Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg er en mekaniker fra langt oppe i nord som skal lage mitt første bmw prosjekt, derav all hjelp å erfaring fra andre, tas imot med stor takk. Prosjektet starter med min nåværende orginale motor med orginal innmat.

Motor 1.0 (har en til som skal byttes innmat og påkostes mer)

M20b25

forsterket og litt tykkere pakning fra GS.

nye ventil tetninger

ny vannpumpe og termostat

nytt register sett

MLL fra 535

dyser fra 535

turbo og intercooler montert ;D

neste steg er nå og få sjekka at bensintrykket er rett, eventuelt sett om det går å justere tenningen?, å sjekka at turbotrykket ikke overstiger 0.6, noen innvendinger om det er mulig å juster mer opp?

turbo kittet

innholder

oljekjøler, intercooler, temperaturmåler, diverse rør og slanger, turbo god for 350hk, grenrør, bensintrykksregulator, blow off ventil, pakninger og div annet småsnacks

bilen er registrert men skal ende opp som banebil til slutt. i første omgang skal jeg prøve å feile litt (bmw læretid) satser på og hente ut 250-260 hk med denne motoren. før jeg skal teste det maksimale jeg kan hente utav det orginale:)

Bildan e tatt før eg bynt turbo konverteringa:)

kmg9gvmopb2a2turfy99.jpg

t7xqp6ut6156sz9h5u9t.jpg

855xk1t5qqxtjz0tohhb.jpg

bv3odel31e0vodr0boz9.jpg

skal prøve og få med så mye bilder som mulig underveis:)

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

då har eg montert intercoolern å turbo, glømt jo selfølgelig å ta me camra, men ska vell få tatt nån bilda imårra:)

turboen til turbo kittet mitt har 2 inntak på vakum klokka på¨truboen, de fleste turboer jeg har vært borti har bare 1, som man kobler til trykksiden. men den andre skjønner jeg ikke va er til?

noen som har vært borti dette?

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... -xhtRIHdww

der ser dere klokka, trykke skal vell på den øverste nippelen, men va skal på den andre?

Skrevet
då har eg montert intercoolern å turbo, glømt jo selfølgelig å ta me camra, men ska vell få tatt nån bilda imårra:)

turboen til turbo kittet mitt har 2 inntak på vakum klokka på¨truboen, de fleste turboer jeg har vært borti har bare 1, som man kobler til trykksiden. men den andre skjønner jeg ikke va er til?

noen som har vært borti dette?

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... -xhtRIHdww

der ser dere klokka, trykke skal vell på den øverste nippelen, men va skal på den andre?

kan den bare blindes? eller skal trykk inn der også?

Skrevet

Har fått bytta det meste nå, skal lage eksosen fra turbo å ut etterhvært, samtidig så jeg må få oljetrykk til turbo, glemte kamra i dag også, men skal prøv å få tatt bilda av alt eg har gjort:)

Skrevet

Helsikes kamraet var defekt. men i mårra ska eg fer å få lånt meg et:) fikk ivertfall prøvestarta bmw'en i dag:) å den går fint:) litt små ujam på tomgang, men er nokk noen vakumslanger som skulle vært fornya:) får se nermare på det imårra:)

Skrevet

oppi alt *hurraet* da bilen plutselig gikk ganske fint tok jeg meg en prøvetur i dag:P noen runder uten eksos ikke så veldig populert, men desken det er skøy:D

Skrevet

hei, tips til bensintrykks regulartor? hvor burde jeg kjøpe den? og va fingerer enklest og best? forrige eier har bygd bmw'en med tenningen til en m20 pre face, så jeg har fordeleren på siden av min m25. justering av tenning må jeg da gjøre på fordelerem, men hvordan får jeg sjekket at tenningen blir rett? ser ingen plasser og sette tenningslampen?

Skrevet

en progressiv regulator passer vel oppsettet ditt godt.

lampa setter du på pluggledning #1 og sikt på O | T merket på svinghjulsdemperen

Skrevet
en progressiv regulator passer vel oppsettet ditt godt.

lampa setter du på pluggledning #1 og sikt på O | T merket på svinghjulsdemperen

okei:) noen sider der de selges billig?

va skal tenningen stilles til? til hvor mange omdreininger?

Skrevet
er hele styringen bytta, eller bare fordeleren? i utgangspunktet er det ikke løs fordeler på 325

hjernen og alt er fra en 320 pre facelift, så er ikke bare fordeleren. forrige eier har sikkert sett det som enklest.

man kan si at det rett å slett er en m20b20 pre face, bare som 2.5 liter:P

Skrevet

ingen som vet va tenningen skal stilles til på en m20b20 pre face med turbo da?

eneste forsjellen er at det egentlig eg 2.5 liter med vakum styrng og elektronikken til 2 litern.

samtidig, va er det rette bensintrykket under 0.6 bars turbotrykk?

kjører 535 dyser og MLL:)

Skrevet

Når eg stilte tenninga på ein m20 b20 med turbo tok eg det på feelingen, den gjekk til slutt meget godt og går enda. 2 året no :)

Desverre husker ikkje eg kva vi havna på til slutt men rundt 10 grader fortenning tenker eg :)

Skrevet
Når eg stilte tenninga på ein m20 b20 med turbo tok eg det på feelingen, den gjekk til slutt meget godt og går enda. 2 året no :)

Desverre husker ikkje eg kva vi havna på til slutt men rundt 10 grader fortenning tenker eg :)

okei:P skal gi det noen forsøk, men orginale bensinpumpa klarer vell å levere nokk? men må vell antagelig vis bytte btr? til en progresiv eller? for den orginale blir vell kansje i minste laget? noe anelse om rette bensintrykke og starte med eller?:)

Skrevet

Dette blir som sagt synsing uten basic måleutstyr

Men generellt kan du gi litt mer tenning på en b25 enn en b20. Jeg husker ikke hva orginaltenningen er akkurat nå, men mener den skal stilles på rundt 3000rpm.

Du finner det nok ved et googlesøk

Du er nødt til å ha en progressiv btr på den motoren her om den skal få nok bensin på toppen.

Du har 535 dyser, usikker på hvor mye større disse er enn 325 dysene, men litt lavere grunntrykk enn 3 bar bør den nok ha for å ikke gå sur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...