Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fjørene på prosjektet mitt var knekt på begge sider, så jeg skulle bytte de.

Kjøpte originalfjører fra en kompis som hadde kjøpt feil til sin iX touring en gang.

Jeg trodde fjørene som satt på var senkefjører, og tenkte å sette på de originale, men jeg så fort at de er for lange for demperen, så spm mitt er om dette er originalt for 90 modell 520i 24v, eller om demperne har vært byttet med fjørene en gang i tiden?

Delenummeret på de nye fjørene er 14.101.605, demperne som satt på er sachs 312255.

r8ui98ikm68new5b6tib.jpg

Skrevet

Fjørene foran på E34 på generelt klemmes sammen ganske kraftig, så er ikke unormalt at de er lengre enn demperen egentlig :)

Skrevet
Hei

Va står det på fjøra det blåe merket.har demperen 14 mm tapp i toppen og 19 mm mutter som er på toppen av svinglageret?

Eirik nils

Hei! Blå merket på dempern du mener? Der står det Sachs super touring 312255, og den har 14mm tapp og 19mm mutter ja :)

Skrevet

Hei

Det er nokk en demper som er til bil med senket sportchassi,jeg syntes jeg husker at vanlige fjører ikke passer,du har sikkert et hjulager med 97 mm i diameter over abs ringen også da?

og abs føleren er sikkert 3-4mm lengre en di fleste andre e34

Tilogmed fjørbenstårnet på en slik bil er ikke lik di fleste andre,hullet til abs føleren sitter lengre i fra selve røret som demperen sitter i.

du kan jo ta di gamle fjørene å pusle di sammen å se vilken lengde du får på di

Eirik nils

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...