Gå til innhold

E46 med 9,5" ET46 bak. Går det med 255/30-19"? 55/35 senk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har ein E46 med 19"-8,5" ET40 og 19"-9,5" ET46 bak. Har bilen senket 55mm/35mm.

Vil det da gå med 225/35-19" framme og 255/30-19" bak? Uten subbing med full bil? Eller må eg ta av senkingen? Bilen har M-tech understell så er jo lavere enn orginalt uansett.

Nå har eg 235/35-19 og 245/35-19 på bilen, dette går heilt fint og 100% subbefritt. Men har lyst på 225/35-19 og 255/30-19 av estetiske grunner og pga. kjøre komfort.

Håper noken har erfaring med samme dekk dimensjon og senk og at da ikkje berre blir vill tipping :P

Ser fram til alle svar, da all feedback er god feedback ;)

Skrevet

Jeg hadde 9x19 med 255/30-19 bak på min E46 sedan. Dette subbet såvidt med full bil. Senket 50/40.

047.jpg

028.jpg

Du kan jo evt. få justert camberen litt hvis de tar såvidt i eller valse buene.

Her har du 10x19 ET40 med 265/30-19. Det gikk heller dårlig. Men tøft var det jo...

DSC_7170859x1280.jpg

DSC_71721280x859.jpg

DSC_7180859x1280.jpg

Skrevet

Men ka va ET på dei felgane? Mine er ET46 og 9,5" så om dine er ET35 og 9" blir vel det noge lunne det samme i ytterkant om eg ikkje e hielt på bær tur? Noke da kan godt vera at eg e :P

Skrevet

Jeg hadde Beyern Multi i 9,5"x19" ET 45 bak, med 265/30-19. Dette var en org. M-Tech senket

E46 touring. Dette subbet som f.., enhver fartsdump syntes jeg var pinlig. Hjalp ikke å valse skikkelig heller, mulig det hadde gått litt bedre med 255 dekk bak, men fikk ikke fatt i det hos sjappa jeg handler hos. Subbing suger! :) Skal nå putte samme hjula på nyinnkjøpte brukte E91`en min, og heller space perfekt ut, uten subbing. Den har jo 15 mm lavere innpress, tipper 10 mm spacere gjør susen.

Skrevet

Vesentlig ting å få med ja. Glemte det ut i farten. Alle felgene var ET44. Hadde jeg valset bittelitt eller byttet til 245 hadde det nok gått greit.

Men dine stikker 4mm enda lengre ut enn det mine gjorde.

Skrevet

Det er jo også ganske så stor forskjell på hvordan dekksidene på de forskjellige merkene og modellene skråner og bygger ut. Altså dekkskulderen. Irriterende egentlig, at ikke engang dekkprofil og bredder etc, er en eksakt vitenskap :^o

Skrevet

Der har du jo et stort poeng Trondbrandsen :/ Lyst på vredestein 235/35-19" og 265/30-19" men da med vanlig orginal M-tech understell (er vel fabrikk senka ca. 20 mm?

Skrevet
Har nå hørt at GS forteller at 265 bak går nok ikkje uten subbing med full bil :/

Ja, er det ikke rart, og ganske irriterende å ikke kunne bli sikker? Kan love deg at det subbet hos

meg ihvertfall, hjalp ikke å valse skikkelig som jeg skrev tidligere. Ble aldri banekjøring med denne bilen pga subbinga :^o Dette var med Cooper Zeon dekk. Jeg hadde ihvertfall gått for 255 dekk, da tror jeg det hadde gått akkurat med valsing hos meg :wink:

Skrevet

Snakka med ein annen på telefonen på GS i Bergen idag, han sa at med orginalt M-tech understell i god stand, skulle 265 gå fint, men ville subbe litt ved harde humper som f.eks. telehiv. Han hadde visst gjordt dette på mange biler, med stort hell. Kjører VELDIG skjelden med full bil uansett, er somregel kun meg eller meg og ein i fram setet, kanskje 1 bak, så eg får prøva å sjå ;) Får legge ut bilder og resultater her når eg har testa og sett ;) Ellers kommer det nok nye 265/30-19 og 235/35-19 dekk ut for salg igjen ganske kjapt :P

  • 3 weeks later...
Skrevet

Da var 235/35-19 og 265/30-19 bestilt av merke Toyo T1 Sport. Håper dette går på orginal M-tech understell uten valsing. Felgene er ET 40og 8,5", ET46 og 9,5"

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...