Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere!

Har nettopp kjøpt bilen som nevnt over. Bilen er utstyrt med motoriserte frontlykter, som justerer seg inn ved start av bilen. Men den har ikke xenon - hvilket jeg ønsker meg.

Så vidt jeg har forstått, er disse lyktene forberedt for xenon?? Hva er mest økonomisk forsvarlig - å kjøpe til xenonkit til eksistende lykter, eller evt. prøve å få kjøpt originale xenonlykter? Og vet noen om hva jeg evt går på av kostnader ved den ene, eller den andre løsningen?

Og til slutt - er det mange arbeidstimer knyttet til skifte, og kan jeg klare det selv? Er ikke mekaniker, men relativt hendig - og har bra med verktøy.

Takker for innspill!

Rolf:-)

Skrevet

Har samme lykter som deg på min 97mod.

Kjøpte 2 sett xenonkit, et 35w med feilmld. fjernere til nærlys og et 55w kit til fulltlys.

Gir bra lys og er kjapt å montere. Du må ha nye pæreholdere for å få montert pærene i lyktene.

Skrevet

er flere forutsetninger enn motor i lyktene som må fylles for å få xeon.

du må ha lyktespyling, og følere på understellet som styrer motorene i lyktene, etter hvordan bilen er lastet. reflektorene må være godkjente for xeon også.

på biler med xeon så har man ikke det hjulet inni bilen som man justerer lyktene med. dette skjer automatisk.

Skrevet

har du ikke xenon originalt så blir det beste du gjør og bare montere i lang lys,

mener pæren i langlysene på disse het hb3 ?

om du har stor kjøre komputer :

http://www.vvme.com/hid-headlights/single-beam-hid-conversion-kit/9005-hb3-hid-conversion-kit/12v-50-55w-9005-hb3-hid-conversion-kit

liten kjøre komputer :

http://www.vvme.com/hid-headlights/single-beam-hid-conversion-kit/9005-hb3-hid-conversion-kit/standard-9005-hb3-hid-conversion-kit

55w er ikke bedre en 35w da de trenger lengre tid for og få arbeids temp

med disse kittene trenger du ikke nye "pære holdere" disse er prikk lik de originale pærene.

og du trenger ikke "wire harness" da kontaktene passer rett i de originale "kontaktene"

:)

Skrevet
er flere forutsetninger enn motor i lyktene som må fylles for å få xeon.

du må ha lyktespyling, og følere på understellet som styrer motorene i lyktene, etter hvordan bilen er lastet. reflektorene må være godkjente for xeon også.

på biler med xeon så har man ikke det hjulet inni bilen som man justerer lyktene med. dette skjer automatisk.

Det er lyktespylere på bilen. Og følere på som styrer motorene må det jo være, i og med at disse justerer seg inn selv..... Om reflektorene er godkjent vet jeg ikke, så det må jeg kanskje få sjekket?

Og det er innvendig hjul/bryter for manuell justering.

Kanskje dette prosjektet koster mer enn det smaker?

Rolf

Skrevet

Er det Hella facelift lykter du har er det H7 i alle lysene.

Da trenger du i så fall pæreholdere hvis ikke du vil skjære til de du har.

Skal du ha dette lovlig koster det kanskje mer enn det smaker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...