-hid-conversion-kit/9005-hb3-hid-conversion-kit/12v-50-55w-9005-hb3-hid-conversion-kit liten kjøre komputer : http://www.vvme.com/hid-headlights/single-beam-hid-conversion-kit/9005-hb3-hid-conversion-kit/standard-9005-hb3-hid-conversion-kit 55w er ikke bedre en 35w da de trenger lengre tid for og få arbeids temp med disse kittene trenger du ikke nye "pære holdere" disse er prikk lik de originale pærene. og du trenger ikke "wire harness" da kontaktene passer rett i de originale "kontaktene"
rolf.bremnes@4h.no Skrevet Mars 26, 2012 Forfatter Skrevet Mars 26, 2012 er flere forutsetninger enn motor i lyktene som må fylles for å få xeon.du må ha lyktespyling, og følere på understellet som styrer motorene i lyktene, etter hvordan bilen er lastet. reflektorene må være godkjente for xeon også. på biler med xeon så har man ikke det hjulet inni bilen som man justerer lyktene med. dette skjer automatisk. Det er lyktespylere på bilen. Og følere på som styrer motorene må det jo være, i og med at disse justerer seg inn selv..... Om reflektorene er godkjent vet jeg ikke, så det må jeg kanskje få sjekket? Og det er innvendig hjul/bryter for manuell justering. Kanskje dette prosjektet koster mer enn det smaker? Rolf
LK Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Er det Hella facelift lykter du har er det H7 i alle lysene. Da trenger du i så fall pæreholdere hvis ikke du vil skjære til de du har. Skal du ha dette lovlig koster det kanskje mer enn det smaker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå