Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Deffekt veivaksel-sensor..

Han har gnist og det kommer bensin til fuelrailen så problemer ligger nok ikke der

Du har gnist og bensinpumpen går selv om den sensoren er deffekt, men dysene vil ikke åpne. Var ganske sikker på det.

Skrevet

Tror jeg har samme problem på min e36

Jeg har byttet veivaksel sensor,luftmengdemåler,plugger,bensin pumpe og bensin filter. Ingenting hjelper.

Si ifra hvis du finner ut av det.

Skrevet
Tror jeg har samme problem på min e36

Jeg har byttet veivaksel sensor,luftmengdemåler,plugger,bensin pumpe og bensin filter. Ingenting hjelper.

Si ifra hvis du finner ut av det.

Dette har jeg også nå bytta, i tillegg til kamsensor. Dog litt usikker på veivsensoren da jeg bulka denne litt ved demontering fra delemotoren..

Jeg har også målt litt mer!

Jeg koblet + fra voltmeteret på batteriets +. Minusen fra voltmeteret koblet jeg på den pinnen på dysa som skal jorde for at dysa åpner seg. Når den jorder, burde vel voltmeteret vise 12v spenningen fra batteriet? Den hoppet bare opp på 0,3 til 2,5v, ca hvert sekund (trolig da dysene egentlig burde åpnet?).

For meg virker det altså som dysene jorder, men for lite. Er dette feil? Hvilke tall burde komme opp?

Under krympestrømpa hvor alle de brune kablene fra dysene går sammen til en brun jordings-kabel, jorder voltmeteret helt fint, og viser 12v når jeg tar plussen til voltmeteret på batteriets +. Altså burde vel dysene ha tilgang på utmerket jording..

Skrevet

dysene får ikke jording ifra noe fellespunkt. di har ledning rett inn til hjernen da hjernen gir ut jording til dysene.

multimeteret er ikek raskt nok til å få med riktig tall når du kjinner dette.

du kan og sette en skrutrekker inntil dysa og inntil øret, så hører du om di tikker da du kjinner

Skrevet
dysene får ikke jording ifra noe fellespunkt. di har ledning rett inn til hjernen da hjernen gir ut jording til dysene.

multimeteret er ikek raskt nok til å få med riktig tall når du kjinner dette.

du kan og sette en skrutrekker inntil dysa og inntil øret, så hører du om di tikker da du kjinner

Okei, takk for svar :) Hva hvis det tikker? Hva hvis det ikke tikker?

Skrevet

De åpner jo tydeligvis ikke, må jo være dette som er problemet. Skal sjekke for sikkerhetsskyld. Det er bensin i fuelrailen og pumpa går, jeg har gnist, men pluggene er helt tørre. Har bytta veivsensor og kamsensor og hjerne (byttet tilbake til den som satt på bilen originalt, til vanlig kjører jeg med chippet hjerne). Er usikker på om jeg ødela veivsensoren jeg prøver ved demontering fra delebilen, da jeg bulka enden på den litt..

Skrevet

Hvordan ohmer jeg dette på best mulig måte da? Har ikke ohmet før.

Bensintrykk vet jeg ikke hvordan jeg sjekker, men har hvertfall bytta pumpe og filter. Kan det være regulatoren som kødder, hvordan finner jeg ut dette?

Skrevet

kan være regulatoren ja, du må nesten ta og sjekke med ett måterer du sette på med ett t-stykke før fuel railen.

er egen knott du skal vri den til på multimeteret, står somrelen 20k 200k og 2000k en plass, og da setter du den på 200k pga sensoren skal ha 8-900 k så da er du innafor 1000 :)

Skrevet

Vet du hvilken ledning jeg skal måle dette på da? Og skal jeg ha minusen fra voltmeteret til gods, eller på en av de andre ledningene for å få riktig resultat? Tusen takk for svar :)

Skrevet

er kun 2 av 3 ledninger du får utslag på på sensoren, så er den. mener det er den i midten og en av di på sidene. den siste er sjerming.

Skrevet

Oppdatert førstepost, men legger også updaten her for litt bedre oversikt. Beklager dobbelpost.

Update 26.03 kl. 02:44

Har målt dysene i dag, og alle dysene har konstant 12v på begge pinnene hele tiden. Virker også som de får beskjed om å jorde, da jeg tok voltmeterets + på batteriets +, og voltmeterets minus på ene ledningen på ene dysa. Da ga den litt utslag på spenning (0,5-2,5v) ca hvert sekund. Dem åpner seg likevel ikke, virker det som. Har dog ikke målt bensintrykk enda, kan jo være dette som er problemet. Har heller ikke noe utstyr til å gjøre dette med. Noen forslag?

Har allerede fått en del forslag jeg skal teste ut, men får tydeligvis aldri nok tips og råd i en slik situasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...