stevenli Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Hei! har en BMW E46 320 (2,2) 170hk 2001 modell med automat. Har da et problem med at den er tungstartet, du vrir om tenningen og kinner den uten at den starter (du må kanskje holde gassen inne menst også) og når du får start så må du holde gassen inne litt så den ikke stopper igjen. Og turtallet er litt ugjenvt når den står på tomgang, den går kansje fra enplass under 500 omdr til 1000 enplass.. men om jeg holder inne gassen stille enplass vil den holde seg på samme plass. Det er da også mulighet for at den stopper også, både stille og i fart (om jeg slepper gassen). Har da hørt rykter om det kan være bensinpumpen. men kom gjerne med forslag og om noen har noe erfaring innen det. takker på forhånd for hjelp til ditte, setter meget stor pris på
aambakk89 Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Er vel en god sjangse for at det er bensinpumpa ja, men kansje du kan sjekke om det er LMM som tuller? evt en av kamsensorene
stevenli Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Skrevet Mars 27, 2012 Ja, jeg tenkte da å sende den inn på bmw verkstedet her for service, og da kan dem sjekke feil lagringa, da ligger der vell feil om det er kamsensoren og LMM? men ikke bensinpumpa ? om jeg ikke tar heilt feil ?
ronnyskretting Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Hadde en Opel en gang med nesten samme problem, da var det veivakselsensor.
pelle123 Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Sjekk også slangen mellom innsug og luftfilter. Ta den helt av og sjekk for sprekker/hull.
*MrB* Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Dette er høyst sannsynlig kamsensor. Vanslig problem på bla M54-motoren. Kurant sak å fikse. Ta en diagnose. Er det sensorfeil, vil den komme frem der. Andre mulige syndere er veivsensor, lamda og falskluft, men holder en knapp på kamsensor. Bensinpumpen er jeg tvilende til.
stevenli Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Skrevet Mai 9, 2012 Tenkte bare å legge til hva jeg har funne ut, siden det faktisk ikke var noen som sa akkurat den tingen, Det er ei gummi propp, størrelsen av ei brus kork bare lengre, som hadde morkna og sprøkke og lekt, som sitter på innsuget, når jeg byttet denne ble bilen definetivt mye bedre, no er bilen delvis tungstartet. Dvs setter jeg i nøkkelen og setter på tenninga og venter 2-3 sek og starter kommer den, mulig det er litt lav spenning på battariet så den ikke får nokk spenning på bensinpumpen, batteriet er ganske gammelt så, og har vært utlada 2 ganger i vinteren pga bilen har stått stille over 1 mnd i strekk... men takk for all hjelpen hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå