joris Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33969385 Noen som kjenner til denne bilen? Den har visst tilhørt en voksen BMW entusiast og ser at det står bmwccn på skiltholderen. Vurderer å titte på den. Om noen har sett den, kjenner til tidligere eier etc er jeg takknemlig for innspill. Dersom det er noe negative tilbakemeldinger så er det kanskje best å sende de på pm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Hei jeg kjenner overhodet ikke noe til bilen men la oss si den gennerelle nysjerigheten tok over. Spør om det har vært probl med navigasjonen på den, ser ut som skrutrekker merker i bunn på venstre side. Ellers ser det ut til at den svetter i fremkant av toppdekslene, ikkeno nytt på stormotor som truges i det norske terrenget men jeg ville byttet de. Spør også hva disse drypp-merkene på platen over radiatoren er for noe, ikke så intr for deg hva som er sølet men hva det er brukt til. Nå er nok jeg over middels kritisk men normale spmål fra meg. Jeg understreker at nå var jeg veldig pirkete og kun utfra bilder for resten av bilen så MEGET pen ut i forhold til alder:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Mars 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2012 Takk for svar. Selger opplyste at de hadde hatt bilen inne på sjekk hos BMW blant annet pga noe tikking i motor. Da hadde de bytta et eller annet i toppen på den trodde han (bilselger = null peil på bil..).. Han nevnte også dette med dekselet rundt navigasjonen. Noen som vet om det går ann å oppgradere til full skjerm med å kun bytte skjermen? Ellers må vel den m-fangern være ettermontert. Er jo orginal fanger bak. Står i annonsen at den har parkeringssensorer bak. Og ingen PDC knapp i dashbordet.. Stemmer det? Den har jo hull til sensorer foran også ser jeg, men det kan jo væare "dummy" siden fangern tydeligvis er bytta? Ang prisen så synes jeg den virker litt stiv, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Dem som sitter på E39 540er tror virkelig de sitter på gull! 180 000,- for en gammel E39 er helt på trynet Skulle kosta toppen 100 000,-! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 ... Er jo orginal fanger bak. Står i annonsen at den har parkeringssensorer bak. Og ingen PDC knapp i dashbordet.. Stemmer det?... Var ingen PDC-knapp på de første modellene som kom med PDC (e39/e46). Så "stemmer" nok dette ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Mars 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2012 ... Er jo orginal fanger bak. Står i annonsen at den har parkeringssensorer bak. Og ingen PDC knapp i dashbordet.. Stemmer det?... Var ingen PDC-knapp på de første modellene som kom med PDC (e39/e46). Så "stemmer" nok dette ja.. Takk for innspill. Lærer noe nytt hver dag... Så her må man leve med uønsket piping skjønner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Dem som sitter på E39 540er tror virkelig de sitter på gull! 180 000,- for en gammel E39 er helt på trynet Skulle kosta toppen 100 000,-! Enig at den skulle ha kostet det, men den gjør det ikke. Jeg leitet og ventet en stund på 540 som skulle vært familiebil, men de var få/stive i pris/eller ihjelkjørte/har gått over 200 000. Så ble desverre ikke aktuelt. Har sett på markede etterkant (e39 touring med stor motor) og er meget fornøyd med handelen min. fikk 01 530´n min med full utstyr (untatt navi) og 140 på tellern til overkant av 150k. Du kan vell kalle det stivt det også, men sånn er markede. Pluss at bilen var meget godt tatt vare på og 95% fri for rust. Fikk pruta den noe ned også, men allikevell, de er stive i pris. Jeg syntes dog ikke den var så ille, om du får den ned 20k eller 15k så har du kommet langt på vei. Bare sjekk den godt og grundig. Les på nettet. Det er noe "standar" feil på de. Bla bolt eller no til en pumpe Husker ikke i farta, men den har tendens til å gi etter pga vibrasjoner i åtter´n. Er sikkert flere har inne som har det i hode. Gjør god hjemmelekse og sjekk bilen godt, spørr masse. Om det blir 540 på deg, så tror jeg du kommer til å kose deg mye bak rattet. Etter jeg fikk 530 så skjønte jeg virkelig at jeg ikke orker strikk motor lenger i mine biler, så da kjører jeg heller noe som er gammalt, men har litt motor. Og 530´n er egentlig ikke mye å skryte over på så stor bil. Bestemt meg for åtter i min neste familiebil helt klart. Lykke til med bil valget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2012 Dem som sitter på E39 540er tror virkelig de sitter på gull! 180 000,- for en gammel E39 er helt på trynet Skulle kosta toppen 100 000,-! Enig at den skulle ha kostet det, men den gjør det ikke. Jeg leitet og ventet en stund på 540 som skulle vært familiebil, men de var få/stive i pris/eller ihjelkjørte/har gått over 200 000. Så ble desverre ikke aktuelt. Har sett på markede etterkant (e39 touring med stor motor) og er meget fornøyd med handelen min. fikk 01 530´n min med full utstyr (untatt navi) og 140 på tellern til overkant av 150k. Du kan vell kalle det stivt det også, men sånn er markede. Pluss at bilen var meget godt tatt vare på og 95% fri for rust. Fikk pruta den noe ned også, men allikevell, de er stive i pris. Jeg syntes dog ikke den var så ille, om du får den ned 20k eller 15k så har du kommet langt på vei. Bare sjekk den godt og grundig. Les på nettet. Det er noe "standar" feil på de. Bla bolt eller no til en pumpe Husker ikke i farta, men den har tendens til å gi etter pga vibrasjoner i åtter´n. Er sikkert flere har inne som har det i hode. Gjør god hjemmelekse og sjekk bilen godt, spørr masse. Om det blir 540 på deg, så tror jeg du kommer til å kose deg mye bak rattet. Etter jeg fikk 530 så skjønte jeg virkelig at jeg ikke orker strikk motor lenger i mine biler, så da kjører jeg heller noe som er gammalt, men har litt motor. Og 530´n er egentlig ikke mye å skryte over på så stor bil. Bestemt meg for åtter i min neste familiebil helt klart. Lykke til med bil valget Takker Synes det høres ut som du har gjort en grei handel ja. En velutstyrt og pen 520 ligger jo fort på 100.000,- så litt ekstra for stormotor må man regne med. Kunne tenkt meg 530/525 også men finner nesten ingen. Så hadde egetlig bestemt meg for en 520 helt til den gamle drømmen om en 540 ble vekket til live. Ingenting er bedre enn lyden fra en V8... Har en Porsche 928S i garasjen og det er terapi bare å starte den opp... Sjekket med BT i dag og 540`n har hatt 8 registrerte eiere siden den kom til landet i 2001. Ble litt betenkt.. Har vist gått på vestlandet / Florø i det siste. Noen som kjenner noen som kjenner noen.. Kunne vært fint med en ærlig tilbakemelding fra en tidligere eier. Gjerne på PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Mars 29, 2012 Share Skrevet Mars 29, 2012 Ang generelle priser på disse 8'erne. Hvis man regner i forhold til nypris (sammenligne f eks med m5...) er de ikke stive i prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2012 Ang generelle priser på disse 8'erne. Hvis man regner i forhold til nypris (sammenligne f eks med m5...) er de ikke stive i prisen. Det er riktig, men dyre luksusbiler er alltid en "bombe" på bruktmarkedet. Det er hva folk er villige til å betale som bestemmer prisen. Dyre biler med masse utstyr og stor motor er dyre og eie og ofte lite populære. Sammenlign f.eks en 528 og 728 med tilsvarende km og modellår. Som regel er 728`n den billigste.. Vurderte å reise over fjorden for å kikke på denne, men da de blant avviste å gå ned 20000 i pris så blir jeg hjemme.. Hadde bilen vært 100% orginal og ikke hatt så mange eiere så hadde jeg kanskje vurdert å gi litt mer, men jeg føler at 160.000,- ferdig reg inkl årsavgift er maks av hva denne er verdt. Noen som er dypt uenig med meg? Når jeg antyder at den ikke er 100% orginal så er det pga: - Ettermontert sportsratt - Ettermontert sportsunderstell - Ettermontert m-fanger foran - Lakkerte/utskifta interiørlister. Sånn som bilen fremstår nå så er den en bastard mellom en orginal executive og en "wannabe" m-sport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mars 29, 2012 Share Skrevet Mars 29, 2012 Hm... var litt voldsomt med eiere. Jeg er 4´e mann på min. 8 var litt i overkant. Om du ikke har dårlig tid og er ikke pressa til å handle større bil som jeg var, så hadde jeg deff ventet litt til du ser en ann 530/535/540. Jeg kan si det gutta her på bimmers sa til meg: har du vurdert 530, så hadde jeg ikke en gang sett på 525. Og etter jeg har kjøpt min så angrer jeg ikke et sekund!!! Har du sett på 540, så prøv å vent/finn en 540. Og er du innstilt på at 540 er det du vil ha, så hadde jeg ikke tatt 530 en gang. Føler den er noe slapp for å være helt ærlig, så kan ikke fatte at jeg syntes 520 var bare "noe" slapp når jeg var 18. Uff og meg så kravstor du blir nå du blir eldre Din drømmebil kan for bli din marerit om det er masse små pirk på den 540´n hele tiden Blir så lei etterhvert. Så hvis du er usikker eller føler ikke helt på bilen, vent med å handle. Det kommer alltid en 540 i ny og ne på finn. Men som sagt, de er stive/ihjelkjørte osv osv du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 29, 2012 Share Skrevet Mars 29, 2012 8 eiere ja Det synes jeg var litt mye, kan ha vært mye rare folk det der Min 94 E34 har til og med kun 4 eiere og det er nok synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2012 Deler dine synspunkter på det meste ja.. Skal jeg først kjøpe 540 så vil jeg ha en bil som jeg føler er den rette. Men nå er det sånn at jeg MÅ ha meg en eller annen familie og bruksvenlig stv relativt kjapt. Har hatt 2 stk e61, sistnevte en 525dat. Før disse hadde jeg en 2003 mod 520 iat. Må si jeg ble skuffet over BMW etter å ha prøvd e61. Så mye greier, tull, dårlig finish og kvalitet på interiøret, ulyder her og der.. Var egentlig meget godt fornøyd med e39 520n jeg hadde (kunne selfølgelig vært større motor) og vil derfor ha e39 igjen. Og diesel er uaktuelt (forbeholdt traktorer og anleggsmaskiner spør du meg..). Har en fin 2003 mod e39 520iat på hånda som jeg vurderer sterkt. Alternativet blir å kjøpe en billig slengebil, eks en e39 i 40-50.000,- klassen og "vente på den rette". Var som nevnt meget godt fornøyd med forrige 520n. Sånn i praksis så gikk den bra nok. Blir stort sett småkjøring og langturer med familien. Jeg har en relativt sprek e30 samt en Porsche 928S som jeg kan få utløp for litt mer spenstig kjøring med.. Så jeg tror jeg hadde vært happy med en 525/530 også. Det som er viktig for meg er en ryddig bil som er mest mulig orginal. Ikke masse ettermontert stæsj, senking 19" hjul etc.. M-sport eller ikke er ikke så viktig. Sort skinn og PDC (for kona..) er vel det eneste som nesten er et "must". Så det er vel "dilemmaet". Kjøpe en fin 520, eller vente på den rette 525/530/540... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2012 Dem som sitter på E39 540er tror virkelig de sitter på gull! 180 000,- for en gammel E39 er helt på trynet Skulle kosta toppen 100 000,-! Enig at den skulle ha kostet det, men den gjør det ikke. Jeg leitet og ventet en stund på 540 som skulle vært familiebil, men de var få/stive i pris/eller ihjelkjørte/har gått over 200 000. Så ble desverre ikke aktuelt. Har sett på markede etterkant (e39 touring med stor motor) og er meget fornøyd med handelen min. fikk 01 530´n min med full utstyr (untatt navi) og 140 på tellern til overkant av 150k. Du kan vell kalle det stivt det også, men sånn er markede. Pluss at bilen var meget godt tatt vare på og 95% fri for rust. Fikk pruta den noe ned også, men allikevell, de er stive i pris. Jeg syntes dog ikke den var så ille, om du får den ned 20k eller 15k så har du kommet langt på vei. Bare sjekk den godt og grundig. Les på nettet. Det er noe "standar" feil på de. Bla bolt eller no til en pumpe Husker ikke i farta, men den har tendens til å gi etter pga vibrasjoner i åtter´n. Er sikkert flere har inne som har det i hode. Gjør god hjemmelekse og sjekk bilen godt, spørr masse. Om det blir 540 på deg, så tror jeg du kommer til å kose deg mye bak rattet. Etter jeg fikk 530 så skjønte jeg virkelig at jeg ikke orker strikk motor lenger i mine biler, så da kjører jeg heller noe som er gammalt, men har litt motor. Og 530´n er egentlig ikke mye å skryte over på så stor bil. Bestemt meg for åtter i min neste familiebil helt klart. Lykke til med bil valget Kjøpte du den 530n nylig? Den som sto en stund på finn? KF registrert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mars 29, 2012 Share Skrevet Mars 29, 2012 Nope, min er ST regga. Med cream interiør. Er KF regga den som stod i gol eller no? Her er min anyway. Meget fornøyd. Om du vil gå ned til 530 så hold deg der også. Har også en banebil som jeg pusler sammen, men føler at det er greit å ha litt på veien å. Vet aldri når du pluttselig trenger litt power hehe http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=211860 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå