Mikael-B Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 En liten How-to som viser hvordan du kan bruke clay: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Clay er ein mjuk leirklump som du knar til ei lita pannekake og drar lett over lakken sammen med ein del lube. Det bør være helst ca 15 grader når du clayer. (skader ikkje om det er meir) Bruk 2 klumper og legg dei i varmt vann. Bruk 1 klump ei lita stund og bytt med den i bøtta. Da er clayen varm og mjuk og det mimimerer sjansen for riper. Bruk rikeligt med claylube. Kna clayen ofte slik at det alltid er ein rein side mot lakken. Clayen kan lage riper i lakken! Den tar det meste av dritten i lakken og sia du fører clayen over lakken, kan dritten lage riper. Følg det eg har skrevet, so blir det iallefall ein del mindre sjanser for å få riper. Eg clayer berre når eg skal polere med maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Kjenner at jeg får veldig lyst til å lære meg mer om dette faget . og kommer til å kjøpe et maguiere sett men er det noen spesial produkter for sølv metalic biler for og få den dype feite glansen? og er biltemas poleringsmaskin grei og starte med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mars 29, 2012 Share Skrevet Mars 29, 2012 Ja du kan starte med en rimelig maskin. Om du bruker en såkalt DA-maskin med oscillerende bevegelser kan bruke vanlige poleringsmiddel som f.eks Meguiars step 1 og 2, eller Autoglym Paint Renovator og Super Resin polish. Disse har imidlertid svært lite slipende effekt og vil mest bare kjemisk rense og fylle porer/riper i lakken. Disse poleringsmidlene tåler ikke varme og vil være helt uegnet for en roterende maskin. Meguiars Ultimate Compound er et eksempel på en rimelig polish som har noe slipemiddel i seg. Da bør du også investere i skikkelige pads. Du får også serier med profesjonelle produkter fra Scholl, 3M, Menzerna osv. Nettbutikkene som selger er i stand til å guide deg i hva du evt. trenger. Skal du bruke profesjonelle midler og roterende maskin så er det fort gjort å gå skoen av seg med problemer og lakkskader. Anbefaler å lese mye på http://www.dcn.no før man prøver dette, om mulig få litt starthjelp fra noen som har litt erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet Mars 29, 2012 Share Skrevet Mars 29, 2012 Ja du kan starte med en rimelig maskin. Om du bruker en såkalt DA-maskin med oscillerende bevegelser kan bruke vanlige poleringsmiddel som f.eks Meguiars step 1 og 2, eller Autoglym Paint Renovator og Super Resin polish. Disse har imidlertid svært lite slipende effekt og vil mest bare kjemisk rense og fylle porer/riper i lakken. Disse poleringsmidlene tåler ikke varme og vil være helt uegnet for en roterende maskin.Meguiars Ultimate Compound er et eksempel på en rimelig polish som har noe slipemiddel i seg. Da bør du også investere i skikkelige pads. Du får også serier med profesjonelle produkter fra Scholl, 3M, Menzerna osv. Nettbutikkene som selger er i stand til å guide deg i hva du evt. trenger. Skal du bruke profesjonelle midler og roterende maskin så er det fort gjort å gå skoen av seg med problemer og lakkskader. Anbefaler å lese mye på http://www.dcn.no før man prøver dette, om mulig få litt starthjelp fra noen som har litt erfaring. Takker for utfyllende svar. Tenker jeg bruker konas 05 ford focus som testobjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Mars 29, 2012 Share Skrevet Mars 29, 2012 Clay er ein mjuk leirklump som du knar til ei lita pannekake og drar lett over lakken sammen med ein del lube.Bruk rikeligt med claylube. . Hva er claylube for et stoff? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 29, 2012 Share Skrevet Mars 29, 2012 Clay er ein mjuk leirklump som du knar til ei lita pannekake og drar lett over lakken sammen med ein del lube.Bruk rikeligt med claylube. . Hva er claylube for et stoff? Er claylube med i eit sett når du kjøper clay. Kan og bruke ein svak såpeblanding. (er ikkje alle clay som liker det, Kan gå i oppløsing) Eit par claytyper er beregna å bruke med vann. QD kan brukes. (Quick Detailer) Og du kan kjøpe væske som kan brukes til vask, QD og claylube. Claylube som er i eit sett med clay koster litt, so såpeblanding eller væske som du blander avhengigt av kva den skal brukes til, er best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 polering for hånd kan man gjøre i boksa bruk litt tid på å lære deg med maskin. mye bedre resultat på kortere tid dog litt dyrere igjen :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 polering for hånd kan man gjøre i boksa bruk litt tid på å lære deg med maskin. mye bedre resultat på kortere tid dog litt dyrere igjen :/ Kortere tid??? Med maskin brukes det ein del lenger tid!! Men resultatet blir nok bedre, men og ein del dyrare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 det spørs nok hvor dypt du skal gå i lakken/klarlakken... men ja, det kan gå en del tid med maskin også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Ingen som e gira på å lage en bra video om heile poleringsrekka, vask, rens, polering og voks osv:D hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 youtube is you're friend Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Må vel følge med her og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Jeg som tenkte å investere i en poleringsmaskin og endelig lære meg dette faget, men dere har tatt motet fra meg fullstendig, så tror det blir gamlemåten en stund til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Jeg som tenkte å investere i en poleringsmaskin og endelig lære meg dette faget, men dere har tatt motet fra meg fullstendig, så tror det blir gamlemåten en stund til 1+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå