janerik171187 Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 lurer på hva normalt oljetrykk på en s14b23 er? og hvor mye s14 "skal" tikke, evnt hva er vanlige grunner til tikking, har ingen aning hva slags olje som er på den, den er helt fin og klar ivaffall, motoren tikker ikke mye, men er da noe tikking.
Jås Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Min og tikker litt selv om alle klaringer på ventilshims er innenfor spec. Er vel ventiler og kjede som kan lage litt lyd. Oljetrykket mitt mener jeg er 4bar ved varm motor og litt turtall, aner ikke om det er normalt, men anser det som greit. Sikkert andre her som kan svare bedre..
janerik171187 Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Skrevet Mars 29, 2012 Min og tikker litt selv om alle klaringer på ventilshims er innenfor spec. Er vel ventiler og kjede som kan lage litt lyd. Oljetrykket mitt mener jeg er 4bar ved varm motor og litt turtall, aner ikke om det er normalt, men anser det som greit.Sikkert andre her som kan svare bedre.. min begynner på 6bar ved kaldstart, senker gradvis til sånn 3-4bar, men hakke latt den gå så lenge ennå, så vet ikke åssen det er ved kjøring tikkingen er ikke veldig høy, men du hører den godt. nå har jeg en liten oljesvetting/lekkasje fra toppdekselet, så kan jo ligge noe der, men tviler åssen olje er anbefalt ved sommerbruk/banebruk på en org s14b23?
JulianS Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Har kjørt tws motorsport 10w60, gulf racing 10w60 og castrol r50 (vegetabilsk). De to første blir samme ulla men r50'n tåler sinnsyke temperaturer
JulianS Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Hører du det tikker når du sitter inni bilen med panser osv lukket? En tikkende ventil er en glad ventil
janerik171187 Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Skrevet Mars 29, 2012 Hører du det tikker når du sitter inni bilen med panser osv lukket? En tikkende ventil er en glad ventil gjør vell igrunn det ja åssen er det med 95bensin på s14 egentlig ?
Jås Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Hører du det tikker når du sitter inni bilen med panser osv lukket? En tikkende ventil er en glad ventil Var det jeg og tenkte, sjekka og justerte ventiler på min og da tok jeg nærmere max åpning en min åpning. Kjører på tws 10-60 jeg også.
JulianS Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Min. åpning er sikkert fint som fyrer med sprit, men på bensin ville jeg justert på max ja.. Er ikke noe værre enn å ta av toppdekselet å måle
janerik171187 Skrevet Mars 30, 2012 Forfatter Skrevet Mars 30, 2012 hva er det klaringa skal være på s14 a? må av med toppdekselet for å bytte pakning lell, så kan jo sjekke klaringa
SSM Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Forsvinner tikkinga hvis motoren blir varm? Kjør helst 98 på den. Drit i Castrol, kjøp Agip.
janerik171187 Skrevet Mars 30, 2012 Forfatter Skrevet Mars 30, 2012 Forsvinner tikkinga hvis motoren blir varm?Kjør helst 98 på den. Drit i Castrol, kjøp Agip. hakke skilt på denså hakke hatt dne igang så lenge ennå, når jeg kjørte den hjem fra bergen på prøveskilt så hadde den en ganske stor eksoslekkasje så hørte bare den da tenkte la den gå på tomgang en stund for å se åssen lyden blir når olja er varm er 95 på den nå, men skal tanke 98 når jeg trenger å tanke neste gang (hadde bare 95 der jeg fyllte )
SSM Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Viss du mangler en mutter og to på eksosmanifolden så vil det høres ut som ventiltikk. Og om lekkasjen er liten så vil den bli mindre når du får varme i ting. Sånn ca etter 5-10min med kjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå