vinnalott Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Jeg kjøpte for en stund siden en tilsynelatende original m-sport frontfanger (brukt) til min E61, og leverte i går bilen og fangeren til lakkering og montering av fangeren. De ringte meg tilbake nå og informerte om at de ikke fikk montert fangeren fordi parkeringssensoren foran på bilen var littegrann mindre enn hullene i fangeren. Er det noen som har noen erfaringer rundt dette? Er det forskjeller på diameteren på parkeringssensorene der ute, feks mellom pre-LCI og LCI? Skal ikke hente bilen før i morgen, så får ikke sett på delenummeret (dersom det står på) på fangeren for øyeblikket.
Reef89 Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Ja på pre facelift så er det slike sensorer: På LCI facelift så er det slike som du ser det er annerledes: Mens noen LCIer har slike: Men også sett noen 03 modeller u xenon med samme sensorer som på bilde nr. 2.
vinnalott Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Skrevet Mars 27, 2012 Hm.. ok. takk for info. Jeg har forresten sittet og googlet vettet av meg i kveld, og etter hva jeg har funnet ut er det to forskjellige pdc-sensorer, en "standard" med delenr 66202180147 og en som er spesifik til m-stylingen med delenr 66202180148, ref http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 2E33103933. Flere som også har hatt samme problemstilling på noen utenlandske forumer ser jeg. GS Bildeler selger som dere ser PDC sensorene til 1750,- pr stk, så det hadde blitt en dyr affære å handlet her til lands. Heldigvis har vi ebay, hvor jeg har funnet sensorene med aktuelt delenr til ca $50 pr stk. Har forøvrig mailet bavaria med problemstillingen og bedt om korrekte delenr, så får se hva de svarer før jeg bestiller. Er det noen andre på forumet her som har gjort det samme (byttet original frontfanger med pdc til m-sport fangeren)? Hadde dere i såfall noen utfordringer rundt dette?
Reef89 Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Ja:) Har for øvrig byttet fra orginal fanger til rieger da, er jo samme greiene, men var ingen utfordringer ved plassering av sensorene. De glei rett inn og festes seg helt fint
vinnalott Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Skrevet Mars 27, 2012 Ok. Fanken, det var merkelig da. Det er jo en LCI det er snakk om også (2008 mod).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå